Saako roskalavalle vietyjä tavaroita vapaasti kuka tahansa hakea?
Kommentit (30)
Miten on-trollin uusin vänkäys. Vastatkaa ihmeessä jos haluatte ruokkia trollin riidanhaastamista.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa.
Perustelut?
Älä ota mitään, sillä riskit ovat liian suuret.
Ei ainakaan pienmetalli keräyksestä saa ottaa mukaan mitään.
Ei ainakaan pienmetalli keräyksestä saa ottaa kukaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan pienmetalli keräyksestä saa ottaa mukaan mitään.
Se ei ole jätelava.
Vierailija kirjoitti:
Älä ota mitään, sillä riskit ovat liian suuret.
Mitä riskejä tarkoitat?
Näitä roskalavojen penkomisia olisi ylipäätään syytä nyt jokaisen harkita, sillä roskalavoille on voinut päätyä vaikka lutikoiden saastuttamaa tavaraa. Minkä tahansa roskalavan penkominen ei ole mielestäni kuulu jokamiehen oikeuksiin vaikka jotkut tuntuvat niin luilevan.
Vierailija kirjoitti:
Näitä roskalavojen penkomisia olisi ylipäätään syytä nyt jokaisen harkita, sillä roskalavoille on voinut päätyä vaikka lutikoiden saastuttamaa tavaraa. Minkä tahansa roskalavan penkominen ei ole mielestäni kuulu jokamiehen oikeuksiin vaikka jotkut tuntuvat niin luilevan.
Mutta eikö silloin toimi ihan omalla riskillä?
Jos mulla roskalava pihassa niin koetappa tulla pyllistelemään. Joudut itse roskien mukaan.
Yhdeltä saa ja toiselta ei, niinkuin muutoinkin elämässä.
Mikä ihmeen hinku joillain ihmisillä on tonkia toisten roskia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö silloin toimi ihan omalla riskillä?
On siitä maydollisille naapureillekin riski. Ei pelkästään oma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa.
Perustelut?
Koska tavara muuttuu jäteyhtiön ja roskalavan vuokraajan omaisuudeksi kun se heitetään roskikseen/ jätelavalle.
Muualla maailmassa on tapana jättää kadun varreen esim. Huonekalut, jotka saa ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Muualla maailmassa on tapana jättää kadun varreen esim. Huonekalut, jotka saa ottaa.
Olisiko järkevää että täälläkin toimittaisiin niin. Todella paljon käyttökelpoista tavaraa päätyy kaatopaikan täytteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla roskalava pihassa niin koetappa tulla pyllistelemään. Joudut itse roskien mukaan.
Tyhjää puhetta. Ei kai kukaan omakotitalon pihaan änkeä.
Toki tietenkin omalla vastuulla jos jotain käy, kun ei voi tietää mitä lavalla on.