Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain OP:n säästöistä korkoja 300 e. Uskomatonta.

Vierailija
08.01.2024 |

Olen entinen himoshoppaaja. En voi uskoa että olen saanut säästettyä tänä vuonna ja 2022 lopussa näin paljon. 

Vielä kun oppisin sijoittamaan. 

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, olisit saanut Bank Norwegianista lähes 700 euroa.

Miksi pidät noin matala korkoisella tilillä rahoja?

Mä vasta aloitin säästämisen. En ole jaksanut perehtyä korkoihin. Norwegian ei jotenkaan herätä luottamusta mutta olen ajatellut että ottaisin heidän luottokortin. Siinä saisi samalla pisteitä. Mastercard lopetti Finnairin pisteiden antamisen. 

Pankilla ei ole mitään tekemistä lentoyhtiön kanssa. Ruotsalainen omistus pankilla ja noudattavat Ruotsin finanssilakeja.

Vierailija
22/89 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkohan tuo Nordea maksaa talletuskorot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä tämä juttu on? Kai tässä on joku virhe? 

Ei ole. Viime vuonna korkoprosentteja nostettiin, onhan näistä tiedotettu. Jopa käyttötilin varoista tullut pientä korkoa, omistaja-asiakkailla käyttömaksut 0€. Kasvutuotto-tilillä yli 10k säästöistä taisi olla joku 3% korko.

Avasin vasta kasvutuottotilin. 

Vierailija
24/89 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi saanut - Norski nosti koron nykyiseen vasta Svean jälkeen ja ennen Svean tuntuvaa nostoa OP maksoi muita parempaa korkoa.

Koko vuosi ollut 3,25% normaali säästötili ilman maksuja tai rajoituksia. Suomalaisissa pankeissa on maksuja ja/tai rajoituksia.

Säästötili plus siitä kun se perustettiin 3,5% ja sitten noussut 3,75%.

Vierailija
25/89 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee 150€ SOK.n bonuksia kuukausittain.ei kannata cirttarista kerätä pisteitä näköjään

Vierailija
26/89 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi saanut - Norski nosti koron nykyiseen vasta Svean jälkeen ja ennen Svean tuntuvaa nostoa OP maksoi muita parempaa korkoa.

Jännä nähdä mitä Danskelta tulee

Vierailija
27/89 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulle tuli kans 700 miinus verot. Ei ollut yllätys, kun tiesin odottaakin! Mutta kyllähän tuo summa silti kelpas, ei ole moisia korkoja ollut ainakaan 10 vuoteen. Ja sitä ennen mulla oli niin vähän rahaa, ettei olis tullut muutenkaan 😅

Vierailija
28/89 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän maksaa suomalaiset pankit.

Mulle tuli 1 700 euroa. 

Ei mene verot automaattisesti vaan se maksetaan pääomaverona ja tappiot saa vähentää eli on mahdollista ettei tarvi maksaa veroja.

?

Niin ei mene samanlailla kuin suomalaisissa pankeissa, jossa lähdevero otetaan heti. 

Pääomavero maksetaan jälkikäteen tai mätkyinä/vähennetään veronpalautuksista. Ja jos on rahaa rahastoissa tms. ja ne on myyty riittävän suurella tappiolla, et maksa veroja korkotuloista.

Vierailija
29/89 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en noin ylipäätään voi uskoa että pankeilta saa jotain muutakin kuin laskuja. 

Vierailija
30/89 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitatte 50 000 euroa bank norwegianiin niin saatte vuoden päätteeksi melkein 1900 euroa! 

Vierailija
31/89 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kukaan saa rahaa pankeilta, rahan kyllä osaavat ottaa pois!

Vierailija
32/89 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Mulla OP:n kasvutuotto-tilillä 10 000e, korkoa maksettiin 28e josta reilu 8e meni verotukseen. 🙄

Vierailija
33/89 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa te vaan rahojanne säästöön. 

Sain viime vuoden aikana n. 20% tuoton rahastolleni eli 8000 euroa tuli. En toki nostanut joten sama jatkunee kokonaiskuvassa!

Vierailija
34/89 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko vuosi ollut 3,25% normaali säästötili ilman maksuja tai rajoituksia. Suomalaisissa pankeissa on maksuja ja/tai rajoituksia.

Eipä maksa vaivaa säätää jonkun norwegianin kanssa kun omalla pääpankilla oli suunnilleen samat korot.

Vierailija
35/89 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa te vaan rahojanne säästöön. 

Sain viime vuoden aikana n. 20% tuoton rahastolleni eli 8000 euroa tuli. En toki nostanut joten sama jatkunee kokonaiskuvassa!

Milläs rahastoilla tollasia voittoja tulee? Omat rahastot olleet jo vuoden tappiolla, toki säästetyt summatkin melko pieniä.

Vierailija
36/89 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on säästötili, tavallinenko tili? 

Vierailija
37/89 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Mulla OP:n kasvutuotto-tilillä 10 000e, korkoa maksettiin 28e josta reilu 8e meni verotukseen. 🙄

10 000, vai 9999?

Vierailija
38/89 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 000, vai 9999?

10 040e tarkalleen.

Vierailija
39/89 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä maksa vaivaa säätää jonkun norwegianin kanssa kun omalla pääpankilla oli suunnilleen samat korot.

Suomessa korko on surkeampi koska vähentävät oman marginaalin euribor 3kk. 

Lähdevero menee samantien. Ulkomailta saadut korkotulot eivät ole lähdeveron alaista tuloa vaan pääomatuloa. Eli paljon parempi.

Vierailija
40/89 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noilla summilla siltikään vielä rahan säilyttäminen tilillä ole mikään järkevä säästökeino. Vrt. Sampo maksoi 2023 osinkoa 2,60 per osake, ja vuonna 2022 summa oli 4,10€. Osakkeen hinta tällä hetkellä vajaa 40€, eli 18 000 säästöillä saisi noin 450 osaketta. Tuotto niistä vuonna 2023 olisi ollut noin 1200€, ja vuonna 2022 noin 1850. Eli taidan pitäytyä osakkeissa edelleen. Tosin Sampo on parhaita osingon maksajia, mutta itsellä ainakin se on yksi sijoittamisen kriteeri, että osinkoja saa reilusti. Tiedän että monet eivät välitä siitä ollenkaan, ja ovathan osingot toki investoinneista pois. Mutta isoilla yhtiöillä on niitä varaa maksella.