Sain OP:n säästöistä korkoja 300 e. Uskomatonta.
Olen entinen himoshoppaaja. En voi uskoa että olen saanut säästettyä tänä vuonna ja 2022 lopussa näin paljon.
Vielä kun oppisin sijoittamaan.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Paljon pitää olla säästöjä, että saa tommosen summan?
Mulla oli noin 18 000 e. Tuosta 300 e meni muuten lähdeveroa melkein 100 euroa mutta itselleni tämä on on hyvä saavutus.
Onko tämä hyvä korko tuollaiselle summalle?
Täällä lähes sama. Matalapalkka-alalla töissä, koronavuosina lomautettuna ja koti Hki. Säästötilille tuli 250€ ja käyttötilille jotain hiluja. Yleensä tullut vain niitä hiluja.
No oho, mullekin on tullu yli 50€ vaikka säästötilillä on vain 1500.
Sama. Säästöjä yli 20 tuhatta. Mistä tuo summa tuli? Lähdeveroon toki kolmannes. Aloin epäillä jotain virhettä.
Mäkin yllätyin kun op:n säästötilille tuli korkoa verojen jälkeen 250 euroa. No pienihän se korkoprosentti on, mutta paljon verrattuna viime vuoden 3 euroon (samoilla säästöillä).
Vierailija kirjoitti:
No oho, mullekin on tullu yli 50€ vaikka säästötilillä on vain 1500.
Miinus lähdevero tietty, 15,90
Ap, olisit saanut Bank Norwegianista lähes 700 euroa.
Miksi pidät noin matala korkoisella tilillä rahoja?
Siis mikä tämä juttu on? Kai tässä on joku virhe?
Aika vähän maksaa suomalaiset pankit.
Mulle tuli 1 700 euroa.
Ei mene verot automaattisesti vaan se maksetaan pääomaverona ja tappiot saa vähentää eli on mahdollista ettei tarvi maksaa veroja.
Vierailija kirjoitti:
Oletko tyhmä??
Korkoja maksetaan kun rahaa on tilillä. Enää ei ole nollakorkoa ja pankit joutuvat maksamaan kun annat heille rahasi
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Viime vuonna korkoprosentteja nostettiin, onhan näistä tiedotettu. Jopa käyttötilin varoista tullut pientä korkoa, omistaja-asiakkailla käyttömaksut 0€. Kasvutuotto-tilillä yli 10k säästöistä taisi olla joku 3% korko.
öOp maksaa 0,25% käyttätilille.. Mikähän prosentti tällä ap:lla on?
Vierailija kirjoitti:
Sama. Säästöjä yli 20 tuhatta. Mistä tuo summa tuli? Lähdeveroon toki kolmannes. Aloin epäillä jotain virhettä.
Mäkin ajattelin virhettä.
T:ap
Sain 850 euroa korkoja. Ihan hyvin.
Rahat toki eivät ole suomalaisissa pankeissa, korot naurettavia. Paras korko jonka olen nähnyt on 4,2% määräaikainen 24kk.
Vierailija kirjoitti:
Säästötili? 20 k€ säästöillä korko on 3 kk Euribor - 0,9%, korontarkistuspäivät lasketaan ymmärtääkseni tilin avaushetkestä.
Vierailija kirjoitti:
Mä vasta aloitin säästämisen. En ole jaksanut perehtyä korkoihin. Norwegian ei jotenkaan herätä luottamusta mutta olen ajatellut että ottaisin heidän luottokortin. Siinä saisi samalla pisteitä. Mastercard lopetti Finnairin pisteiden antamisen.
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi saanut - Norski nosti koron nykyiseen vasta Svean jälkeen ja ennen Svean tuntuvaa nostoa OP maksoi muita parempaa korkoa.
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän maksaa suomalaiset pankit.
Mulle tuli 1 700 euroa.
Ei mene verot automaattisesti vaan se maksetaan pääomaverona ja tappiot saa vähentää eli on mahdollista ettei tarvi maksaa veroja.
?
Paljon pitää olla säästöjä, että saa tommosen summan?