Valmistuminen työttömäksi
Tabu? Itse valmistun kohta maisteriksi. Gradu on tehty, ja minulta puuttuu ainoastaan pari kurssia. Ei mitään töitä tiedossa. Kylläpä kannatti yli viisi vuotta opiskella itsensä työttömäksi. Ketuttaa kuin pientä eläintä.
Kommentit (15)
Nou hätä tässä on vaihtoehto, jota kannattaa hyödyntää. Korkeasti koulutetuilla ihmisillä on hyvät työmarkkinat ulkomailla. Suomeen en kannata jäädä. Näin teki myös tyttäreni eikä aio palata Suomeen. Ai niin palkka on sitten sellaista tasoa josta täällä Suomessa voi vaan uneksia
On todella yleistä valmistua työttömäksi. Jos olet vielä vuoden päästä työtön, ala sitten miettimään vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Nou hätä tässä on vaihtoehto, jota kannattaa hyödyntää. Korkeasti koulutetuilla ihmisillä on hyvät työmarkkinat ulkomailla. Suomeen en kannata jäädä. Näin teki myös tyttäreni eikä aio palata Suomeen. Ai niin palkka on sitten sellaista tasoa josta täällä Suomessa voi vaan uneksia
En halua muuttaa ulkomaille. Mieluummin olen työtön Suomessa kuin teen töitä ulkomailla.
ap
Valmistuin kanssa työttömäksi. Yritän löytää nollasoppari töitä, josta voin sitten häipyä äkkiä, kun saan oman alani töitä. Vinkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Siivoojan ja hoiva-avustajan paikkoja on auki.
Siivoojaksi voisin kyllä hakea väliaikaisesti, jos sinne oikeasti pääsee. Hoiva-avustajaksi minusta ei ole. Olen liian ujo.
ap
Tabu? Ei vaan moenn yliopistosta valmistuvan arkipäivää. - Ikävintä tietysti on, että asian katsotaan oevan täysin oma syysi ja valintasi kun sinä tai minä eikä moni muukaan ymmärretty pyytää aikakonetta, jotta oltaisiin voitu käydä selvittämässä tulevaisuutemme ja siten olla ehdottoman varmoja siitä saammeko valmistuttuamme töitä vai emme. Tai satummeko saamaan koronan vai saammeko kuitenkin syövän vai vältymmekö niiltä. Tämän palstan mukaan on toki heitä, jotka ovat ymmärtäneet käydä tuilevaisuudessa varmistamassa tulevaisuuttaan ennakkoon. - En osaa olla heitä kohtaan kuitenkaan erityisen kateellinen koska minusta olisi jotenkin pelottavaa, jos tietäisin tarkasti oman tulevaisuuteni.
Yliopisto-opiskelija
Minä valmistuin 4 vuotta sitten amk-insinööriksi enkä ole päivääkään tehnyt koulutusta vastaavia töitä.
Vierailija kirjoitti:
Valmistuin kanssa työttömäksi. Yritän löytää nollasoppari töitä, josta voin sitten häipyä äkkiä, kun saan oman alani töitä. Vinkkejä?
Tai voit ottaa määräaikaisen työn ja vaadit sopimukseen tälläisen lausekkeen niin saat normaalin irtisanomisajan. "työsopimus on irtisanottavissa kuten toistaiseksi voimassa oleva sopimus"
Tai
Koeajalla voit irtisanoa työsopimuksen ilman irtisanomisaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät pääsevät kohta kaikki mm. pesemään vanhusten perseitä, keräämään roskia, siivoamaan graffiteja ja tekemään muuta yleishyödyllistä työtä työttömyyskorvausta vastaan. Et jää toimettomaksi ja pysyt aktiivisena.
Voisitko puhua kauniimmin vanhuksista, kiitos! Jossain vaiheessa olet itsekin sellainen :)
Kun valmistuin yliopistosta 90-luvun alussa, menin saman tien työkkäriin ilmoittautumaan työttömäksi. Kaiken maailman pätkiä on ollut matkan varrella. Varmaan opiskelin väärää alaa. Onneksi eläkeikä alkaa häämöttää.
No onhan AP:lla vielä 2 vuotta opinto-oikeutta jäljellä. Tee mitä tahansa töitä ja valmistu sitten työllisenä. Kyllä sitä asiat sitten jotenkin lutviutuu. Paitsi jos opintosi on tyyliin jotain Tanhutanssin kulttuuriset merkitykset m-mujen kotoutumisessa.
Opiskelu on turhaa nykyään. Tutkinnot eivät merkkaa mitään. Töitä ei saa kuin suhteilla.
Vierailija kirjoitti:
Siivoojaksi hankala päästä. Mä haluaisin nyt väliaikaisesti siivota, mutta ei vaan irtoa paikkaa vaikka ties minne oon laittanu hakemuksia ja soitellu. Ihmettelevät vaan et miks tällä koulutustaustalla haluan siivoomaan ja sit päättävät jatkaa hakua ku ei vaan pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät pääsevät kohta kaikki mm. pesemään kalevien perseitä, keräämään roskia, siivoamaan graffiteja ja tekemään muuta yleishyödyllistä työtä työttömyyskorvausta vastaan. Et jää toimettomaksi ja pysyt aktiivisena.
Voisitko puhua kauniimmin kaleveista, kiitos! Jossain vaiheessa olet itsekin sellainen :)
Kalevit ovat yhteiskunnan pahimpia loiseliöitä, ja heitä tulee myös kohdella sen mukaisesti. Kalevit kirjaimellisesti loisivat veronmaksajien rahoilla ja kehtaavat silti valittaa kaikesta mahdollisesta.