Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologin lausannossa "kognitiivinen toimintakyky heikko" mutta kun tein kotona ÄO testejä niin

Vierailija
08.01.2024 |

Sain lukemia 101, 100.... Tein paljon erilaisia testejä ja tulokset oli tuo. Miten voi olla mahdollista?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla voi olla ihan hyvät kyvyt ja tilanne. Mutta psykologilta voi tulla kaikenlaisia väitteitä, kaikki ei ole ihan totta, joskus testit menevät pieleen stressin vuoksi tai yrittävät etsiä todistukseen kuvauksen - että joku saisi vaikka kuntoutustukea tms.

Vierailija
2/6 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kognitiivinen toimintakyky voi olla väliaikainen heikkokin, esim masennuksen tai trauman takia ei reagointi ole normaalia. Mun mielestä se ei suoraan = älykkyys.

Vierailija
4/6 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi nyt epäselväksi että teitkö psykologisissa tutkimuksissa jotain testejä vai oliko tuo lausunto vain psykologin oma päätelmä?

Vierailija
5/6 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan testitilanne, jännitys, väsymys jne. vaikuttavat suoriutumiseen.

Itse olen huomannut, että kun teen vaikkapa äo-testejä, niin jo pelkkä tieto siitä, että suorituksella on aikaraja, saa aikaan pienen paniikin ja ajattelu sekoaa. Ilman aikarajaa testit menevät paremmin, vaikka aikaa ei menisi enemmän. 

Vierailija
6/6 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kognitiivinen toimintakyky käsittää monenlaisia toimintoja muistista ja keskittymiskyvystä älykkyyteen, kaikki voivat haitata normaalin arjen pyörittämistä. Suorituskyky voi olla heikko monista eri syistä, trauma, masennus, heikko perusterveys, krooninen kipu tms. Esimerkiksi muisti ja mieleenpainamiskyky voi vuotaa kuin seula, jos kaikki voimavarasi suuntautuvat kivun kanssa selviytymiseen tai muulla tavoin vaikeassa tilanteessa pinnstelemiseen. Silloin prosessori korvien välissä ei jaksa pyörittää 5 G:tä ja 4G:kin pätkii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi