Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihailen aina jämäkkiä ihmisiä, mutta jään tossun allw

Vierailija
08.01.2024 |

Tajusin tänään, että ihailen erään henkilön jämäkkyyttä somessa. En tunne häntä, hän on puolijulkkis ja asuu kaukana. Ei ole vaaraa, että tutustuttaisi oikeasti.

Tajusin, että hän muistuttaa entistä ystävääni. Molemmat minua ~10 vuotta vanhempia. Reagoivat vääryyksiin sanomalla suoraan takaisin. Molempia voisi kuvata "räväkäksi".

Kyseinen julkkis saa päivittäin paskaa niskaan somessa. Julkkis vastaa niihin puolustan itseään ja ilmaisten tervettä jämäkkyyttä ja positiivista, oikeutettua vihan tunnetta. Entinen kaverini oli samanlainen, esim. valitti herkästi ravintoloissa jos kaikki ei ollut täydellistä. 

Itse käperryn sisäänpäin jos joku ruokakaupassa kiilaa edelleni tai jotain muuta pientä. Persoonaani en tuo esille somessa koska on niin monta kertaa tullut selväksi, että ei ole sopivaa. Myös AV:lla nimettömänä saadut ilkeilyt saa masentumaan. 

Julkkis ja entinen kaverini molemmat puolustaa arvojaan äänekkäästi. Mielipiteitä on ja ovat eräänlaisia aktivisteja. He haluavat rikkoa tabuja.

Itse jaan nämä arvot, mutta en kerro kenellekään ja voin kameleonttimaisesti esittää tilanteen mukaan päinvastaista. Rikon sisäisesti tabuja ja avaan omaa mieltäni, mutta ei se muille kuulu.

Ymmärrättekö, millaista jämäkkyyttä tarkoitan?

Kaveri on siis ENTINEN, koska alun jälkeen emme tulleet toimeen. Hän jyräsi aina ylitseni ja minä joustin kaikessa. Olen kokenut muidenkin kanssa vastaavaa. Minä olin hänen mielestään liian passiivinen.

Miksi siis kuitenkin ihailen tuollaista ihmistyyppiä, jollainen en itse tule koskaan olemaan? 

Entinen kaverini vei keskusteluissa huomion ja keskityin paljon hänen asioihin. Nyt huomasin tekeväni samaa "etänä" seuraamalla liian tiiviisti tuon julkkiksen elämää. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oppinut, että tällainen ihmistyyppi ei sovi sinulle ja olet onnistunut pääsemään eroon. Ole vastaisuudessa varovaisempi! Juokse kun voit!

Vierailija
2/9 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös taipumus viehättyä tietynlaisista ihmisistä, jotka eivät lopulta ole itselleni hyväksi. Itsevarma, assertiivinen, voimakastahtoinen, pelottoman oloinen, jämäkkä. Kai sellaisen ihmisen seurassa tulee turvallinen olo. Kuitenkin yleensä lähemmin tutustuessa se toinen ihminen imee kaiken ilman, kaikki pyörii hänen ympärillään ja hän ei anna arvoa minulle. Minulla ei ole väliä, olen vain joku apostoli, jonka tehtävä on kuunnella ja kannatella hänen sädekehäänsä. Koetankin nykyään pysyä tällaisista ihmisistä sopivan välimatkan päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainsana: "Räväkkä" 😂🤣😅

Vierailija
4/9 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetella erottamaan jämäkkyys ja kusipäisyys. Jälkimmäinen helposti mielletään ensimmäiseksi.

Vierailija
5/9 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-- Kuitenkin yleensä lähemmin tutustuessa se toinen ihminen imee kaiken ilman, kaikki pyörii hänen ympärillään ja hän ei anna arvoa minulle. Minulla ei ole väliä, olen vain joku apostoli, jonka tehtävä on kuunnella ja kannatella hänen sädekehäänsä. --

Juuri tämä! Toinen on päähenkilö, minä joku avustaja.

Vierailija
6/9 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa opetella erottamaan jämäkkyys ja kusipäisyys. Jälkimmäinen helposti mielletään ensimmäiseksi.

Esittävät kyllä ensimmäistä.

Vierailija
7/9 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä seuraa enää julkkista jos noin häiritsee.

Vierailija
8/9 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka julkkis?

Vierailija
9/9 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka julkkis?

En edes kehtaa sanoa. Hän kyllä kehtaa olla oma itsensä ja jakaa asioitaan somessa.