Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska luottokortti otetaan pois jos se on koko ajan nollilla?

Vierailija
07.01.2024 |

Tai siis lyhennyspäuvänä muutamia kymppejä tulee luottotilille, ne käytetään ruokakauppaan, ja taas tili nollilla. Koska pankki hermostuu?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pankki hermostuisi?

Vierailija
2/17 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei missään vaiheessa jos maksaa eräpäivänä lyhennyksen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotili on nollilla silloin kun siellä ei ole velkaa. Sehän kuulostaa ihan fiksulta kortin käyttämiseltä. Ei sen takia korttia pois oteta. Pankki saa siitä vuosi- tai kuukausimaksunsa kuitenkin. S-Pankki ei saa, koska kortti on ilmainen, mutta heillä on joku toinen logiikka siinä taustalla. Taitaa olla kosiskelua ostaa tavarat S-ryhmältä tai jotain ja se riittää heille, kävit sitten siellä tai et.

Vierailija
4/17 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut täysin käyttämättä ties miten kauan, edelleen uusitaan mutta on pelkkä luottotilin. 

Vierailija
5/17 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? 

Luottohan voi olla ilman tiliäkin. Tai tilillä jolle ei koskaan tule rahaa. Kunhan lasku maksetaan luoton ehtojen mukaan.

Vierailija
6/17 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin maksat korot niin ei pankilla ole syytä hermostua. Sinähän olet heille hyvä asiakas. Minä joka maksan aina laskun kokonaan pois ennen kuin korkoa menee senttiäkään olen pankille surkea asiakas.

Vierailija
7/17 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottotili on nollilla silloin kun siellä ei ole velkaa. Sehän kuulostaa ihan fiksulta kortin käyttämiseltä. Ei sen takia korttia pois oteta. Pankki saa siitä vuosi- tai kuukausimaksunsa kuitenkin. S-Pankki ei saa, koska kortti on ilmainen, mutta heillä on joku toinen logiikka siinä taustalla. Taitaa olla kosiskelua ostaa tavarat S-ryhmältä tai jotain ja se riittää heille, kävit sitten siellä tai et.

Eiköhän se ole vain houkuttimena kortin ottamiseen. Korttia käyttämällä saa vielä maksutapaetua. 

Vierailija
8/17 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat sillä, että tili on nollilla: luottoa käytetty maksimimäärä vai että luottoa ei käytetä käytännössä ollenkaan? Jos kysymys on edellisestä, niin sehän on pankin kannalta ihanneasiakas, koska hän maksaa mahdollisimman paljon korkoja ja kuluja. Pankki hermostuu vasta siinä vaiheessa, jos asiakas ei maksa kuukausittain sooimuksessa määriteltyä minimisummaa.

Vierailija
9/17 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksat pelkkää minimilyhennystä niin se on luotonmyöntäjälle pelkkää plussaa. Ei niitä kiinnosta mikään muu kuin se että laskua maksetaan säännöllisesti. 

Vierailija
10/17 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei minulla mikään luottokortti mitään maksa. Minulla on 2 korttia nordeasta, 1 op:sta, 1 s-pankista. Kaikissa on vuosimaksu ja kuukausimaksu 0 €.

Vierailija
11/17 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin maksat korot niin ei pankilla ole syytä hermostua. Sinähän olet heille hyvä asiakas. Minä joka maksan aina laskun kokonaan pois ennen kuin korkoa menee senttiäkään olen pankille surkea asiakas.

Kauppiaathan maksaa luottokorttiyhtiölle niistä korttimaksuista. Joten jos sinulla on pankin oma luottokortti, niin kyllä se pankki siitä tuloja saa, vaikka et itse kortin käytöstä maksaisikaan.

Vierailija
12/17 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan. Joillakin on aina varaa maksaa yli 20 % korkoa luotosta.

Vierailija
13/17 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei minulla mikään luottokortti mitään maksa. Minulla on 2 korttia nordeasta, 1 op:sta, 1 s-pankista. Kaikissa on vuosimaksu ja kuukausimaksu 0 €.

Teoriassa ei ole maksua, mutta on kuitenkin. Jos sulla ei mitään palvelumaksua/korkoa valu sinne pankin suuntaan, niin ei ne luottokorttia maksutta anna. Se että maksat heille, niin yksi lysti millä nimellä mikäkin maksu on. Rahaa menee heille. Hemmetti kun porukka on niin yksinkertaista täällä palstalla. Nordea voi ostaa sulle vaikka täysikultaisen kiiltävän jorman, minkä voit laittaa esille ison olohuoneesi vitriiniin ja aivan täysin "ilmaiseksi". Kunhan ne vain lypsää sulta moninverroin rahaa jonkun toisen maksun tai koron nimissä.

Vierailija
14/17 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teoriassa ei ole maksua, mutta on kuitenkin. Jos sulla ei mitään palvelumaksua/korkoa valu sinne pankin suuntaan, niin ei ne luottokorttia maksutta anna. Se että maksat heille, niin yksi lysti millä nimellä mikäkin maksu on. Rahaa menee heille. He

Ei ole. Mihinkään noista en maksa päivittäispalveluista palvelumaksua, En myöskään korteista kuukausi- tai vuosimaksuja. Luottokorttikorkoakaan en maksa, koska maksan aina käytetyn luoton eka laskulla pois, eli käytännössä käytän maksuaikakorttina. Luottolimiittiä on yhteensä 35 000 €.

Vierailija
15/17 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teoriassa ei ole maksua, mutta on kuitenkin. Jos sulla ei mitään palvelumaksua/korkoa valu sinne pankin suuntaan, niin ei ne luottokorttia maksutta anna. Se että maksat heille, niin yksi lysti millä nimellä mikäkin maksu on. Rahaa menee heille. He

Olen eri. Minulla on luottokortti Nordeasta, mutta en minä maksa Nordealle minkäänlaista kuukausimaksua tai korkoa.

Vierailija
16/17 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Nordean hinnastossa lukee 2,50€/kk. Sen se maksaa, ei se ilmainen ole. Mutta jos sulla on laina, lainoja, sijoituksia tai muuta vastaavaa, niin Nordea saa niistä rahansa pois. Eli teoriassa luottokortin voi antaa "ilmaiseksi". Ilmainen se ei siis oikeasti ole, mutta se voidaan antaa ns. maksutta, koska asiakkaalta saadaan rahaa toista kautta. Vain S-Pankilla luottokortti on aidosti ilmainen. Siinä sulla ei tarvitse olla mitään muuta, siis yhtään mitään muuta palvelua pankilta ja silti se vihreä luottokortti on ilmainen. Sen maksuttomuus tulee mainosarvosta minkä pankki on laskenut. Sitä en tiedä onko se kannattavaa vai ei, mutta niin kauan se heillä on ollut, jotta kai se kannattaa. Sehän antaa mm. extra s-bonuksen sillä maksaessa. Eli houkuttelee ja viekoittelee asioimaan S-ryhmän myymälöissä.

Vierailija
17/17 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksaa lyhennykset ja ei ylitä tiliä kaikki on pankille ok.

Uutta lainaa ja luottokorttia hakiessa luottotietorekisterin kautta näkyy, että luottokortti on ollut pitkään tapissa. Jos vielä korot on isot se ei anna hyvää kuvaa talouden hoidosta. Uuden lainan saanti voi vaikeutua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan