Elohiiri silmän seudulla, etenkin silloin kun haukottelen tai käytän kasvojen lihaksia..
Mitenköhän tästä pääsisi eroon? Ei ole jatkuvaa, mutta päivittäistä kuitenkin...
Kommentit (20)
Minulla on ollut nyt jo viikkoja. Kasvojen lihakset kyllä tuntuvat olevan tosi jumissa
Ap
Eikö kenelläkään ole ollut? Samalla puolella missä elohiiri niin korvan edessä tuntuu jomotusta
Ap
Ehkä joku hermo jumissa ja ärsyyntyy haukottelusta. Kysy lääkäriltä parempi diagnoosi sitten kun käyt seuraavan kerran.
Itse olen ihmetellyt että miksi polvia kutittaa kun aivastan. Se on vähintäänkin yhtä outo vaiva kuin tuo silmän elohiiri.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kenelläkään ole ollut? Samalla puolella missä elohiiri niin korvan edessä tuntuu jomotusta
Ap
Minulla oli sama vaiva kauan.Nyt on loppunut,kun vaihdoin verenpainelääkkeen toiseen valmisteeseen.Verenpainelääkkeissä voi olla sivuvaikutuksena lihasten nykiminen.
Lepoa ja multivitamiinia. Multivitamiinia koska ei voi tarkkaan tietää mikä puuttuu.
Itselläni tulee b vitamiinien puutteesta tammi-helmikuussa erinäisiä oireita.
Voisikohan olla niskaperäistä? Meneillään vuosisadan jumi ja kasvojen kaikki lihakset (myös ohimot, lähellä silmiä) aivan juntturassa
Ap
Minulla ollut lihasten nykimistä ainakin:
Pohkeissa, Hauiksessa, Pakarassa, Alaselässä, Vatsalihaksissa, Käsivarressa, Silmäkulmassa, Suupielessä, Leuan alla, Reidessä, Yläselässä, Rintalihaksessa, Olkapäissä, Sormissa, Ylähuulessa, Kämmenen lihaksissa, Varpaissa, Nenän varressa, Kaulan lihaksessa, Ojentajassa, Jalkapohjan sivulla, Polven yläpuolella, Kielessä
On toistaiseksi mennyt aina ohi. Välillä ei nyi ollenkaan, välillä nykii enemmän. Joskus nykii vaik hetken, joskus muutaman viikon. Tällaista ollut useamman vuoden. Univaje ja stressi ainakin tätä aiheuttaa, en tiedä onko jotain muuta taustalla.
Älä ainakaan googlaa elohiiri + als. Sen jälkeen et nuku pariin viikkoon, kunnes pääset lääkärille.
Terv. kokemuksella...
Niskahartiaseudun jumit aiheuttaa itselläni. Joku hermo jää sinne jumiutuneen lihaksen sisään.
Voiko ihmisellä olla elohiiren sijaan elokettu, elojänis, elokoira tai elokorppi?
Tutkimusten mukaan 70% ihmisistä esiintyy lihasten nykimisiä ja elohiiriä. Muista eläimistä en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan googlaa elohiiri + als. Sen jälkeen et nuku pariin viikkoon, kunnes pääset lääkärille.
Terv. kokemuksella...
Kohtalotovereille: alsissa elohiiri on yleensä jatkuvaa lihasvärinää, joka leviää vieressä oleviin lihaksiin. Jos elohiiret hyppivät randomisti sinne tänne ympäri kroppaa, ne viittaavat johonkin muuhun. Als ei myöskään tyypillisesti ala lihasnykäyksillä, vaan ensiksi tulee voiman hiipuminen ja lihasnykäykset myöhemmin.
Mulle tuli sinne stressin seurauksena. Koita rentouttaa kallon lihakset.
Minulla mahdollisesti dystoniaan liittyvää. Myös lihasspasmeja.
Mulla on joskus myös elohiiriä paitsi silmäluomissa, myös muualla mitä ihmeellisimmissä paikoissa. On ollut jalkapohjassa, jalkapöydällä, ja kaikkein isoimmat ja näkyvimmät elohiiret hauiksessa, ja jopa selkä- ja hartialihaksissa. Alkavat yllättäen, saattavat kestää päiviäkin, mutta sitten menevät pois yhtä yllättäen ja nopeasti kuin mitä tulivatkin.