Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tammikuu on kyllä yksi paskimmista kuukausista

Vierailija
07.01.2024 |

Pimeää, kylmää eikä mitään odotettavaa. Helmikuussa sentään on jo valoisempaa.

Kommentit (13)

Musta valo
1/13 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuun pimeys sais olla jatkuvaa.

Vierailija
2/13 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuu on paskin. Pimeetä, kylmää ja typerää joululällätystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammi ja helmikuu on kuin elämä paussilla.

Vierailija
4/13 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nämä alkuvuoden 3 ekaa kuukautta on pas koja ja juurikin pakkasien takia. Syksyllä on sentään lämmintä. Kaiken kruunaa että nykyiisin myös asunnoissa jäätyy.

Vierailija
5/13 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuussa olisi ihan oikeasti hyvä päästä täältä pimeydestä viikoksi johonkin lämpimään ja aurinkoiseen. Lääkärin määräys kaamosväsymykseen. Ei vaan ole rahaa lähteä.

Vierailija
6/13 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä vuodenaika aloittaa uusi vuosi.

Vierailija
7/13 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juuri kun minä ajattelin, että tammikuu on hieno kuukausi..Valoisuus jo vähän lisääntyy, pakkaset, vaikka kovia ovatkin, tekevät puista ja maisemista äärettömän kauniita.

Itse olen virkeä ja tuntuu, että saa hengitettyäkin paremmin. Kauhulla odotan, jos kesällä tulee 30 asteen helteet, hiki virtaa, ajatus ei kulje, koko ajan nuutunut olo ja happi loppuu. Ja ensin keväällä siitepölyt...

Ymmärrän, jos joku helteistä tykkää ja pakkasia vihaa, mutta itselläni talvi on ihan kiva vuodenaika enkä masennu pimeämmästäkään ajasta.

Vierailija
8/13 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina inhonnut tammikuuta. Niin pimeä, tylsä ja turha kuukausi. Usein myös kylmä ja luminen. Siksi juhlin joulua Nuutinpäivään ja yleensä tammi-helmikuun vaihteessa tai helmikuun alkupuolella lähden Britanniaan fiilistelemään kevättä. Siten tammikuu tuntuu edes suht siedettävältä. Ja helmikuussa Suomessakin näkyy jo ekat lumikellot.

Vierailija
9/13 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuu on pahempi kun tulee pakkaset. Tammikuu ei ole niin paha. Talven jälkeen katupölyä on kaikkialla. Vasta huhtikuun puolivälissä on hyvät ilmat.

Vierailija
10/13 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen jotenkin muiden mukana inhosin syksyä, mutta viime vuosina olen tajunnut, miten paljon vihaan juurikin tammikuuta. Joulu on ohi eikä mitään odotettavaa.

Vierailija
11/13 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihan hyvä mutta pimeys ahistaa. Kun pääset töistä niin on hetken hämärää ja sekin synkkää ja ikävää. Onneksi satoi lunta.

Vierailija
12/13 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sillä on järkevä nimi Tammipuu. Muut nimet vaikeampia kuten Maalis. Maalikuu?

Vierailija
13/13 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuu on pahin eikä helmikuu ole varsinaisesti parempi. Maaliskuussa voi pettyä kun valoisuus lisääntyy mutta pakkaset jatkuu. Ei tähän aikaan vuodesta jaksa uskoa elämään.