Matkakohteita yksin matkustavalle naiselle?
Kommentit (42)
Mä olen ajatellut Irlantia ehkä ensimmäiseksi yksinkohteeksi mutta en ole vielä tehnyt asian eteen mitään
Ruotsi ja lähde ehdottomasti Tukholmaa pitemmälle. Vaikka nyt uutisissa näkyy jengiväkivaltaa, niin mä oon kiertänny ruotsia jo monta vuotta, eikä koskaan mitään ongelmaa ja aina löytyy uutta näkemistä. Tietenkin valppautta pitää olla ja aikatauluihin jättää pelivaraa, ihan samoin kuin kaikkialla muuallakin. Aloittaa voi vaikka Kiertämällä Mälaren, eli Västerås, Arboga, Örebro, Eskilstuna, Strängnäs. Myöhemmin voi edetä Värmlantiin, Smålantiin, Taalainmaalle tai Skåneen. Matkojen yhteydessä voi käydä myös Oslossa tai Kööpenhaminassa. Ruotsalaiset pikkukaupungit on tosi kauniita, kun niitä ei ole, niin siivottu kaikesta vanhasta kuten suomessa. On myös kiinnostavia teollisuus ja muitakin museoita. Kannattaa katsella laajemminkin yhteiskuntaa ja miettiä oisko meillä jotain opittavaa ja miten sitä vois soveltaa työssä. Keskustelukulttuurin tuonti suomalaiselle työpaikalle on haastavaa, mutta pikkuhiljaa.
Kaikki länsimaat ja suurin osa muustakin maailmasta. On oikeasti todella harvassa se maa, jossa ei nainen voisi/uskaltaisi matkustaa yksin. Ehkä joku Somalia ja Afganistan kannattaa jättää pois listalta. Kaikista turvallisimpia taas esim. Islanti ja Uusi-Seelanti.
Vierailija kirjoitti:
Marokon vuoristoalueet sopii hyvin telttailuun.
Joo, tiettyjä alueita kannattaa välttää, mutta jokin Marrakech on kyllä ihan turvallinen yksinmatkaajallekin.
The 9 Best Places For Solo Female Travel In 2022
https://www.forbes.com/sites/laurabegleybloom/2022/04/27/the-9-best-pla…
Tallinna. Kiertelin vanhaa kaupunkia kaksi päivää yksin. Hotelliyö keskustassa. Halpaa ja kiinnostavaa.
Kreikassa oon kierrellyt lähinnä saarilla, Madeira esim. on hieno myös.
Olen matkustanut soolona mm. Välimeren maissa, lähestulkoon kaikissa Euroopan suurkaupungeissa ja monissa Jenkkien suurkaupungeissa. Singapore, Japani ja Etelä-Korea Aasiassa ja Bahamasaaret Karibialla.
Jää sovinolla kotiisi kotimaa,omille nurkillesi. Eksyt viellä maailmalla ymm. Et valmis matkustaa yhtään mihinkään, kun asiaa täältä kysyt.
Kreikka
Islanti
Skotlanti
Norja
Irlanti ja Pohjois-Irlanti
Italia
Saksa
Itävalta
Kroatia
Vierailija kirjoitti:
Jää sovinolla kotiisi kotimaa,omille nurkillesi. Eksyt viellä maailmalla ymm. Et valmis matkustaa yhtään mihinkään, kun asiaa täältä kysyt.
Ei kysyvä tieltä eksy.
Paljon vaikuttaa sekin miten aikoo ko. kohteessa liikkua, pystyykö vaikka vuokraamaan kulkupeliä vai onko julkisen liikenteen varassa, vai onko tarkoitus vain kiertää jossain kaupunkikeskustassa kävellen?
Vierailija kirjoitti:
Irak tai Iran.
Iran ei vielä muutama vuosi sitten ollut mitenkään turvaton matkustuskohde. Nykyään voi olla eri meininki. Paikalliset ovat ystävällisiä, valtiovalta ei niinkään.
Minä olen muutaman kerran käynyt yksi all Inc hotellimatkalls. Viimeksi olin Mallorcalla. Se on helppoa, syöminen, oleminen ym. Kävin Kyllä myös kiertelemässä saarta bussilla.
Nämä matkat tulee kyllä kalliiksi, kun on lisämaksu huoneesta.
Olen kokenut oloni turvallisimmaksi Aasiassa. Länsimaista ainakin Espanjassa ja Italiassa lääpitään. Ihan silmänlumetta lännen turvallisuus.
Nimim. 53 valtiota käyty, ei pikavisiittejä vaan työskentelyä, vapaaehtoistyötä, kursseja, retkeilyä yms. pääsääntöisesti. Enkä käy turistirysissä.
Marokon vuoristoalueet sopii hyvin telttailuun.