Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettäminen ahdistaa, valehtelu ahdistaa (olen siis itse löytänyt toisen)

Vierailija
07.01.2024 |

Tässäpä tämä. En ole seksuaalisesti pettänyt puolisoani, mutta olen ihastunut toiseen. Omassa avioliitossa on viimeiset pari vuotta mennyt huonosti. Tunneyhteys on heikko, koen ettei puolisolla ole empatiaa minua kohtaan (kulunut vuosi oli erityisen raskas ja olisin erityisesti tarvinnut puolisoni tukea, sitä saamatta; hänellä on tapana vain suuttua jos olen surullinen ja ahdistunut). Nyt olen tutustunut mieheen joka vaikuttaa ihanalta ja empaattiselta. Olen viimeisen kuukauden aikana tämän tästä livahtanut tapaamaan tätä miestä; olemme tavanneet vain julkisissa tiloissa, ettei lipsahtamista seksiin voisi tapahtua. Olen kuitenkin ihan hulluna häneen, pelkkä hänen tuoksunsa saa aivoni sekoamaan. Hän on niin hellä ja ystävällinen, jo pelkkä pääni painaminen hänen rintaansa vasten ja kun hän silittää hiuksiani/poskeani saa minut kehräämään onnesta. En haluaisi hätiköidä mitään, kun avioliitossani on lapset ja omistusasunnot ja tämän miehen olen tuntenut vasta kuukauden. Olen kuitenkin jo nyt rasittunut valehtelusta, kun pitää keksiä minne mukamas olen menossa kun olen menossa miestä tapaamaan. Hankala ja ahdistava tilanne ja päätösten tekeminen ei ole helppoa.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen on elämän suola. Älä stressaa ja nauti salarakkaasta.

Vierailija
2/39 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisin neuvoja tai vertaistukea..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee menemään ohi. Älä siis tee mitään.

T. Kokemusasiantuntija

Vierailija
4/39 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekopää spämmää taas samoja provojaan. 

Vierailija
5/39 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos vaikka eroaisit.

Vierailija
6/39 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekopää spämmää taas samoja provojaan. 

Tää ei ole provo, vaikka varmaan provosoi jotakuta..

Vierailija
7/39 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda uusi tyyppi. Tuossa ei käy hyvin, vaan tilanne ajautuu yhä ahdistavammaksi. 

Hyvin itsekästä touhua sinulta. Et ole empaattinen, vaan kuvion pahis. Haukut miestäsi epäempaattiseksi. Mitä tuo sitten on? Olet sitoutunut ja luvannut. Mieti lapsiasi ja heidän isovanhempiaan ja miestä. 

Muista, että se ihana rakkausvaihe kestää puolesta vuodesta kolmeen vuoteen. 

Vierailija
8/39 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nytkin on jo neuvottu että älä eroa, ihastus menee ohi tai että eroa jos avioliitto kerran on huono..

Vierailija
9/39 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä neuvoa et halua kuulla, mutta sanon sen silti. Lopeta tapaamiset toisen miehen kanssa nyt heti. Jos teidät on tarkoitettu toisillenne, niin löydätte kyllä toisenne uudelleen sitten kun sinulla on parempi elämäntilanne.

Hanki keskusteluapua, puhu kumppanillesi ja tarvittaessa erotkaa. Elämä on liian lyhyt huonossa parisuhteessa kärvistelemiseen ja lapset aistivat kyllä kodin tunneilmapiirin. Jos molemmilla on vielä halua yrittää, niin voisitte kokeilla pariterapiaa. Tärkeää on, että puhutte toisillenne siitä, mitä toivotte toisiltanne.

On inhimillistä hakeutua sellaisen ihmisen seuraan, joka tuottaa hyvää oloa. Mitään suhdetta ei kuitenkaan ole kannattavaa rakentaa petoksen päälle. Se kostautuu ennenpitkää jollain tavalla. Jos toinen mies ei tätä ymmärrä, anna hänen mennä. 

Vierailija
10/39 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota suhteenne tila puheeksi miehesi kanssa, että mietit eroa ja yhteisen tulevaisuuden mahdollisuutta. Ehkä sieltä aukeaa vaihtoehtoja, joita voit/ voitte puntaroida.

Uuden ihastuksen takia tai varaan ei kannata tulevaa rakentaa, ihastuksista ei koskaan tiedä,kuinka käy ja on ymmärrettävää että se saa sut noin hullaantumaan, kun oma suhde ei tunnu hyvältä. Jos uusinta ihastus on tosi rakkautta,se kestää sun eroprosessit ym.

Yrittäisin himmailla tapaamisia uuden ihastuksen kanssa, koska se sekoittaa sun päätä lisää. Ei tarvitsisi niin paljoa valehdellakaan kotona.

Vierailija
11/39 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunne voi tehdä ihmiselle kepposet. Hyvässä ja pahassa. 

Vierailija
12/39 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron vielä taustaksi pari juttua (vaikka joku on varmaan jo ilmiantanut ketjuni). Tilanteeni on sotkussa paitsi oman puolisoni, myös hänen sukunsa kanssa. Siellä ei siis minua kyllä kaivattaisi, isovanhempia ei eromme harmittaisi. Viimekesänä olimme 4 yötä hänen äidillään (taustalla kaikkea sotkua ja riitaa heidän kanssa) ja 4 yön jälkeen sanoin etten pysty olemaan siellä kauempaa. Tästä puolisoni aloitti siellä äitinsä talossa äitinsä kuullen huutaa raivota että nyt eroaa minusta varmasti, että haluaa minusta eroon. Äitinsä komppasi vieressä että "nyt sinä olet sitten päätöksesi tehnyt, hyvä, pysy päätöksessäsi". No tämä ei tietenkään ollut mikään oikea päätös, vaan tunnetilariehumista, eikä puoliso oikeaTi halunnut erota. Omaan mieleen asia jäi kytemään. Tämän ihastuksen saatan nyt kokea ulospääsynäni.. (ihastus muuten myös eronnut viimekesänä pitkästä avioliitosta; hänet tosin jätettiin).

Vierailija
13/39 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sivusta seurannut tilannetta, jossa petetään ja kuvio perustuu vain valehteluun. Jopa nämä pettäjät valehtelevat toisilleen. Mikään kestävä ei voi rakentua valheiden päälle.

Jos on tarve erota, se pitää tehdä ensin, toipua erosta, tunnistaa omat virheensä ja vasta sitten harkita, onko valmis johonkin uuteen. Muista, että jos lapsia on, on syytä ensin tutkia kaikki keinot, joilla lasten kodin saa pysymään ehjänä. Lapset kärsivät aina erosta, vaikka pettäjät haluavat tätä asiaa vähätellä.

Vierailija
14/39 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ihmiset pystyvät pitkäänkin esittämään jotain mitä eivät oikeasti ole, ja samalla lailla saatat kuvitella toisen olevan jotain enemmän, empaattisempi, "parempi mies", sopivampi sinulle jne.

Totuus saattaa tulla esille vasta useamman kuukauden seurustelun jälkeen, joskus vasta sitten kun muutetaan yhteen ja kumpikin taantuu omiksi itsekseen, se alun huomiointi ja ihastus laantuu kyllä kaikissa suhteissa.

En siis laskisi mitään tuon ihastumisen tunteen varaan. Sen sijaan jos aidosti koet että liittosi on ohi ja olisit onnellisempi yksin (siis täysin ilman kumppania) niin silloin kannattaa erota. Muussa tapauksessa suosittelen että kerrot miehellesi mitä konkreettisesti kaipaat häneltä että sinulla olisi parempi olo parisuhteessanne.

Vierailija
15/39 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan peitot heilumaan. Oman avioliittosi lopetat sitten jos se on muuten loppuakseen.

Vierailija
16/39 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se, joka edellisessä aloittamassasi ketjussa rakastui työkaveriin ja antoi miehelle 3kk aikaa hakeutua joko yksilö- tai pariterapiaan. Ota asia puheeksi miehesi kanssa ja tuo ilmi, että suhteenne on nyt käännekohdassa ja vaatii teiltä molemmilta tahtoa ja halua saada suhde toimimaan. Jollei mies ota asiaa vakavasti niin eroa.

Kuten muistamme, minun mieheni ajatteli ihastukseni olevan vain jotain ohimenevää ja jään huonoon suhteeseen, ei kuunnellut asiaa vaan lopulta ero tuli puun takaa täysin yllättäen.

Vierailija
17/39 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa, koska tiedät toimivasi väärin. Molempia miehiä sekä itseäsi kohtaan. Toiselle miehelle petät lupauksesi ja toimit selän takana. Toista pidät pelastusrenkaana huonossa tilanteessasi, mutta et huoli ankkuriksi, koska siihen hommaan on jo toinen. Itsellesi et uskalla myöntää tosiasioita ja tehdä tarvittavia muutoksia elämääsi, ilman että käytät hyväksi näitä molempia miehiä.

Lopeta uuden miehen tapailu, hän odottaa kyllä sinua jos olette toisillenne tarkoitetut. Yhden kuukauden tuntemisen jälkeen sitä ei voi tietää trust me. Minulla oli avioeron jälkeen monia tuollaisia suhteita uusiin miehiin, jotka kuivui kasaan 2-12 kuukauden kuluessa, kun miehen todellinen luonne ja elämäntilanne paljastui sekä meidän yhteensopimattomuus. Ihastus sumentaa kaiken. Etenkin tilanteessa, missä vertailet uutta ihastusta vanhaan ja läpituttuun puolisoon, joka on todella epäreilua.

Puhu miehesi kanssa. Jos asiat ei ratkene puhumalla, eroa. Anna aikaa itsellesi ja lapsillesi käydä eroa läpi, ennenkuin hyppäät uuteen suhteeseen. Se on reilua myös lapsia ja sitä uutta kumppania kohtaan, että olet terveessä tilanteessa uuteen suhteeseen ryhtyessäsi.

Vierailija
18/39 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos vaikka eroaisit.

Tai ottaisi aikalisän, jonka kestäessä kumpikin on vapaa. Jos tämä ei sovi nyksälle, voi harkita lopullista eroa.

Vierailija
19/39 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohda uusi tyyppi. Tuossa ei käy hyvin, vaan tilanne ajautuu yhä ahdistavammaksi. 

Hyvin itsekästä touhua sinulta. Et ole empaattinen, vaan kuvion pahis. Haukut miestäsi epäempaattiseksi. Mitä tuo sitten on? Olet sitoutunut ja luvannut. Mieti lapsiasi ja heidän isovanhempiaan ja miestä. 

Muista, että se ihana rakkausvaihe kestää puolesta vuodesta kolmeen vuoteen. 

Mitä isovanhemmat tähän kuuluvat? Ja tulihan selväksi, että ap on ahdistunut eikä saa mieheltään vastakaikua?

Vierailija
20/39 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunne voi tehdä ihmiselle kepposet. Hyvässä ja pahassa. 

Eikä toista voi tuntea ennen kuin muuttaa yhteen. Minäkin tapasin mukavan ja empaattisen miehen, joka yhteenmuuton jälkeen olikin kaikkea muuta. Onneksi lähdin ajoissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä