Apua vauvan ilmavaivoihin?
Mitä muita keinoja on kuin cuplaton? Mikä teillä on toiminut? Vauva 1 kk kärsii tosi pahoista ilmavaivoista, vaikka omaa ruokavaliotani olen siistinyt jo kovasti
Kommentit (11)
Meillä ei cuplatonilla tai maitohappobakteereilla ollut mitään tehoa.
Onko monimutkainen käyttää? Montako kertaa päivässä ja miten?
Maitohappobakteereita olen matkoilla joskus kuljettanut itsellä mukana. Niitä on siis ilmeisesti pienille omansa vaiko ihan samaa kamaa kuin muillekin?
Maitotuotteista olen kyllä vielä syönyt satunnaisesti juustoa, muuten aika vähissä - jopa suklaa (jolun jälkeen lopetin). Muuten jättänyt pois niitä, mitkä tuo itselle ilmaa eli esim hiilihappojuomat, omenat, mausteiset pataruuat, herneet, pavut yms.
MasuJUMPPAA!
Tee näin: Mene sohvalle maate pitkäksesi tai nojaa käsitukeen, makaa selälläsi polvet kuokussa. Ota lapsi jalkojesi vasten selälleen ja nostele jalkoja vauvan mahaan. Tämmönen masun jumppaaminen jaloilla tuo ilmaa tehokkaasti pihalle! Ole kuitenkin varovainen (no niinkuin tietty aina olet) ja paina hellästi " ilmat pihalle" .
Koho-asennossa meillä ollut vauvoilla usein käytössä, mutta sopiihan tota jumppaa tehä tietty vaikka lattialla..! :D
Tai masulleen maate. Pidä vahtia vieressä jos lapsi ei saa käännettyä päätä.
vaati välillä mahalleen. Joskus kun laittoi sen mahalleen, niin peräpää vaan pärisi pitkän aikaa ja sitten vauva jo nukahti hymy huulillaan! :) Maitohappobakteereita on vauvoille tippoina, maksaa n. 20e/pullo, eikä välttämättä auta. Jääkaapissa säilytettävät D-vitamiinit saattavat pierettää myös, toiset (ne pahemman makuiset) siinä parempia.
Helppokäyttöinen, annetaan vain pari kertaa päivässä! Apteekista voi ostaa ja ovat sellaisia tippoja. KOKEILE IHMEESSÄ! Olivat meillä todellakin pelastus!
Vyöhyketerapiasta olen myös kuullut hyvää, mutta me ei " ehditty" kokeilemaan kun tipat jo auttoivat niin nopsaan!
Itse sain vauvan lopulta oireettomaksi n. 10 ruoka-aineen ruokavaliolla. En kuitenkaan jaksanut tuota pitkään, vaan lopetin imetyksen.
Disflatyl, röyhtäytys, jumppa ja vyöhyketerapia ovat meillä käytössä. Vois taas kokeilla jättää maitotuotteet pois. Esikoisen kirkumiskoliikkiin sekään ei auttanut, tällä tokalla vaiva on paljon lievempi.
Voiko muuten noista kauheista tuskista (koliikki) jäädä jotkut " henkiset traumat" vauvalle (äidille ainakin jäi ;) ) Joo tiedän, tyhmä kysymys!
Mitä kaikkea olet omasta ruokavaliostasi jättänyt jo pois? Itse jätin maitotuotteet (myös suklaan!) ja ruisleivän, auttoi 95% vähentämään ilmavaivoja. Nyt vauva 6 kk ja olen jo pari kuukautta syönyt taas normaalisti.