Sourin valotaideteos Helsingissä niin hieno että turistit liikuttuivat
Yhdetkin tyypit pyyhkivät ihan kyyneleitä 😃
Turhaan parjattu ja kohuttu teos! Ihan tosi upea j ja toimii etenkin nyt kun on kylmä talvi myös Helsingissä
Kommentit (63)
nää aktivistit on usein narsisteja.communal narcicist näitä on analysoitu. hakevat riitaa ihan mistä vaan ja huomioo.
Taiteen pitää herättää tunteita ja keskustelua ja sitä Sourin teokset herättävät.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, ettei sensuroitu. On noi taiteeksi ihan ok. Huonompaakin on nähty.
Paikkasidonnaisuus puuttuu. Musiikkikin taitaa liittyä Tuomiokirkon valoteokseen.
Vierailija kirjoitti:
Taiteen pitää herättää tunteita ja keskustelua ja sitä Sourin teokset herättävät.
Eihän kuva-aiheita edes erota kunnolla seinästä.
Valoteoksen suunnittelu on hiukan eri kuin maalaaminen. Teos suunnitellaan tilaan moni-aistillisena kokemuksena. Valon käyttäminen lähestyy melkein kuvanveistoa. Kohde muotoillaan. Tuomiokirkon teos on onnistunut. Samoin näkemistäni Ateneumin valoteos.
Minulle jäi hämärän peittoon, miten Sourin maalaukset liittyivät Tuomiokirkon valoteokseen. Joka oli ilmeisesti aukion pääteos.
Suomesta löytyisi varmasti osaavia valotaiteen tekijöitä, jotka ovat opiskelleet alaa korkeakoulussa. Valotaiteen esittämismahdollisuudet ovat aika rajattuja, siksi olisi mukavaa antaa mahdollisuus niille, jotka ovat juuri valotaiteesta kiinnostuneita.
Millä perustein teokset on valittu? Tämä kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle jäi hämärän peittoon, miten Sourin maalaukset liittyivät Tuomiokirkon valoteokseen. Joka oli ilmeisesti aukion pääteos.
Suomesta löytyisi varmasti osaavia valotaiteen tekijöitä, jotka ovat opiskelleet alaa korkeakoulussa. Valotaiteen esittämismahdollisuudet ovat aika rajattuja, siksi olisi mukavaa antaa mahdollisuus niille, jotka ovat juuri valotaiteesta kiinnostuneita.
Millä perustein teokset on valittu? Tämä kiinnostaa.
Tai sitten Sourin valinta oli ovela mainoskikka. Souri persoonana herättää varmasti huomiota. Annettu aihe, Lappi ja lappalaisuus. Melkein oli arvattavissa, että sieltä tulee saamelaisasuisia ihmisiä maalaukseen. (Sourin taiteessa on aina ihmishahmoja).
Taiteessahan keskustellaan paljon siitä, kenellä on oikeus esittää taiteessaan ketä. Saako valkoihoiset maalata tummaihoisia jne.
Ainakin saatiin runsaasti median huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Projisoinnissa Hahmon naama osuu juuri ikkunan kohdalle niin että puolet puuttuu. :D
Vierailija kirjoitti:
Souri on rakkauden Jumalatar
Hirmu pehko sillä oli aikoinaan. Jäi nuorella miehellä mieleen.
Tuosta maalauksesta tuli mieleen Lapin taikaa niminen elokuva 80-luvulta. Sama tunnelma.
Yleisössä oli itkevien turistien seassa paljon persuja luumut limassa suuhengittämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muta tärkeintä on, että ovat isoja ja herättävät keskustelua tirskistä trallaa...
Sourin taide liikuttaa, suorastaan itkettää. Niin surkeaa on, parku pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Aktivistit voi olla aivan tun rasittavia. Mulle on parikin kertaa käynyt niin et aktivisti on pahastunut parin sketsin takia mun etnisyyden puolesta ja lopulta pahastunut siitä kun mä en itse ole pahastunut 🤣
Mene takaisin mistä olet tullutkin. Emme kaipaa sinua tänne.
"Teokset" on kuin jonkun MeKaksi tai Sinäminä fanitytön kotitalouden kirjan yläreunaan piirtämiä kyhäelmiä
Sourin töitä väheksymättä luulen kuitenkin, että silmien pyyhkiminen johtuu pakkasen ja tuulen aiheuttamasta silmien vuotamisesta.
Kyllä siellä pakkanen sai silmät vuotamaan niin kuin mullakin sai.
OLin helpottunut, etteivät ne Sourin teokset olleet muuta kuin väriläikkiä rakennuksien seinillä. Jos niistä olisi kuvasisältöä kaivannut yksittäiset päät tai osa eläintä jossakin näkyi, mutta se Souri- touhu meni samanlaiseksi kuin Atskin seinälle heijastettavat Marimekon Unikot.Ei siis ollut mistään korkeatasoisen kulttuuritarjonnan pläjäyksestä! Ja kansa saa, mitä tahtoo! Jos Souri on uusi kansallistaiteilijamme kertokoon se karua tarinaansa ihmisten sivistystasosta.
Näin tämän nyt livenä. Tosiaan oli eniten kuvattu ja eniten kuului ihastuneita huudahduksia tämän lähellä. Sisältövaroitus oli naurettava. Woke ja cancelointi on mennyt jo järjettömyyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aktivistit voi olla aivan tun rasittavia. Mulle on parikin kertaa käynyt niin et aktivisti on pahastunut parin sketsin takia mun etnisyyden puolesta ja lopulta pahastunut siitä kun mä en itse ole pahastunut 🤣
Mene takaisin mistä olet tullutkin. Emme kaipaa sinua tänne.
Asun samalla paikkakunnalla mihin olen syntynytkin. Veikkaan että pidempään mun suku on täällä asunut kuin yksikään sinun sukulainen 😘
Sourin maalaukset eivät millään tavalla liity paikkaan, niinkuin Tuomiokirkon valoteos. Joka on suunniteltu juuri tuohon tilaan.