Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkyvyttömyyseläke brutto 2918€/kk

Vierailija
06.01.2024 |

Netto 2211€/kk. Mitä ajatuksia herättää? 

Asun omassa velattomassa asunnossa. Eläke nousi 1.1.24 309€ ja sentit viellä päälle. 

+50v. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huono. Kelpaisi kyllä itsellenikin eläke. Luultavasti saisin sen jos haluaisin.

Vierailija
2/20 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla olet ollut ja mistä työkyvyttömyytesi johtuu? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmu hyvä eläke, mutta sekään ei auta jos terveys ei ole kunnossa. 

Vierailija
4/20 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nousi työkyvyttömyyseläke nyt jo yli 3 tonnin. Lisäksi teen tietysti töitä. Kokoomusta äänestelen.

M44

Vierailija
5/20 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samoissa 40v työuran jälkeen.

Vierailija
6/20 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon 40v ja työkyvyttömyyseläkkeellä.

Ei läheskään noin hyvä eläke, mutta parempi kuin toimeentulotuki tai työttömyyskorvaus.

Olen ihan tyytyväinen.

Toki töissä olisin mieluummin  :(

Vierailija
7/20 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ennen satuasi edes tarkastanut paljonko 5,7 prosenttia on kolmesta tonnista.  Ennen kun keksit nuita korotus summia.

Vierailija
8/20 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni 1578 ja netto 1374, asun lapseni kanssa, joten ylimääräistä ei ole. Mistä syistä olette työkyvyttömyyseläkkeellä? Itse burnoutin takia. 

Vierailija
9/20 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirmu hyvä eläke, mutta sekään ei auta jos terveys ei ole kunnossa. 

Ei AP:llä ainakaan mielikuvitusta puutu mutta matematiikka ei todellakaan ole hallussa.

Vierailija
10/20 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä, että onneksi olen terve ja työkykyinen

N 58 v

Vierailija
11/20 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun osatyökyvyttömyyyseläkkeen määrä on bruttona n. 500 euroa, joten et ehkä ap ole kovin valtavirtaa. Ja ihan milloin vaan ottaisin täyden työkyvyn ja tekisin täyspäiväistä duunia pienellä palkalla ennemmin kuin sinnittely näin osatyökykyisenä ja sairaana.

Vierailija
12/20 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla olet ollut ja mistä työkyvyttömyytesi johtuu? 

Työtapaturma taustalla. Vammaannuin ja crps. Tuotantolaitoksella olin töissä. Koulutusta vastaavassa työssä. 

Vierailija
13/20 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni 1578 ja netto 1374, asun lapseni kanssa, joten ylimääräistä ei ole. Mistä syistä olette työkyvyttömyyseläkkeellä? Itse burnoutin takia. 

Samis. Eläkekin meillä melkein sama.

Vierailija
14/20 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö,höpö 🤣🤣

Vierailija
15/20 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika huima eläke, jos tarina on totta. Olen korkeakoulututkinnon suorittanut ja ollut koulutustani vastaavassa työssä koko työllisen ikäni ja silti eläkkeeni on pienempi kuin ap:n saama. Paperimiehethän tienaa hyvin, joten herää kysymys, paperitehtaallako olit töissä. 

Vierailija
16/20 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tk-eläke bruttona nyt vähän päälle 1400€/kk. Saan myös Kelalta pienen eläkkeen jossa lapsikorotus.

Ei tällä juhlita, mutta onneksi puolisolla on ainakin toistaiseksi ihan ok tulot (netto 3200€/kk).

Vierailija
17/20 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika huima eläke, jos tarina on totta. Olen korkeakoulututkinnon suorittanut ja ollut koulutustani vastaavassa työssä koko työllisen ikäni ja silti eläkkeeni on pienempi kuin ap:n saama. Paperimiehethän tienaa hyvin, joten herää kysymys, paperitehtaallako olit töissä. 

TYÖKYVYTTÖMYYSELÄKE on eri asia kuin eläke. Se lasketaan eri tavalla kuin eläke. Ja on yleensä se on hyvä, siinä huomioidaan aiempi palkkataso ja palkan menetys työkyvyttömyyden takia.

Vierailija
18/20 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tke nettona 1714€/kk.

M45

Vierailija
19/20 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit ennen satuasi edes tarkastanut paljonko 5,7 prosenttia on kolmesta tonnista.  Ennen kun keksit nuita korotus summia.

Eläkkeeni maksaa vakuutusyhtiö joten yleinen korotus % ei koske eläkkeen korotusta. 

AP

Vierailija
20/20 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TYÖKYVYTTÖMYYSELÄKE on eri asia kuin eläke. Se lasketaan eri tavalla kuin eläke. Ja on yleensä se on hyvä, siinä huomioidaan aiempi palkkataso ja palkan menetys työkyvyttömyyden takia.

näin se juuri menee. Aiemmat työvuodet ja menetetty työaika jota olisi ollut jäljellä. Työkyvyttömyys eläke ja eläke aivan eri asia. Mulla olisi ollut työvuosia jäljellä 16 vuotta. Työtapaturman sattuessa olin 46 vuotias.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä