Työkyvyttömyyseläke brutto 2918€/kk
Netto 2211€/kk. Mitä ajatuksia herättää?
Asun omassa velattomassa asunnossa. Eläke nousi 1.1.24 309€ ja sentit viellä päälle.
+50v.
Kommentit (20)
Millä alalla olet ollut ja mistä työkyvyttömyytesi johtuu?
Hirmu hyvä eläke, mutta sekään ei auta jos terveys ei ole kunnossa.
Minulla nousi työkyvyttömyyseläke nyt jo yli 3 tonnin. Lisäksi teen tietysti töitä. Kokoomusta äänestelen.
M44
Mulla samoissa 40v työuran jälkeen.
Ite oon 40v ja työkyvyttömyyseläkkeellä.
Ei läheskään noin hyvä eläke, mutta parempi kuin toimeentulotuki tai työttömyyskorvaus.
Olen ihan tyytyväinen.
Toki töissä olisin mieluummin :(
Olisit ennen satuasi edes tarkastanut paljonko 5,7 prosenttia on kolmesta tonnista. Ennen kun keksit nuita korotus summia.
Itselläni 1578 ja netto 1374, asun lapseni kanssa, joten ylimääräistä ei ole. Mistä syistä olette työkyvyttömyyseläkkeellä? Itse burnoutin takia.
Vierailija kirjoitti:
Hirmu hyvä eläke, mutta sekään ei auta jos terveys ei ole kunnossa.
Ei AP:llä ainakaan mielikuvitusta puutu mutta matematiikka ei todellakaan ole hallussa.
Sitä mieltä, että onneksi olen terve ja työkykyinen
N 58 v
Mun osatyökyvyttömyyyseläkkeen määrä on bruttona n. 500 euroa, joten et ehkä ap ole kovin valtavirtaa. Ja ihan milloin vaan ottaisin täyden työkyvyn ja tekisin täyspäiväistä duunia pienellä palkalla ennemmin kuin sinnittely näin osatyökykyisenä ja sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Millä alalla olet ollut ja mistä työkyvyttömyytesi johtuu?
Työtapaturma taustalla. Vammaannuin ja crps. Tuotantolaitoksella olin töissä. Koulutusta vastaavassa työssä.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni 1578 ja netto 1374, asun lapseni kanssa, joten ylimääräistä ei ole. Mistä syistä olette työkyvyttömyyseläkkeellä? Itse burnoutin takia.
Samis. Eläkekin meillä melkein sama.
On aika huima eläke, jos tarina on totta. Olen korkeakoulututkinnon suorittanut ja ollut koulutustani vastaavassa työssä koko työllisen ikäni ja silti eläkkeeni on pienempi kuin ap:n saama. Paperimiehethän tienaa hyvin, joten herää kysymys, paperitehtaallako olit töissä.
Minulla on tk-eläke bruttona nyt vähän päälle 1400€/kk. Saan myös Kelalta pienen eläkkeen jossa lapsikorotus.
Ei tällä juhlita, mutta onneksi puolisolla on ainakin toistaiseksi ihan ok tulot (netto 3200€/kk).
Vierailija kirjoitti:
On aika huima eläke, jos tarina on totta. Olen korkeakoulututkinnon suorittanut ja ollut koulutustani vastaavassa työssä koko työllisen ikäni ja silti eläkkeeni on pienempi kuin ap:n saama. Paperimiehethän tienaa hyvin, joten herää kysymys, paperitehtaallako olit töissä.
TYÖKYVYTTÖMYYSELÄKE on eri asia kuin eläke. Se lasketaan eri tavalla kuin eläke. Ja on yleensä se on hyvä, siinä huomioidaan aiempi palkkataso ja palkan menetys työkyvyttömyyden takia.
Mulla on tke nettona 1714€/kk.
M45
Vierailija kirjoitti:
Olisit ennen satuasi edes tarkastanut paljonko 5,7 prosenttia on kolmesta tonnista. Ennen kun keksit nuita korotus summia.
Eläkkeeni maksaa vakuutusyhtiö joten yleinen korotus % ei koske eläkkeen korotusta.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TYÖKYVYTTÖMYYSELÄKE on eri asia kuin eläke. Se lasketaan eri tavalla kuin eläke. Ja on yleensä se on hyvä, siinä huomioidaan aiempi palkkataso ja palkan menetys työkyvyttömyyden takia.
näin se juuri menee. Aiemmat työvuodet ja menetetty työaika jota olisi ollut jäljellä. Työkyvyttömyys eläke ja eläke aivan eri asia. Mulla olisi ollut työvuosia jäljellä 16 vuotta. Työtapaturman sattuessa olin 46 vuotias.
AP
Ei huono. Kelpaisi kyllä itsellenikin eläke. Luultavasti saisin sen jos haluaisin.