Käyttääkö naiset pitkiä kalsareita -20 pakkasella.
Kommentit (86)
Merinovillakerrastolla pärjää sinne -25 saakka, sitten pitää ottaa jo fleeceä niiden lisäksi normivaatteiden päälle. Niiden päälle toppavaatteet.
Asun pohjois-suomessa ja pukeudun lämpimästi,merinovilla kerrasto,untuvatoppahousut todella lämpimät ja kevyet,villapusero,untuvatakki ,pipo jonka alla tuubihuivi ,kinttaat joiden päällä villalapaset.tarkenee ajaa pyörällä tai liukulumihiihtää -30 pakkasella.
Mulla on kovemmilla pakkasilla ulkohousujen alla fleecevuorilla varustetut verkkarit. Ei siis mitkään lötköt, jotka menee myttyyn toppahousun alla, vaan vähän napakampaa ja istuvaa mallia. Paljon lämpöisemmät kuin mitkään leggarit, ja ovat myös lämmin kotiasu esim. mökillä, jossa välillä viileää sisälläkin.
Jos on -5 -10 astetta niin sitten aluskerrastoksi kävelylenkille riittää vähän paksummat termolegginsit. Palelen herkästi, mutta toisaalta ulkoilen koiran kanssa aika reipasta vauhtia ja siinä lämpenee nopeaan.
Bambuleggingsit ovat tosi hyvät. Kovemmilla pakkasilla pihistän miehen ihanat talvikalsarit, jotka ovat vielä lämpimämmät. Tosi hyisissä oloissa on vielä varalle värjäämättömästä lampaanvillasta virolaisen tädin kutomat pitkät villahousut, nilkkoihin asti siis - niitä en vaan voi pitää ihoa vasten kutinan takia. Näillä selviää kyllä. Päälle farkut ja tosi pakkasilla toppahousut ja pyllyn peittävä laskettelutakki.
N60 +, PKS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, itse kävin juuri kaupassa ja farkkujen alla oli kahdet kalsarit, toiset ohuet kiinalaiset villakalsarit (yksinään aika huonot) ja tavalliset puuvillakalsarit. Yhdessä kombo oli mielestäni yllättävän lämmin. Toppatakkikin oli lyhyttä mallia, muttei tullut yhtään kylmä.
Mikset pue toppahousuja??????
Kerrospukeutuminen on kätevämpää. Mä en tarvitsisi toppahousuja kuin muutaman kerran vuodessa, joten olisivat aika turha ostos. Erilaisia pitkiä kalsareita taas voi aina kasata pitkien housujen alle säätilan mukaan yhdet tai useammat. Bonuksena alempien kerrosten ei edes tarvitse olla kovin siistejä tai nättejä, koska eipä niitä kukaan päällyshousujen alta näe.
Minulla on pitkät kalsarit, silkkiä. Iho ei kestä villaa.
Mulla menee pitkät kalsarit jalkaan kun lämpötila tippuu alle 15 PLUS asteen.
T. Vilukissa
En. Näyttäisi typerältä mekon kanssa. Sukkahousuilla mennään.
Totta villahousut pakolliset, päällä toppahousut, hiukan vilu oli silti.
Snagtights.Eu verkkokaupasta löytyy eri kokoisille ja pituisille paksuja sukkahousuja eri materiaaleista. Löytyy myös jalkaterätöntä mallia jos sellaista tykkää.
Ostan sieltä nykyisin sukkahousut, talvella käytän merinovillasta tehtyjä housujen alla.
Vierailija kirjoitti:
Ei näin hektisenä Internet-aikakautena ehdi pukea päälle pitkiä kalsareita
Kyllä aikuisen naisen pitää vähän kylmää kestää.
Meillä.naisilla on usein merinovillaa tai jotkut leggings-tyyppiset siellä alla. Tai paksut sukkikset.
En käytä. Kesäkengissä ja housuissa mennään. Ei tule kylmä.
Normikalsarit ja niitten päällä villakalsarit ja sitte toppahousut oli päällä. Ihanan lämmintä.
Jo ennen kuin menee pakkasen puolelle.
Kylmetin itseni syksyllä enkä riskeeraa mitään.
https://varuste.net/p53484/aclima-woolnet-longs-womens?change_country=F…
Tossa mun luottokalsarit talvella. Jos liikkuu reippaasti niin noiden kanssa pärjää -25c asti pelkkien softhsell-housujen kanssa. Eikä toisaalta tule kuuma kun poikkeaa vaikka kauppaan tms. Jos ei pärjää niin voi pukea vielä välihousut tai sitten toppahameen housujen päälle niin taatusti tarkenee.
Thermolegginsit on jalassa, ja toppahousut. Sisällä pidän myös thermoleggareita ja villasukkia, sekä tunikaa tai pitempää flanellipuseroa tai pitempää villaneule tunikaa. En tykkää jos on liian monta kerrosta vaatetta, ahdistaa. Thermolegginsit on paksummat legginsit, kivan napakat eikä ne valu. Mulla on muutenki aina villasukat jalassa, thermosukat alla. Yöllä ohuemmat villasukat ja bambusukat sekä bambukerrasto..
En ikinä käytä minkäänlaisia kalsareita. Puen farkkujen/housujen päälle ulkoilu- tai toppahousut jos on kylmä.
Paksut sukkahousut. Puuvillaribbi, modaali tai bambusukkahousut ja villasukat. Farkut tai ulkoillessa toppahousut. Joskus thermosukkahousut ta leggarit. Miksi paleltua ja leikkiä muodikasta kovista, kun en ole teini !