Pörssisähköllä rahastus näyttää noudattavan samaa kaavaa
Täysin järjettömille ja mielipuolisille hinnoille Suomessa ei ole mitään järkiperäistä syytä. Ihmisiä siis rahastetaan niin paljon kuin kehdataan ja jos alkaa valittaminen, nousee kohu, hintoja lasketaan. Eli rahastamista jatketaan niinkauan kun sitä käytännössä kehdataan tehdä.
On ihan turha tulla selittämään, että hinnat perustuu mukamas joihinkin "oikeisiin" pörsseihin, pelkkää ihmisten vedättämistähän koko homma on Suomessa. Ja on ollut jo pitkään. Minusta pitäisi vakavasti ruveta harkitsemaa rikosilmoitusten tekemistä, katsoa loppuun asti täyttääkö toiminta Suomessa rikosten tunnusmerkit.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei puhu vedestä koskaan tai sen hinnasta. Sähköä ainoastaan vatkataan.
Eiköhän se pian vesivarannotkin yksityistetä ja laiteta pörssiin myyntiin. Katsokaapa vain.
Tulleekohan vesimaksuihin myös kiinteähintaisia ja pörssisopimuksia. Täällä sitten kirjoitellaan että ihanaa kun vesi on nyt halpaa, voi mennä suihkuun, johan tässä on kuukausi haistu.
Kyse on aivan puhtaasti pelkästä ahneudesta, hyväksikäytöstä ja varastamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi tehdä määräaikaisen sopimuksen, niin itse tein syksyllä. Maksan sähköstä kiinteän 8,7senttiä/Kwh. Silloinkin kun te pörssisähkössä olevat saatte ilmaista sähköä tai jopa miinusmerkkistä, miksi ette silloin valita, kerskutte, ai kuinka ihanan halpaa sähköä on minulla. Kiiteähintaisessa sähkössä on hyväpuoli, se maksaa aina saman, voi saunoa, pestä pyykkiä ja aina samalla hinnalla ei tarvitse laskea asunnon lämpötilaa eikä kytätä halpoja tunteja. Elämä on valintoja.
Pari vuotta sitten kiinteitä sopimuksia sai 4-5 senttiä/kWh. Sinäkö vain lapatossuna nielet hinnan tuplaantumisen ja kaikki tekosyyt?
Sepä maksoi bensakin 80 luvulla 3 mk litra , euroissa kai 0,50€ ?
Ennen oli ennen ja nyt on nyt.
Ainoa tuote minkä hinta ei ole muuttunut yhtään kahteenkymmeneen vuot
Itse olet typerä apina. Minä puhuin kahden vuoden takaisista hinnoista.
Tammikuussa 1992 sähkö maksoi 7,1 senttiä kwh euroiksi muutettuna suhteella 1€=6mk.
Palkat olivat silloin huomattavasti pienempiä joten silloin sähkö oli kalliimpaa kuin nyt.
Oma tämän hetken sähköni on 7,8 senttiä kwh, eli eihän tuo kalliimpaa ole edelleenkään kuin silloinkaan jos milloinkaan? Kuukausi palkkanikin on pysynyt samana. Ennen 4700 mk/kk ja nyt 4700€ / kk.
Mehän tienataan tällä! Nyt tulee rahaa! Maalasin grafiitin!
Uli uli ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi tehdä määräaikaisen sopimuksen, niin itse tein syksyllä. Maksan sähköstä kiinteän 8,7senttiä/Kwh. Silloinkin kun te pörssisähkössä olevat saatte ilmaista sähköä tai jopa miinusmerkkistä, miksi ette silloin valita, kerskutte, ai kuinka ihanan halpaa sähköä on minulla. Kiiteähintaisessa sähkössä on hyväpuoli, se maksaa aina saman, voi saunoa, pestä pyykkiä ja aina samalla hinnalla ei tarvitse laskea asunnon lämpötilaa eikä kytätä halpoja tunteja. Elämä on valintoja.
Pari vuotta sitten kiinteitä sopimuksia sai 4-5 senttiä/kWh. Sinäkö vain lapatossuna nielet hinnan tuplaantumisen ja kaikki tekosyyt?
Ennen oli ennen ja nyt on nyt.
Ainoa tuote minkä h
2 vuotta sitten oli sossutuetkin suurempia kuin nyt. 😂😂 Niin sua apinaa koijataan. 🤗🍌
Ilmainen pörssisähkö kyllä kelpaa ja muutaman sentin maksava. Perjantai oli arkipäivä ja nyt on viikonloppu ja sähköä menee vähemmän yrityksillä.
Viikon päästä alkaa uudet pakkaset ja kova tulee olemaan pörssisähkön hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan nyt ei mitenkään voi olla mahdollista että bensa on maksanut 80-luvulla 3 markkaa litra ja sitten halventunut 90-luvulla puoleen. Hintojenhan pitäisi kohota jatkuvasti koska inflaatio.
Eli nielet hinnan tuplaantumisen ihan kiltisti, kun välillä se hinta on mielivaltaisesti nostettu kymmenkertaiseksi :) Tuntuupa halvalta, niih.