Mistä apua
Olen kohta 50v., masentunut, lihava, alkoholisoitunut. Mistä saisin elämääni uuden vaihteen parempaan?
Kommentit (4)
Ehkä pienet kävelylenkit. Ainakin sitten kun lauhtuu, ei näin kylmällä. Alkoholia voi vähentää ja vähentää. Ehkä on joku kiva sukulainen vielä olemassa, jossain. Keksit uutta kivaa vielä kun tiedät mitä se on. Myös yksityinen lekuri voi auttaa vieroituskysymyksissä, mutta onko se haitta vai apu.
Kävele 140 metriä suoraan ja käänny vasemmalle, sit 50 metriä ja oikealle, neljäs kerron ja toinen ovi vasemmalla.
Itse aloitin riippuvuusvastaanotolta. Sain jutteluaikoja hoitajalle ja kerran lääkärille ja lääkkeet (toivoin naltreksonia, vaihdoin antabukseen koska naltreksoni jäi ottamatta kun "juon vaan yhden päivän" mutta ei se siihen yhteen jäänyt. Antabusta kun ottaa vähän aikaa niin ei voi ainakaan juoda vähään aikaan ilman antabus-reaktiota. Toki siinäkin on se ongelma että sen voi vaan jättää ottamatta). Mt-ongelmiin hain sen jälkeen apua erikseen, oli vähän nihkeää koska alkoholiriippuvuus olisi pitänyt hoitaa ensin jotta tiedettäisiin että johtuuko masennus päihteistä, päihdeongelma masennuksesta vai miten. Se asia on vielä kesken, mutta antabuksen avulla olen sentään pystynyt olemaan jonkin aikaa juomatta, vaikka juomisen himoa se ei tietysti poista lainkaan. Tämä ei nyt ole vielä mikään selviytymistarina, katsotaan miten juomattomuus onnistuu ja saanko mitään kunnollista apua masennukseen ja ahdistukseen. Ylipainon jätän itse viimeiseksi, toivottavasti se vähenee vähän ihan tuon alkoholin lopettamisen avullakin.
aloita vaikka vähentämällä sitä holia