Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kadun uravalintaani

Vierailija
05.01.2024 |

Hoitoalalla 10 vuotta ja itseinho, miten ikinä valitsin näin 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se katuminen hyödyttää? Aina voi pyrkiä eteenpäin. Itse ole vaihtanut "uraa" ihan totaalisesti jo kaksi kertaa. Kalliiksikin tuli yrityksen konkurssin myötä. Mutta en jää tuleen makaamaan. 

Vierailija
2/24 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itse pääsin tradenomikoulutukseen. Elämän itseni hoitotyötä tekemällä, en tarvitse lainaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on ap kuitenkin jotain liksaa saanut.

Vierailija
4/24 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kadu. Ihmiset muuttuu. 

Vierailija
5/24 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi katua oppimaansa? Minä olen vaihtanut alaa kolmesti. Eli kolmet amispaperit ja yhdet amk. Tosin kaikki alat ovat olleet lähellä toisiaan ja olen kaikista opeista kiitollinen ja tietoisempi yksilönä.

Vierailija
6/24 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet opiskelemaan uutta ammattia. Moni tänä päivänä opiskelee ja opiskelun lisäksi Tekee Työtä.Eikä itke tällä katumista ammatin valinnasta.Ei työn ja opiskelun yhdistämistä.

Vierailija
7/24 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta suuntaa etsimään sitten.   Itsekin lähdin opiskelemaan uutta ammattia juuri. Ikääkin on jo melkein 50.    Tykkään kovasti edellisestä työstäni, mutta on monia syitä, miksi en voi enää jatkaa, vaikka haluaisin.     Onneksi löytyi vielä mielenkiintoisempi koulutus.    

Kenenkään ei ole pakko jatkaa koko elämää samassa ammatissa, jos ei tunnu hyvältä.  Etsi ihmeessä jotain muuta 

Vierailija
8/24 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi katua oppimaansa? Minä olen vaihtanut alaa kolmesti. Eli kolmet amispaperit ja yhdet amk. Tosin kaikki alat ovat olleet lähellä toisiaan ja olen kaikista opeista kiitollinen ja tietoisempi yksilönä.

Onko tuossakaan nyt mitään järkeä

Vierailija
9/24 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudelleen koulutus.

Vierailija
10/24 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuossakaan nyt mitään järkeä

Sulle varmasti olisi, kun ei edes "?"-merkki taivu.

Vierailija
11/24 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda alaa

Vierailija
12/24 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää tukien varaan.

Vierailija
13/24 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata inhota itseään. Onko elämässä vielä muita vaihtoehtoja. Mikä olisi sopivampi ja niin ettei toista virhettä.

Vierailija
14/24 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin haet heti nyt opiskelemaan. Missään tapauksessa et jää tukien varaan, siitä aiheutuu vain kahta kauheammat itseinho ja itsesääli.

Kaikki työ ja koulutus on aina, siis aina ihmiselle hyväksi. Tämä on se pääpointti, mitä jotkut eivät vain hoksaa. On paljon, paljon mielenkiintoisempaa esimerkiksi keskustella sellaisen henkilön kanssa, joka on ollut työelämässä ja opiskellut, kuin itseään toistavan ja iänkaiken samaa hokevan kanssa. Ihmisen kuuluu kehittyä ja "kasvaa", siis oppia aina uutta ja nyt sinulla on siihen mahdollisuus. Joten työtodistus ja koulutodistukset ja hakemus uudelle suunnalle.

Vierailija
15/24 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen ollut hoitoalalla 10 vuotta. Nyt hain syksyn yhteishaussa tehtäväpaketilla tradenomiksi ja sain paikan varasijalta. Aloitan opinnot innolla. Ajattelen niin, että pian voin olla muualla... Oma äitini jankkaa kuinka hänen mielestäni minä sovin paremmin hoitoalalle. Hah hah. Haluan mennä omaa polkuani, en sitä mitä muut sanelee. Lisäksi huomaan, miten ihmiset kadehtivat, kun itse eivät edes yritä. 

Vierailija
16/24 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalan töillä elättää hyvin itsensä uusien opintojen aikana

Vierailija
17/24 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin pätevä syy siihen valintaan aikanaan oli ja jos nyt olet siksi jumissa itseinhossa, kannattaa hakeutua johonkin terapiaan tai muun keskusteluavun piiriin jotta pääset henkisesti eteenpäin ja sen jälkeen saatat jaksaa alkaa vaihtaa alaa, tai ainakin työpaikkaa. 

Vierailija
18/24 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt aktiivisesti opiskelemaan joko englantia tai norjaa ja sen jälkeen muutat muualle töihin.

Turha jäädä tuleen makaamaan. Pyrstö ylös ja kohti uusia haasteita!

Vierailija
19/24 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita kutsumusammatti. Leipäpappeja ja -hoitajia on liikaa. Rytkönenkin huutaa pää ja tukka punaisena vain rahaa. Eihän sillä tavalla jaksa.

Vierailija
20/24 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudelleen koulutus.

Orpon hallitus on tekemässä tästäkin vaikeaa poistamalla aikuiskoulutustuen.