***Sisunaiset 8.1.2007***
Moikka!!
Se ois takana tämän vuoden ensimmäinen painonpudotusviikko ja mulla se sujui tosi hyvin :o)!!
Sillä pysyin pisteissä ja liikuin mukavasti..yllätin ihan itsenikin tuon liikkumisen suhteen, sillä tein 2 kertaa 40min.aerobicin, hypin 4päivänä hyppistä ja kävin tietysti koiran kanssa lenkeillä, jee!!
Vaaka ei kyllä näyttänyt sitä tulosta mitä noin mukavasti sujuneen viikon jälkeen vois näyttää, mutta oon siihen kyllä tyytyväinen, sillä viime viikon painonihan oli jo sunnuntailta, joten maanantaina paino olis ollut varmasti korkeempi uudenvuoden " mässyjen" takia!
Paino oli siis tänään 80,4kg eli pudotusta mulle 300g!
Mites muilla tämän vuoden eka viikko sujui??
Tsemppiä ja mukavaa viikkoa!!
t.köris
Kommentit (30)
Tänään ei juu ollut hyvä päivä (laihiksen kannalta) muuten kyllä, oltiin ystävälläni kylässä ja siellä tuli popsittua vähän kääretorttua (oli tosi hyvää) Ajattelin kuitenkin stepperillä vähän steppailla tässä illalla ja vatsalihaksia ja muita. Nyt alkuillasta söin jauhelihapasta laatikkoa.
Miten aion kilot karistaa: Olen kehitellyt oman tavan elää sen pohjalta mikä on helpointa. Aamulla en syö mitään (tiedän ei järin fiksua, mutta a) aamiainen ei ole ikinä maistunut b) jos syön aamiasta, koko päivänon nälkä) Päivällä liikunnan jälkeen (stepperi/keppijumppa+vatsa, selkä yms lihaksia) vihanneksia/hedelmiä tai ruisleipää raejuustolla ja kurkulla tms. Illalla syön sitten kunnon ruokaa. Juomisena vesi, kivennäisvesi, piimä ja välillä jäätee/light limu. Tähän mennessä on toiminut, yhteensä on lähtenyt 6 kg siitä kun aloitin, eikä nälkä vaivaa ollenkaan
Meille tuli esikoisen kaveri leikkimään, joten menen poikia pamentamaan. Kuopus (ikää siis ruhtinaalliset 1v8kk) kovasti säheltää mukana =)
Hätähousulle oikein hyvää lomaa =)
Mareila
kerran viikossa kannattaa mielestäni punnita. Ja olisi tosi hyvä jos painonpudotuksen jälkeen jatkettaisiin tsempaamista =)
Mareila ( nyt oikeasti häivyn)
Ororo: Mulla on kanssa Zone elämäntapana kirja. Tosi hyvät periaatteet, mutta en jaksa olla kovin tarkkana. Siitä on jäänyt pahat hiilarit pois ajattelu ja yritänkin välttää niitä Ja se kyllä toimii! Joo olet oikeassa, että se vasta temppu onkin, että saa painon pidettyä tavoitteessa.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Periaatteessa olisi tänään punnituspäivä, mutta menkat alkoi ja minulla on aina ihan järkyttävästi turvotusta ekoina päivinä, eli punnitsen itseni ensi viikoolla, varmaan maanantaina. Mutta laihtunut olen, koska sain jalkaani farkut, jotka ei todellakaan menneet syksyllä ollenkaan. Housut olivat jopa sopivat =) Hyvillä mielin viikonloppuun siis =)
Mareila
Oikeasti, viikonloput ovat olleet mulle yleensä niitä pahimpia paikkoja kyläilyineen jne.Pelottaa kun on eka viikonloppu edessä ja haluan niin kovasti pysyä tarkkana. Nyt haen selvästi motivaatiota kirjoittamalla tänne
niin, että en edes kehtaa epäonnistua viikonlopun aikana.
Eilen kävin kaverin kanssa parilla ja join yhden siiderin, oluen ja lasin viiniä. Muuten en ole ollut niin tarkka alkoholin kanssa, mutta nyt olen päättänyt pudottaa roimasti alussa, toivottavasti ne lasilliset eivät vaikuta maanantain lukemiin.
Miten te muut olette suhtautuneet alkoholiin laihdutuksen aikana?
Kirjoitatteko ruokapäiväkirjaa? Olis mukava nähdä jonkun toisen laihduttajan normaalin laihdutuspäivän =))
Tässä ote mun ruokapäiväkirjasta,tää on esimerkki päivästä jolloin kiloja karisee:
9.00 -2 ruispalaa siivua, 1paistettu muna+viisi siivua polarjuustoa
- 1/2 grape, 3tl raejuustoa
13.30 Paistettuja sekavihanneksia (vähän öljyä), 1 paistettu muna,
1 ruispala siivu
14.00 1 kpl Easy Body proteiini patukka
17.30 Paistettua kuhaa, 1 peruna, 1 porkkana, salaattia
21.30 1/2 purkkia maitorahkaa, 1/2 purkkia ananasmurska (ei mehua)
muutama maapähkinä 1tl hedelmäsokeria
3tl raejuustoa ( Tämä on mun vakioruokani, eli kaikki s sekoitetaan yhteen ja nam=))
Tämä oli suht normaali päivä, paitsi erityisen paljon olin paistanut ruokaaineita silloin, eli yleensä kyllä keitän enemmänkin.
Tällaista tällä kertaa, sisua viikonloppuun!!!
T. ororo
ORORO:Mahtavasti sä oot onnistunut ennenkin ja onnistut siis varmasti nytkin, mutta tosiaan tuki ois varmaan tasapainoiluvaiheessa tarpeen..niin sinulla kun minullakin ja varmasti monella muullakin eli jatketaan ihmeessä..tosin mulla tää on niin toivottoman hidasta hommaa, että tavoitteeseen en pääse vielä aikoihin!
Mä en taida jaksaa nyt ainakaan ruveta ruokapäiväkirjaa tänne kirjamaan, mutta syömiseni merkitsen ruokapäiväkirjaan pointsin cd-rompulle, kalorilaskuriin sekä yhteen suljettuun laihdutusyhteisöön eli kirjattua niitä tulee ehkä vähän liiankin moneen paikkaan ja tännekin voin paremmalla ajalla joskus kirjata, mutta pääasiassa syön aamulla 2viip.ruisleipää päällisillä sekä juon kahvia, lounas ja päivällinen on ihan normia kotiruokaa, välipalana yleensä pelkkää kahvia, hedelmää yms.kevyttä ja illalla usein maitorahkaa kera marjojen tai ananaksen/omenan yms.
Punnituksessa minä käyn kerran viikossa, sillä useemminkin tulee joskus hypättyä vaa´alla ja huomaa kyllä kuinka paljon paino voi vaihdella päivästä toiseen eli kerran viikossa maanantai-aamuisin ennen aamupalaa heti herättyäni on mun punnituspäivä ja sen painon ilmoitan sitten aina tännekin ;o)!!
Alkomahoolia mun ei tuu juotua oikeastaan useinkaan ilmankaan laihtaria eli en mitenkään erikoisesti sitä välttele..jos baariin tulee lähdettyä niin kyllä mä muutaman drinksun juon ihan hyvällä omalla tunnolla, kun on tosiaan niin harvinaista puuhaa mulla ;o)!!
MAREILA:Ollaankos me toisaallakin samassa porukassa noiden kuopusten saralla siis..ainakin nikki ja kuopuksen ikä täsmää ;o)!!
Hienosti oot jo onnistunut tuolla omalla systeemillä pudottamaan kiloja eli jatkahan samaan malliin ;o)!!
Mulla päivä on sujunut taasen kivasti..tosin liikunta on nyt eilen ja tänään jäänyt pelkkään naruhyppelyyn, kun oltiin monta tuntia esikoisen kanssa metsästämässä miehelle huomiseksi synttärilahjaa ja esikoiselle huomiseksi nuuttipukua ;o)!
Huominenkin menee vauhdikkaasti, kun mennään tosiaan nuuttipukkeina sukulaisien luona käymään ja kun miehellä on ne synttärit niin tulee muutama vieras kahvittelemaan eli luulenpa, että hyppistelyyn jää huominenkin taas, mutta on tälle viikolle sitten onneks ees nuo 2 vesijumppaa, jotka on ees hiukan tehokkaampaa ;o)!
Kaikille oikein mukavaa viikonloppua ja kovasti tsemppiä!
körömölli
Viikonlopusta on selvitty enemmän kuin kunnialla, yleensä aina viikonloppuisin retkahdan, koska a)lasten karkkipäivä on lauantai b)usein jompanakumpana päivänä tilataan pitsaa/haetaan hampparit tms. c) on vieraita ja eihän ole ollenkaan kohteliasta olla syömättä pullaa/kakkua tms. eihän? Nyt on siis kaikki nuo kolme tapahtuneet tänä viikonloppuna, enkä ratkennut kertaakaan =) EN syönnyt pitsaa eilen, vaikka mieli teki, EN napsinut lapsilta jääneitä nameja, ENKÄ syönyt pullaa tai kakkua kun kuopuksen kummitäti oli kylässä, eli hyvä minä sen sijaan minä steppailin stepperillä+jumppasin, hyvä minä. Lisäksi kampaaja ystäväni leikkasi ja värjäsi hiukseni, eli nyt on hieno pää =)
KÖRIS: Juu ollaan toisessakin samassa ryhmässä, joten oikein arvelit, että tuttu olen =)
Mitenkäs muiden viikonloput meni? Meillä oli muutenkin vauhtia kun esikoisen (5v) kaveri oli yökylässä lauantaina, tosi kivaa oli.
Nyt iltapuuhiin, että saan pojat ajoissa nukkumaan
Mareila
Mareila kyseli miten muiden viikonloput meni ja mulla se meni ihan hyvin..tavalliseen tapaan siis, sillä mulle ei kyllä yleensäkään viikonloput oo yhtään sen vaikeampia kuin arkikaan ;o)!!
Miehellä oli synttärit ja muutama vieras kävi ja sitten oltiin muksujen kanssa sukulaisten luona nuuttipukkeina, josta saaliina hirmuiset kasat karkkia eli eilen en syönyt tarjotavia, mutta tänään oon pari namia napostellut, mutta pisteissä pysyin..tosin nyt on pisteet syöty ja loppuilta menee vihanneksilla yms. 0pisteen tuotteilla, jos nälkä yllättää, tosin nyt ei siltä tunnu!!
Huomiseen!!
köris
Perjantaina vasta muistin käydä aamuvaa' alla tälle viikolle. Ja päinvastoin, kuin muistin, niin kävin viime viikkonakin vaa' alla. Eli vko:n 1 tulos 93,5 kg ja vko:n 2 tulos 93,3 kg. Eli masentavat verrattuna joulua edeltäviin lukemiin. Mutta kuten Köris asian ilmaisi, niin sisulla taas etiäpäin. Onneksi alkoi jumppa ja menin, vaikka oli menkat just parhaassa mallissa. Hyvä, kun taivuin mihinkään..... Teki mieli lauleskella, että " kumipallona luokses pompin taas......"
Huomenna en paljoa vaa' alta uskalla armoa pyytää, mutta sittenhän on taas viikko uusi!
*Kitta75*
Lähdin tänään aamulla väkisin sauvakävelylenkille. Lenkkikin tuntui kuin tervassa olis kävelly ja tein vain 30 min.pikalenkin.Mutta se olo kun olin kotiutunut ja käynyt suihkussa......VAUDE! Pitkästä aikaa pääsen taas kiinni siihen tunteeseen kun elää oikeasti!
Katti26: vastaan sun kysymykseen kertomalla mahd. lyhyesti painonpudotushistoriani.
Eli ekan lapsen jälkeen seitsemään vuotta sitten liityin painonvartioihin ja pudotin yheensä 17kiloa 87 kg - 70 kg (174cm) olin oikeasti hoikka, sen jälkeen en ole siihen painoon päässytkään. Paino lähti hitaasti nousemaan ja uuden painonvartioinnin jälkeen taas.....
Sitten tuli toka lapsi kolme vuotta sitten jonka jälkeen painoa 98kg! Lainasin kirjastosta kirjan nimeltä Zone ja vakuutuin täysin niiden periaatteiden toimivuudesta. Kyseessä on proteiinien ja hiilihydraattien tasapainosta ja paljon vihanneksia etc. Tätä voisi kutsua ennemminkin elämäntavaksi kuin laihdutukseksi. Liityin zone ryhmään ja pudotin painoni 74 kiloon asti. (yhteensä siis 24 kg) Sen jälkeen paino pysyi jojoillen n. vuoden kunnes viime kesänä olin 77kg ja nyt maanantaina siis 90kg =(((
Noudatan siis edelleen zonea, mutta tarvitsen ehdottomasti tukea tällaisesta ryhmästä. Sitten ehdottaisinkin seuraava: KUN olemme päässeet tavoitteeseemme voisimme ehkä jatkaa tasapainoilu ryhmää n. vuoden verran? Itsestäni tiedän, että kykenen laihduttamaan tuohon tavoitteeseen (75kg) jos vaan saan tarvittavaa tukea, mutta tällä kertaa haluan jäädä siihen painoon. En jaksa enää niitä pettymyksiä joita jojoilu aiheuttaa!
Mitä mieltä muuten olette, kannattaako punnita päivittäin vai odottaa aina viikon kerrallaan?
Sori, tuli kirjoitettua pieni romaani tällä kertaa, tsemppia kaikille!
T. Ororo