Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" Akatemiaprofessori haluaa veron roskaruoalle" = LÄSKIVERO TULEE

Vierailija
08.01.2007 |

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien toimesta. mulle ihan sama jos aikuiset syö itsensä hengiltä mutta en käsitä miten joku voi vihata lastaan syöttämällä tälle rasvaista ja epäterveellistä ruokaa/ herkkuja LIIKAA. herkkuhetket on asia erikseen, mutta ne mömmöt eivät kuulu joka tunnille.

t. eräs jonka äidillä on todella ihanat ruokailuvaikutukset olleet minuun (rasvaa,sokeria ja lisää rasvaa) ja en tosiaan omille lapsilleni niitä periytä :)

Vierailija
2/18 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaaja (nyt -10 kg)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noi yliopistoproffathan tuon meidän verotuksen ovat AINA päättäneet:)

Ei sillä, mä oon tavallaan samaa mieltä, kun ruuan alv on Suomessa EU:n huippua, oon aina miettinyt, että eikö terveellisten peruselintarvikkeiden alv:n voisi vaikka poistaa kokonaan (toimisi myös tulonsiirtona köyhimmille) ja sitten kaiken P:an vois verottaa vaikka kovemmalla kädellä.

Vierailija
4/18 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän sama asia, kuin röökin osto. Hintaa on nostettu vuosien varrella ahkerasti, silti sitä ostetaan.

Mäccäri ei toki ole riippuvuutta aiheuttavaa, mutta en usko, että sellaista hintaa saadaan koskaan aikaiseksi, etteikö tuotteita ostettaisi.

Vierailija
5/18 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuinka olisi kevyttuote, ja puhtaille raaka-aineille paino ihmisten ravinnossa. Ihan täysrasvaisina.

Kaikki karkit, suklaat, sipsit hampurilaiset sun muut sietääkin pistää verolle.

Vierailija
6/18 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kasvikset ja muut terveelliset rehut LASKEE hintaa?

Vai onko kyseessä KAUPAN- JA RAVINTOLA ALAN SALALIITTO???? :D

Vierailija
7/18 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointia väehnnettäessä nimenomaan tupakoinnin kieltäminen työpaikoilla, julkisissa tiloissa, ravintoloissa on ollut se keino, jolla tupakointi on väehntynyt. Vaikka kuinka ihmiset uhoaa, että varmasti en lopeta vaikka kielletään, niin se vaan toimii niin, koska ihmiset ei joudu jatkuvasti toimimaan tilanteissa missä muut polttaa. SIlloin ei aloitakaan, ja lopettaminenkin on helpompaa.

Roskaruokaa ja muuta ravintojätettä sen sijaan tuputetaan nykyään ihan joka paikassa, vaatekaupoissa on karkkihyllyt, samoin apteekeissa...roskaruokaloita on joka paikassA...

Vierailija
8/18 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut se daiju joka keksi et tuodaan karkkiautomaatit kouluihin on varmaan saanu kengän kuvan persuukseensa kun karkkiautomaatit ja limsat raahataan POIS KOULUISTA!!

ET JOTAIN HYVÄÄ SAATU AIKAAN!!!

Vierailija
9/18 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen voinut huoletta juoda viinaa, polttaa tupakkaa, käyttää jopa huumeita, enkä ole jäänyt koukkuun. Ruoka ja erityisesti sokeriset herkut on mulle se, mihin olen ihan koukussa, ellen ole täysin ilman niitä. En siis pysty syömään niitä kohtuudella, ja se on vaan fakta.

Vierailija
10/18 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veromuutos on kuinkin muutamia prosenttiyksiköitä, eikä se vaikuta ihmisten ostotottumuksiin yhtään mitenkään. Paskaruoka on halpaa muutenkin (vrt. jauhomakkara vs oikea liha tai pizza vs. kunnon ruoka lounasravintolasta)

Todellinen läskivero olisi se, että on vuosipunnitukset ja esim. rasva% mittaukset, joissa selvästi lihaville määrätään lisävero. Käytännössä mahdoton toteuttaa, mutta tuo ainkain olisi oikeudenmukainen.

Vierailija
11/18 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylipainoinen, en syö roskaruokaa, mutta kasvisten käyttöäni kyllä rajoittaa jonkin verran joidenkin kasvisten tolkuttoman huono hinta-laatusuhde varsinkin näin talvisin.

Vierailija
12/18 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

verokirjan mukaiseen tuloveroprosenttiin lisättään yhtä monta yksikköä kuin mitä ylittää normaalin painoindeksin!

Eli jos paino indeksi 30 niin vero 5% enemmän... ja jos painoindeksi sairas 40 niin extra-veroa 15%...

Vierailija
13/18 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä vaiheessa kun elämäntilanne oli todella kiireinen, niin tuli ostettua ja syötyä paljon roskaruokaa, niin kauppalasku oli paaljon pienempi kuin nyt, terveellisesti syödessä.

Kävin kaupassa. Ostin 2 pussia mandariineja, 3 purkkia ananasta, maitoa, viinirypäleitä, banaania, kukkakaalia, kermaviiliä ja jotain noita vihanneksia/kasvikisa yms. terveellistä, niin kauppalasku oli 30e!!! Ja siinä ei ollut mitään epäterveellistä!

Mutta jos ostais ranskiksii, makkaraa yms, niin tolla 30eurolla sais paaaljon enemmän ruokaa, ja hetkellisesti täyttävää!

Vierailija
14/18 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskaruualle, viinalle, tupakalle, karkeille, limsoille KOVAT VEROT!

Itse käytän kaikkia näitä silloin tällöin, mutta olisin TODELLA TYYTYVÄINEN jos näiden tuotteiden hinnat nousisivat!

Norjassahan alkoholituotteet maksavat paljon enemmän kuin täällä ja tupakka-askikin on huiman kallis. Ja katsokaa kuinka paljon terveempää elämää he elävät. Kun alkoholivero Suomessa laski niin jälki nähtiin heti. Suomesta alkoi tulla kuin osa Venäjää.

Vierailija
15/18 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan syöjän!

Kyllä sitä saa itsensä lihoamaan ns." terveelliselläkin ruualla" .

Aivan sama niinkuin alkoholissa! kyllä jokainen kaataa sitä ihan itse lärviinsä... pakko ei ole juoda vaikka olis ilmaista!

Ketuttaa tälläinen että holhoaminen että verotuksella täytys ohjailla ihmisten elämää.. No holhoaminen sopii selkärangattomille vellihousuille

Vierailija
16/18 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä jos kaikki huumeet olisivat vapaassa käytössä. Kyllä olisi suurempi huumeongelma.

Kukaan ei voi kiistää etteikö alkoholisoituminen olisi kasvanut viinaveron laskun myötä. Kovat verot vain roskaruualle, viinalle ja tupakalle.

Pakkohan ihmisiä on hiukan holhota kun kerran ei osata elää fiksusti. Ylipaino lisääntyy ja lapsiakin sairastuu huonon ruuan takia. Jotain olisi asiallista tehdä.

Vierailija
17/18 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki maito paitsi ravaton verolle, myös rasvaiset korvikkeet ja luovutettu äidinmaito.

Vierailija
18/18 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin esim. yhden paprikan tai kurkun hinnalla saa kaksi hampurilaista on selvää mitä suurin osa valitsee, jos rahaa on vain tuo paprikan hinta käytettävissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi