Rakkaus ei vähene jakamalla
Olemme mieheni kanssa viisikymppinen pariskunta, jolla on yhteistä taivalta pian 30 vuotta takanaan. Tutustuimme parikymppisinä opiskelijoina, muutimme nopeasti yhteen ja parin vuoden jälkeen menimme naimisiin. Ensimmäisen lapsenikin sain ennen valmistumista yliopistosta. Myöhemmin lapsia tuli kaksi lisää.
Olimme nuorina hyvin omistushaluisia, jopa mustasukkaisia toisistamme. Jopa vieraan ihmisen kanssa tanssiminen saattoi aiheuttaa riitoja ja mökötystä. Neljänkymmenen ikävuoden jälkeen aloimme vapautua ja lopetimme toistemme kyttäämisen. Sovimme, että intiimiyttä saa olla muudenkin ihmisten kanssa, kunhan puoliso on henkisesti aina tärkein eikä vieraita ihmisiä tuoda kotiin.
Meillä kummallakin on melko harvinaiset harrastukset, jotka vievät paljon aikaa. En viitsi mainita niitä tarkemmin, koska piirit ovat pienet. Harrastusten parissa olemme tavanneet uusia ihmisiä, joista muutamien kanssa suhde on edennyt seksiin. Itse olen vapautunut viime vuosina ja seksuaalisuuteni on suorastaan ryöpsähtänyt esiin. On ollut ihania hetkiä monenikäisten miesten kanssa. Olen halunnut ja kokenut olevani haluttu. Miehenikin on tahollaan nauttinut kohtaamisista vieraiden naisten kanssa.
Olemme pitäneet lupauksemme toisillemme. Puoliso on kummallekin yhä ykkönen. Yllättävintä onkin ollut se, että keskinäinen suhteemme on entisestään syventynyt. Myös seksielämämme on parantunut, kun kummankin itsevarmuus ja ehkä taidotkin ovat kohentuneet. Meillä rakkaus ei ole vähentynyt vaan lisääntynyt, kun olemme irrottautuneet stereotyyppisestä parisuhdeajattelusta. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
N51
Kommentit (51)
Kyllä meillä rakkaus väheni nollaan kun ex vaimo jako rakkautta kaikille muille paitsi mulle. Heti ko sain tietää niin muuttu exäksi.
Onko jotain tavan kahvilaa tai ravitsemuusliikettä missä seksipositiiviset tapaavat kokoontua/käydä ?
Vierailija kirjoitti:
Onko jotain tavan kahvilaa tai ravitsemuusliikettä missä seksipositiiviset tapaavat kokoontua/käydä ?
Hesellä voi kokoontua
Vierailija kirjoitti:
Samansuuntaisia kokemuksia meilläkin, liikumme tosin yhdessä - se eroavaisuutena teihin ja mietteet ovat yhteneväisiä Riikka Suomisen havaintojen kanssa: https://yle.fi/a/74-20066057
Mistä te olette löytäneet seksipositiivista seuraa?
Meille seura on löytynyt pääosin harrastuspiireistä. Yhden miehen tapasin työkuvioissa. Meillä kummallakin on siis omat intohimoharrastukset, joiden takia matkustamme pitkin Suomea ja ulkomaillekin parempien olosuhteiden perässä. Mieheni kanssa kyllä vietämme aikaa ja harrastamme myös yhdessä, mutta se on lähinnä liikuntaa, elokuvia ym. vähemmän aikaa vievää tekemistä.
N51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samansuuntaisia kokemuksia meilläkin, liikumme tosin yhdessä - se eroavaisuutena teihin ja mietteet ovat yhteneväisiä Riikka Suomisen havaintojen kanssa: https://yle.fi/a/74-20066057
Meille seura on löytynyt pääosin harrastuspiireistä. Yhden miehen tapasin työkuvioissa. Meillä kummallakin on siis omat intohimoharrastukset, joiden takia matkustamme pitkin Suomea ja ulkomaillekin parempien olosuhteiden perässä. Mieheni kanssa kyllä vietämme aikaa ja harrastamme myös yhdessä, mutta se on lähinnä liikuntaa, elokuvia ym. vähemmän aikaa vievää tekemistä.
N51
Mielenkiintoista! Meillä harrastuspiirit eivät sisällä sellaista liikkumavaraa että niissä keskusteltaisiin minkäänlaisesta seksuaalisuudesta. Seuramme olemme löytäneet yhteisöstä / palvelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N51
Mielenkiintoista! Meillä harrastuspiirit eivät sisällä sellaista liikkumavaraa että niissä keskusteltaisiin minkäänlaisesta seksuaalisuudesta. Seuramme olemme löytäneet yhteisöstä/palvelusta.
Meillä on sikäli eri tilanne, että emme ole harrastuksissamme yhdessä. Emmekä siis harrasta parinvaihtoa tms. vaan seikkailemme erikseen. Hyvää pelisilmää ja sosiaalisia taitoja se kyllä vaatii, että löytää asialle avoimen ihmisen eikä tuhoa harrastusporukan yhteisöllisyyttä. Siksi en lähestykään ketään liian läheistä vaan etsin seurani vähän etäämpää.
Parisuhdestatusta en kysele, mutta sen varmistan, että toinen osapuoli tajuaa, että kyse on vain hauskanpidosta, ei mistään syvällisemmästä. Usein seurani on 10-15 vuotta nuorempaa. Heillä siihen taitaa liittyä jonkin fantasian toteuttaminen, mutta miksi se minua haittaisi. Olenhan siinä itsekin saavana osapuolena. Mieheni kumppaneiden ikiä en ole kysellyt.
N51
No jopas on erikoinen harrastus kun sen parista löytyy tavan takaa juuri sopivassa ikähaarukassa olevia vapaan seksin harjoittajia.
Jos tilanne olisi oikeasti tuollainen, ei sinun tarvitsisi keneltäkään seksiä kysellä vaan kyllä sana kiertää ja sinut tiedettäisiin varatuksi puumaksi jolta saa helposti.
Yhtä varmasti kun uskon: ei o mun juttu, yhtä varmasti uskon: toisille sopii.
Sama kuin biseksuaalisuus: kiitos, ei naisia mulle. Joillekin kaikki käy... en siis tarkoita 'kaikki'...
Olen suvaitsevainen. Kun ei ketään loukata, satuteta, mieltä pahoiteta yms -> antaa palaa!
mutta: varo, ettet satuta itseäsi, tehtyä ei saa tekemättömäksi, jos katumus iskeekin🤔
Kyllä. Kyllä venekin kuluu soutamalla, vaikka toista väitetään. Uusia tehdään kaiken aikaa
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Kyllä venekin kuluu soutamalla, vaikka toista väitetään. Uusia tehdään kaiken aikaa
Sanonta kuuluukin että Järvi ei kulu soutamalla.
Jos tekojärviä ei lasketa ovat Suomen järvet muodostuneet viimeisen jääkauden aikana.
Ja paremminkin, koska täällä on myös varmasti myös seksinälköisiä geologian tohtoreita: järvet ovat muotoutuneet jääkauden jälkeen. Jokien kuluminen on muovannut niiden uomia myöhemminkin.
Kaunista! Meillä myös ollut aina avoin suhde, mutta olemme edelleen niin kiimaissa/kiinnostuneita toisistamme, ettei ole ollut aikaa saati energiaa. Ja tietty kiinnostavia ihmisiä on kovin vähän.<3
Rakkaushömppä on naisten juttuja. Miehet vain tekevät tarpeensa reikään, eikä ole niin väliä kenessä se on.
https://www.vauva.fi/keskustelu/5156831/te-naimisissa-olevat-miehet-rak…
Ihanaa! Mullaki on avoin suhde. Tosin siihe ei kuulu mun lisäksi muita enkä saa ees irtopanoja.
Vierailija kirjoitti:
No jopas on erikoinen harrastus kun sen parista löytyy tavan takaa juuri sopivassa ikähaarukassa olevia vapaan seksin harjoittajia.
Jos tilanne olisi oikeasti tuollainen, ei sinun tarvitsisi keneltäkään seksiä kysellä vaan kyllä sana kiertää ja sinut tiedettäisiin varatuksi puumaksi jolta saa helposti.
Ei niitä nyt tavan takaa tietenkään löydy. Vuosien mittaan on ollut muutamia (tarkalleen 4) harrastuspiireistä ja yksi työkuvioista. Pari olen tavannut harrastusreissun yhteydessä, mutta he eivät kuuluneet harrastusporukkaan. Eli ei määrä kovin suuri ole. Ja kyllä minuakin on tultu iskemään, joten en ole aina aloitteellinen osapuoli.
N51
Vierailija kirjoitti:
Rakkaushömppä on naisten juttuja. Miehet vain tekevät tarpeensa reikään, eikä ole niin väliä kenessä se on.
Tärkeämpää onkin millaiset sen reiän reunat ovat. Viivapillu on tylsä, mitätön. Omistajistaankin usein nolon näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa! Mullaki on avoin suhde. Tosin siihe ei kuulu mun lisäksi muita enkä saa ees irtopanoja.
Sä voit heittää vapautuneen levotonta läppää muijille / kundeille. Meillä varatuilla ei ole tuota, edes avoimissa suhteissa - koska normit ne on meilläkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä voit heittää vapautuneen levotonta läppää muijille / kundeille. Meillä varatuilla ei ole tuota, edes avoimissa suhteissa - koska normit ne on meilläkin!
Mun normit on niin alhaset ettei mitää rajaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun normit on niin alhaset ettei mitää rajaa
Kuulostat terveeltä nuorelta mieheltä!
Kyllä poliisi kertaa sinulle rajat sitten kun olet alittanut ne, näinhän se on tehnyt myös aktiivipersujen postauksille.