Miksi kokoomus vain nostaa kannatustaan vaikka Suomessa ei kuulemma tykätä "köyhien kyykyttämisestä"?
Nyt en hyväksy sitä selitystä että "rikkaat" alkavat äänestämään kokoomusta. He tekivät sen jo aikaisemmin. Mistä kokoomus vetää itselleen kannatusta?
Kommentit (742)
"Hyvinvointialueet: rahat ei riitä"
https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/8eae9ecd-a5ec-48ff-a007-18141e0…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö työpaikkoja alkaa kierrättämään?
Eli et keksi mitään leikkauskohteita? Työpaikkoja ei voi kierrättää koska ammattiliitot sitä vastustaa.
Kuulun ytk:hon itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen tietämättömän oikeistolaisen yleistysnäkemys. Harva oikeasti vain loisii tukirahoilla vaan ne menevät todelliseen tarpeeseen ja hengissä pysymiseen.
Se tarve vain on itse aiheutettu. Paskaduuni ei kelpaa, muuttaa ei muka voi...
Siinä taas yksi kermaperseinen yleistäjä, joka ei tiedä mitään tavallisen ihmisen arjesta ja ahdingosta. Oletko esim. ikinä kuullut, että muutkin kuin täysin terveet ja työkykyiset hakevat töitä, mutta vähänpä heille on mitään tarjolla?
Vierailija kirjoitti:
"Merkittäviä vaikutuksia muun muassa työvoiman tarpeeseen ja käyttöön sekä kustannusten hillintään on saatava aikaan uskottavasti ja nopeasti."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et keksi mitään leikkauskohteita? Työpaikkoja ei voi kierrättää koska ammattiliitot sitä vastustaa.
Leikkauskohteita.
Yritystuet, verovähennykset, kelataksiin tuloraja, vuokrakatto, yh-lapsilisät pois hyvätuloisilta yksinhuoltajilta.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa tietämättömälle että miksi heti kun soteuudistus tehtiin niin rahat ei riitä? Tuliko sen uudistuksen myötä sinne niin paljon uusia virkoja ja titteleitä että kulut räjähti? Miksi siis 2 vuotta sitten rahat riitti mutta enää ei riitä?
Eli siis eläkeläisten palveluita vähennetään ja he ovat haukkuneet nuoremmat sukupolvet.
"Hyvinvointialueet säästävät muunmuassa vanhusten ympärivuorokautisesta hoivasta."
Kyllä kannatti haukkua kaikki työttömät niin ei saa apua.
Vierailija kirjoitti:
"Hyvinvointialueet säästävät muunmuassa vanhusten ympärivuorokautisesta hoivasta."
Kyllä kannatti haukkua kaikki työttömät niin ei saa apua.
Jos omaiset asuu eri kaupungissa niin he voivat joka viikko autoilla kantamaan ne tappapuut.
Me työttömät ei auteta. Te haukutte meitä ja se haukkuminen maksaa.
Kotihoitaja ei kanna lämmityspuita sisälle.
Työttömät ei osaa mitään niin ei auteta eläkeläisiä. Kun muistisairas lähtee asunnosta ulos niin laitetaan verhot kiinni ja mennään katsomaan telkkaria.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ei osaa mitään niin ei auteta eläkeläisiä. Kun muistisairas lähtee asunnosta ulos niin laitetaan verhot kiinni ja mennään katsomaan telkkaria.
Poliisit voi etsiä noita eläkeläisiä. Heillä on työpaikka ja hyvä osaaminen.
Me työttömät ei osata mitään, ei sanoa edes oikeaa ilmansuuntaa minne se eläkeläinen lähti, siksi ei saada töitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkauskohteita.
Yritystuet, verovähennykset, kelataksiin tuloraja, vuokrakatto, yh-lapsilisät pois hyvätuloisilta yksinhuoltajilta.
Hyviä leikkauskohteita mutta.
Yritystukia jos leikataan niin miten käy suomen työllisyyden, karkaako työpaikat maihin missä yrityksiä tuetaan paremmin kuin suomessa? Investoiko ulkomaalaiset yritykset enää suomeen jos yritystukia ei makseta? Tässä on erittäin iso riski se että suomesta katoaa työpaikkoja eli suomen talous sukeltaa sitten vielä pahemmin.
Verovähennyksiä jos leikataan niin se on heti myös siltä työläiseltä pois.
Kelataksiin ehdottomasti tuloraja ja lapsilisät pois hyvätuloisilta, itse näen asian niin että jos saat yli 4000e/kk bruttona niin olet silloin hyvätuloinen eli heiltä pois nuo.
Vuokrakattoa myös kannatan.
Montako miljoonaa näillä saadaan säästöjä? Käsittääkseni suomen valtion pitäisi saada miljardien säästöt jostain eli ei riitä ihan muutaman miljoonan säästöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkauskohteita.
jos yritystukia vähennetään, on toki pienennetävä yrittämisestä rankaisua laskemalla yritysverotusta saman verran. Ruokkivaa kättä ei kannata syödä, mihin vasemmistolainen talouspoiitiikka vaikuttaa keskittyvän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkauskohteita.
Hyviä
Yritystukia ei tarvita, jos yrityksellä on varaa maksaa osinkoja.
Verovähennykset. Rikkailla on rahaa maksaa remontit itse, kun sitä rahaa jää matkustamiseenkin.
Lääkäri joka tienaa 10000 kuukaudessa ei tarvitse verovähennystä kodin siivoukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkauskohteita.
jos yritystukia vähenn
Yrityksen veroja laskettiin ja piti niin tulla työpaikkoja.
Ja paskat, osinkoihin ne meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verovähennykset. Rikkailla on rahaa maksaa remontit itse, kun sitä rahaa jää matkustamiseenkin.
Lääkäri joka tienaa 10000 kuukaudessa ei tarvitse verovähennystä kodin siivoukseen.
Yritystukia maksetaan siksi että suomeen syntyy yrityksiä ja että ulkomaalaiset firmat investoi suomeen.
Verovähennykset. Miten käy keski ja pienituloisilla työläisillä jos kotitalousvähennys poistuu?
Postinjakaja joka tienaa 2000 kuukaudessa ei tarvitse verovähennystä kodin siivoukseen?
Kokkareilla on kapitaalia millä maksaa tutkimustuloksiakin. Psykopatia tutkittavie riveissä varmaan lisääntymässä, myös ns. vesipäisyys. Monilla yhä ruokaa riittää... eikä köyhiltä kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritys
Jos yritys on ulkomaalainen ja palkkaa ulkomaalaisen työntekijän niin tuon työntekijän ei tarvitse maksaa veroja Suomeen 6 kuukauteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkauskohteita.
Yritystuet, verovähennykset, kelataksiin tuloraja, vuokrakatto, yh-lapsilisät pois hyvätuloisilta yksinhuoltajilta.&nb
Suomen nousu 90-luvun lamasta oli osaltaan vuoden -93 verouudistuksen ansiota ja investointien tuloksena syntyi muun muassa Nokia-buumi.
Noihin vasenkätisten trolleihin voi vastata vaikka, että nostetaan osinkoverotus 100 %:iin, tuskin se vasemmistodystopiassa paljoa vaikuttaa yrittämisen määrään :D