Miksi kokoomus vain nostaa kannatustaan vaikka Suomessa ei kuulemma tykätä "köyhien kyykyttämisestä"?
Nyt en hyväksy sitä selitystä että "rikkaat" alkavat äänestämään kokoomusta. He tekivät sen jo aikaisemmin. Mistä kokoomus vetää itselleen kannatusta?
Kommentit (742)
Mä olin työmarkkinatuella toimistotöissä yhdessä kaupungin yksikössä ja yksi tehtävä oli silppuroida henkilöstön palkkapaperit.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin työmarkkinatuella toimistotöissä yhdessä kaupungin yksikössä ja yksi tehtävä oli silppuroida henkilöstön palkkapaperit.
Olen ihmetellyt palkka salaisuus keskusteluja. Mitä ne on?
Vierailija kirjoitti:
Kun olin sairaalassa työkokeilussa työmarkkinatuella niin tilasin takseja ja laboratoriokokeita, tein osaston tilastoinnin, tein kokousmuistioita, osaston käyntikortteja, purin potilaskansioita, keitin hoitajille kahvia, putsasin näppäimistöt, hain osaston postit, tulostin potilaiden papereita, kun heitä siirrettiin muualle jne jne.
Tekoäly tekee noista "töistä" puolet, jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Välillä tuntuu, että työttömille piruillaan. Näytetään mitä muut saa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomusta eivät suinkaan äänestä kaikki rikkaat, useat tuntemani varakkaat ihmiset äänestävät vasemmalla olevia puolueita, johtuen siltä että ymmärretään pienien tuloerojen ylläpitävän yhteiskunnan vakautta, josta hyötyvät kaikki. Lisäksi ymmärretään, että omakin varakkuus johtuu olosuhteista, ei niinkään itsestä. Sellaiset yksilön ominaisuudet jotka tukevat menestymistä, ovat enemmän riippuvaisia yksilön geneettisistä ominaisuuksista ja kasvuympäristöstä, kuin omista ansiosta. Kyky ponnistella on myös geeneistä riippuvainen ominaisuus, on todella typerää ottaa kaikki kunnia omasta pärjäämisestään ns. omiin nimiinsä. Itse ainakin tiedostan saaneeni lotossa paremmat numerot kuin joku toinen, enkä halua sillä asialla paistatella tai polkea alas muita, vaan mielelläni maksan korkeita veroja jotta kaikki m, lähtökohdistaan huolimatta, voivat hyvin.
Ps. Kokoomusta äänestävät monet sellaiset joiden ei kann
Millä lailla kaikki hyötyvät pienistä tuloeroista? Ymmärtääkseni nyt on äänestetty urakalla oikeistoa, koska on juurikin koettu epäreiluksi, että tuloerot ovat liian pienet, vaikka puoli kansaa painaa töitä peräsuoli pitkällä ja puolet makaa sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin sairaalassa työkokeilussa työmarkkinatuella niin tilasin takseja ja laboratoriokokeita, tein osaston tilastoinnin, tein kokousmuistioita, osaston käyntikortteja, purin potilaskansioita, keitin hoitajille kahvia, putsasin näppäimistöt, hain osaston postit, tulostin potilaiden papereita, kun heitä siirrettiin muualle jne jne.
Tekoäly tekee noista "töistä" puolet, jo nyt.
Varmaan. Tiedot siirtyy sairaalasta toiseen. Kyllä tosta jo muutama vuosi sitten oli puhe.
Ei tarvitse enää tyhjentää potilaskansioita eli skannata, arkistoida ja laittaa osaa tietoturvaroskikseen. Silloin jouduin vielä noita lajittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin luulen. Gallupit teetetään rikkailla alueilla jolloin saadaan haluttu tulos. Kansa äänestää voittajaa eli gallupit ratkaisevat. En ymmärrä tämmöistä äänestys käyttäytymistä.
Uskotko ylipäätään tieteeseen? Vai uskotko vain, mitä haluat uskoa, demari?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtion pitäisi perustaa meille keskituloisille autoratoja, johon työttömät, köyhät ja tukiloiset kiinnitetään maantielle ja me keskituloiset - ja miksei rikkaatkin voidaan ajaa heidän päältään. Pisteitä saa eniten kun polttaa kumia työttömän päällä.
Suomi on hulluja täynnä. 3 tykännyt sairaasta asiasta?
Joo todella sairaita juttuja. On tyyppi katkeroitunut. Vaikutus vaan on se että ymmärrystä näitä pikku paskiaisia ja moukkia kohtaan painuu aina vaan enemmän miinukselle. Noita ei voi edes vihata, niin säälittäviä ne on vaikka sääliä en tunnekaan. Olen aina vaan tyytyväisempi kun olen pudonnut oravanpyörästä pois ja saatan elää tavallista vaatimatonta elämää aivan rauhassa. Rahat riittää ei ole paineita. Jaksaa jaksaa keskituloiset ja äänestäkää vaan kokkareita. Ne tykkää esim. korkeista sähkön hinnoista, eivät inahdakaan. Omia valintoja niinkuin sanotaan. Yritykseni kanssa olen maksanut veroja yhteensä yli miljoonan. En laske mukaan mitään alveja koska niitä ei yritys maksa vaan kuluttaja. Pitäis riittää. Vaikka olen keskituloinen eläkkeineni niin en todellakaan vihaa heikompiosaisia. He ovat järjestelmämme sivutuote. Työttömyys pitää hyväksyä, köyhyys myös, ne ovat osa systeemiämme aina. Joku on ennustanut että varallisuuden lisääntyessä koko ajan ja sijoittamisen ja perintöjen lisääntyessä myös työssäkäyvien suomalaisten osuus ja halukkuus ja tarve tehdä töitä tulee aina vain vähenemään. Mihinkähän se ilman omaa työpanostaan pärjäävien tai vaurastuneiden porukka laitetaan? Ajoradalle vai autoon? Ai niin ei ollutkaan puhe työnteosta vaan rahasta tuossa alussa.Autuaita ovat keskituloiset ja rikkaat, muista ei niin väliä. Raha on aina tärkein.
Työttömiä on kaupungin yksiköissä työmarkkinatuella työkokeilussa.
Kaupungilla on kaikennäköistä hommaa. Museokalusteiden siirtoa pakettiautolla ja koulujen ja tarhojen pihojen hoitoa, hiekoitusta, kolaamista, ruohikon leikkuuta.
Kaupungin puutarhatoimessa on työttömiä leikkaamassa puistojen ruohikkoa, kastelemassa kukkia, haravoimassa.
On työkoilua tarhassa lasten hoitoa.
Työkokeilu tarhassa. Pue taaperolle vaatteet päälle.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomusta eivät suinkaan äänestä kaikki rikkaat, useat tuntemani varakkaat ihmiset äänestävät vasemmalla olevia puolueita, johtuen siltä että ymmärretään pienien tuloerojen ylläpitävän yhteiskunnan vakautta, josta hyötyvät kaikki. Lisäksi ymmärretään, että omakin varakkuus johtuu olosuhteista, ei niinkään itsestä. Sellaiset yksilön ominaisuudet jotka tukevat menestymistä, ovat enemmän riippuvaisia yksilön geneettisistä ominaisuuksista ja kasvuympäristöstä, kuin omista ansiosta. Kyky ponnistella on myös geeneistä riippuvainen ominaisuus, on todella typerää ottaa kaikki kunnia omasta pärjäämisestään ns. omiin nimiinsä. Itse ainakin tiedostan saaneeni lotossa paremmat numerot kuin joku toinen, enkä halua sillä asialla paistatella tai polkea alas muita, vaan mielelläni maksan korkeita veroja jotta kaikki m, lähtökohdistaan huolimatta, voivat hyvin.
Ps. Kokoomusta äänestävät monet sellaiset joiden ei kann
Kyllä sinä olet ihan itse valinnut uskoa tuollaiseen fatalismiin. Minä taas olen se, joka kokee aamu toisensa jälkeen omaksi valinnakseen sen, että menee vaativaan työhön sen sijaan, että jäisi juomaan kaljaa sossun rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Pue pankinjohtajan muksulle ulkovaatteet päälle.
Vierailija kirjoitti:
Se on yllättävän vaikeaa. Puolisoni on kokenut ja pätevä hoitaja, joka kertoo, etteivät yliopistosta tulevat kandidaatit ymmärrä, miten päin taapero pitää ottaa pukemista varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps. Koko
Niinhän sä luulet.
Googlaa sakkomaksut työttömistä niin tiedät miksi ne on päivät tarhassa sun muksun kanssa, kun olet töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä tuntuu, että työttömille piruillaan. Näytetään mitä muut saa palkkaa.
Ei se ainoastaan tunnu siltä, vaan se oikeasti on sitä itseänsä. Suomalaiset ovat maailman onnellisin kansa. Vähemmälläkin vahingonilolla pärjättäisiin, mutta antaa ilkeiden olla ilkeitä, eihän niille mitään voi. (Jotain vinksallaan omassa elämässä tuollaisilla piruilijoilla?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on yllättävän vaikeaa. Puolisoni on kokenut ja pätevä hoitaja, joka kertoo, etteivät yliopistosta tulevat kandidaatit ymmärrä, miten päin taapero pitää ottaa pukemista varten.
Joo, monella työttömällä on omia lapsia.
Tiedetään kyllä miten laittaa teippivaippa ja housuvaippa.
Osa työttömistä on synnyttänytkin ja hoitanut omat lapset, että kyllä me jotain lasten hoidosta tiedetään.
Köyhä lapsi saa parhaimmat lelut eiks je
Johtuu tästä maailmantilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Osa työttömistä on synnyttänytkin ja hoitanut omat lapset, että kyllä me jotain lasten hoidosta tiedetään.
Köyhä lapsi saa parhaimmat lelut eiks je
Pitäisikö kertoa lapsille, että osalta viedään lapsikorotukset eli ruokarahat, syökää tarhassa massu täyteen, kun äitinne tulee työkokeilusta eikä ole kotona ruokaa.
Työttömiä on toimistotöissä sekä palkkatuella että työmarkkinatuella esim. sairaalat, museot, taidemuseot, kansalaisopistot, sivistyskeskus, vesilaitos, sähkölaitos, tekninen puoli, rakennusvalvonta, nuorisotalot, kaupungin talot, sosiaalitoimistot, hautausmaiden toimistot, seurakuntien toimistot jne.
Riittää hommia.