Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko presidentinvaalissa toinen kierros?

Vierailija
05.01.2024 |

Kuinka paljon ääniä pitää saada, jotta vaalit ratkeaa ensimmäisellä kierroksella? Onko se edes mahdollista tänä vuonna?

Mietin vain kuinka äänestää, jotta S***b ei tule valituksi.

Minulla ei ole ketään suosikkiehdokasta,  koska kukaan ehdokkaista ei vastaa omia arvojani.

Mutta haluan kuitenkin äänestää niin ettei S***b ei tule valituksi. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella kierroksella Stubb ja Halla-aho.

Vierailija
2/21 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 50 prosenttia äänistä enkä usko että kenenkään ehdokkaan kannatus riittää siihen. Toinen kierros tulee. En myöskään usko että mikään taktinen äänestäminen estää mainitsemasi ehdokkaan valintaa. Oletko katsellut gallupeja? Kyllä ne luvut aika selvät ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin, että pitää saada yli puolet äänistä ensimmäisellä kierroksella?

Eli AS ei tule valituksi ensimmäisellä kierroksella missään nimessä. Näin ymmärtäisin. 

Vierailija
4/21 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee, ei tuosta sakista kukaan saa yli puolia äänistä ensimäisellä.

Vierailija
5/21 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ne gallupit nyt osoittaa? Minulta ei ole koskaan kysytty mitään. Ketkä näihin gallupeihin vastaavat? Vai onko tosiaan niin, että se valinta on jo tehty??

Vierailija
6/21 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AS on niin pelottava ehdokas arvojensa kanssa, että sitten saa sanoa lopulliset hyvästit tälle itsenäiselle maalle. 

Vierailija
7/21 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä ne gallupit nyt osoittaa? Minulta ei ole koskaan kysytty mitään. Ketkä näihin gallupeihin vastaavat? Vai onko tosiaan niin, että se valinta on jo tehty??

Kaikissa näkemissäni gallupeissa AS:n luvut ovat selkeästi korkeimmat. Ei tarvitse kysyä kaikilta ihmisiltä kunhan valitsee tarpeeksi kattavan otoksen. 

Vierailija
8/21 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helkkaria? :D Ai sinulta ei ole kysytty? Luuletko tosiaan, että gallupeissa kysytään kaikilta, muutoin se on jokin huijaus? Googlaappa gallup tai mene takaisin kouluun.

Varsinainen äänestys on se kerta, kun kysytään kaikilta. Mutta hurjaa, että näin tyhmätkin saavat tosiaan äänestää.

Vierailija
9/21 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyvät Helsingin keskustassa muutamilta ohikulkijoilta ja sitten saadaan "virallinen" gallup-tulos.

Vierailija
10/21 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tule. En usko kenekään ehdokkaan saavan suoraan yli 50% äänistä ensimmäisellä kierroksella. Kyllä ne sen verran jakaantuvat, että toinen kierros tulee.

Vierailija
11/21 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyvät Helsingin keskustassa muutamilta ohikulkijoilta ja sitten saadaan "virallinen" gallup-tulos.

Gallupit hajautetaan maantieteellisesti ja kysytään sadoilta tai tuhansilta eri-ikäisiltä ihmisiltä. Jokaisen julkaistun galluptuloksen yhteydessä kerrotaan tarkasti miten tulos on saatu.

Vierailija
12/21 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä vaaleissa tulee varmasti alhaisin äänestysprosentti koskaan. Itse en aio  äänestää. Ei tätä uppoavaa laivaa yksikään noista ehdokkaista pelasta.

Vierailija
13/21 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä vaaleissa tulee varmasti alhaisin äänestysprosentti koskaan. Itse en aio  äänestää. Ei tätä uppoavaa laivaa yksikään noista ehdokkaista pelasta.

Oletko tietoinen, paljonko presidentiällä on sisäpoliittisia valtaoikeuksia? Ei se enimmäkseen ulkopolitiikkaan keskittyvä presidentti - olisi se kuka hyvänsä - pysty "pelastamaan maata".

Vierailija
14/21 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä puhelinhaastattelulla ns. Ryvästwtty otanta jossa soitellaan niin kauan että saadaan edustava otos jossa ikäryhmät ja maakunnat ja asumismuoto (haja-asutusalue/kaupunki) täytyy. Olen joskus ollut soittelemassa noita ja aluksibkelpaa kaikkien äänet mutta lopuksi kun kysytään halukkuutta gallupiin ja sitten jos ei olekaan nainen 20-30v korkeakoulutettu ja asuu haja-asutusalueella Lapin läänissä - tai kouluttamaton 50 v mies Helsingissä niin ääni ei kelpaakaan. Sitä ne sitten ihmettelee.

Itse asiaan - uskon että tukee toinen kierros Haavisto vs Stubb

Vierailija
15/21 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AS on niin pelottava ehdokas arvojensa kanssa, että sitten saa sanoa lopulliset hyvästit tälle itsenäiselle maalle. 

Ei presidentin valtaoikeudet siihen riitä, tollo.

Vierailija
16/21 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei presidentin valtaoikeudet siihen riitä, tollo.

Sinunlaisiasi tolloja valitettavasti riittää. Surullista.

Vierailija
17/21 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten tule tänne vinkumaan tuloksesta.

Vierailija
18/21 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas veikkaan että tulee yksi korkeimmista äänestysprosenteista presidentinvaaleissa koskaan. Ihmiset ovat kiinnostuneita vaaleista koska valitaan uutta presidenttiä 12 vuoden ajan olleen tutun ja turvallisen tilalle. 

Vierailija
19/21 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tulisi, JOS Pekka Haavisto saa jo ekalla kierroksella 99 % äänistä?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ed72ecdd-18f2-4f42-9004-3d169463d…
Sokeus Venäjään
Pekka Haavisto uskoi pitkään Venäjän kehittymiseen demokratiaksi ja siihen, ettei maa ole turvallisuusuhka Suomelle. Hän moitti niitä, jotka varoittivat Venäjästä. Vuosikymmenien ajan hän halusi leikata Suomen puolustuksesta. Juttusarjassa käsitellään presidenttiehdokkaiden Venäjä-suhdetta.

Vierailija
20/21 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten tule tänne vinkumaan tuloksesta.

Tulen vinkumaan tuloksesta joka tapauksessa, koska yksikään ehdokas ei vastaa minun arvojani. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi