Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iskias - millaista kipua aiheuttaa?

Vierailija
04.01.2024 |

Millaista kipua iskias aiheuttaa? Minulla on pari päivää särkenyt alaselkä toispuoleisesti ja välillä ikäänkuin vihlaisee yläreiteen samalla puolella. Selkä ärtyy eniten makuulla ja se häiritsee nukkumista. Liike auttaa. Myös oikea pohje vähän kipeä, mutta yritin jumpata ja se saattoi ärsyyntyä siitä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti sinulla on SI nivel kipu, oireet hyvin samankaltaiset kuin Iskiaksessa mutta tähän si nivel kipuun auttaa jumppa ja tarvittaessa särkylääke, Iskiakseen nämä eivä auta.

Vierailija
2/9 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyvä istuessa, ei seistessä, makuulla saattaa löytää jonkun asennon, missä olo siedettävä. Puristava ja vihlova kipu. Lihasrelaksantit auttaa vähän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvin samanlaiset oireet ja luultavasti sinullakin kyseessä on SI nivel kipu, googlaa lisää

Vierailija
4/9 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumennetulta puukolta kankun yläosassa. Liike ei helpota. 

Vierailija
5/9 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko SI-nivel kipu olla kovaa levossa? Sellaista ärtynyttä, jomottavaa ja vihlovaa. Ärsyyntyy jo selällään ollessa.

Vierailija
6/9 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vetää jalat alta kun tulee kipuaalto. Muutama vuosi sitten mäjähti, meni 8 kertaa päivän aikana jalat alta ja sen jälkeen olin 4 päivää ortopedisella. Kolmen päivän jälkeen pystyin taas kävellä edes keppien kanssa. Kertaalleen meni vielä uudestaan muttei onneksi niin pahasti. 

Vierailija
7/9 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova hermosärky lonkasta isovarpaaseen. Taitaa olla vähän yksilöllistä, missä kohtaa tuntuu ja kuinka voimakkaana. Mutta ei kai sen pitäisi selässä voida tuntua ollenkaan?

Vierailija
8/9 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö iskias tunnu alaselässä, suunnilleen SI-nivelen alueella? Vihlooko iskias enemmän liikkeessä tai istumassa ollessa, kuin paikallaan makuulla?

Vierailija
9/9 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkärankareuma tulehduttaa iskias hermon. Tulehduksiin auttaa vain lepo.