Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka eivät ole saaneet rakkautta eivät osaa antaa rakkautta

Vierailija
04.01.2024 |

Minua ärsyttää ihmiset jotka väittävät antavansa rakkautta vaikka he eivät ole ikinä antanut rakkautta ja he myös kiistävät kaikki rakkauden tekijät. He ajattelevat narsistisesti tai luulevat että he antavat rakkautta mutta teot osoittautuvat joksikin muuksi kuin rakkaudeksi, kiitän silti kohteliaisuudesta

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako tämä alanuolitus sitä että minä en osaa nähdä rakkautta?

Vierailija
2/18 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti sitä, että aloituksesi on sekava ja väitekin ihan humpuukia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko argumentoida siitä ilman sensuuria?

Vierailija
4/18 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kommentissasi ei ainakaan ole rakkautta, jos voit argumentoida ilman sensuuuria väittämästäsi niin minä uskon että voit elää ilman rakkautta minun puolesta

Vierailija
5/18 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henna?

Vierailija
6/18 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henna?

Ei

Vierailija
7/18 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän aloittaja tarkoittaa 'rakkauden antamisella'? En usko, että ihminen, joka on joutunut kasvamaan aika lailla omillaan ilman henkistä huolenpitoa olisi kykenemätön rakastamaan. Rakastaessaan puolisoaan, lapsiaan tai ystäviään hän voi myös jollakin tavalla kompensoida itselleen sitä mitä vaille hän itse jäi. 

Vierailija
8/18 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ihmiset ilmaisevat rakkauttaan eri tavoin. Joku kirjoittaa runoja ja puhuu pehmeitä, toinen nikkaroi, ompelee tai laittaa ruokaa, kolmas on fyysinen pussailija jne. 2 erilaista rakkaudenilmaisijaa ei välttämättä tunne toisen rakkautta.

Itse esim. vihaan miehen tekemiä ylläreitä, jossa hän vain olettaa (tai tietää), että tykkään jostain asiasta, mutta hän ei kysy mielipidettäni. Silloin tämä "rakkaus" kääntyykin minun ohittamisekseni.

Vierailija
9/18 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaudesta on olemassa paljon erilaisia teorioita. Ihmiset kokevat sitä eri tavoin. Rakkautta voi olla vaikeaa ottaa vastaan monista eri syistä. Sitten jotkut ihmiset eivät vain uskalla rakastaa tai ottaa rakkautta vastaan, koska ovat menettäneet jo liian paljon (ihmisiä, kavereita, sukulaisia, rakkaita).

Vierailija
10/18 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljastaminen ei ainakaan ole rakkautta. Te paljastatte rakkauttanne tähän ketjuun ja minä yritän rakastaa tässä itseäni että voin antaa rakkautta eikä se tapahdu paljastamalla itseäni, omaa rakkauttani

Rakkaus on yksiselitteinen asia pyhän henggen nimeen

Vierailija
11/18 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan aloittaja ketoa, miksi puhuu "rakkauden antamisesta", eikä tavallisemmin rakastamisesta. Aloituksen väite on omasta mielestäni liian yksioikoinen. Kaipaisin myös vähän tarkempaa selostusta, mitä ap oikein takoittaa ja vaikka esimekkejä. On kovin ympäipyöreä ja abstraksi aloitus.

Niin, voiko rakkaus olla sitten sisäsyntyistä vai vain opittua. Kykeneekö rakastamaan jos kukaan ei ole koskaan sinua rakastanut. Itse uskoisin että voi, vaikka varmasti aloituksessa on perääkin, että rakkauden puute (lapsuudessa) voi vamastikin aiheuttaa monila sitä, ettei osaa itsekään rakastaa tai sitä osoittaa. En kuitenkaan suoraan yleistäisi, että näin olisi kaikilla, jotka ovat kasvaessaan kärsineet rakkauden puutteesta. hmm.

Vierailija
12/18 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai taas sitä yli psykolointi hömppää, missä joku ihminen analysoidaan täysin väärin, koska taustalla on jotain muuta ja henkilön psykoloiminen raukaksi, joka kaipaa vain rakkautta, onkin sopiva dissaamisaihe, kun halutaan oikeasti nolata ja käydä jonkun kimppuun.

Eikös se hullumpaa kun alkaa psykoloimaan jotain ilman, että kyseinen henkilö on edes asiakassuhteessa psykologiin eli ihan omien pyrkimyksen ja näkemyksien mukaan. 

Jos näkee henkilössä joitain piirteitä mistä ei tykkää ja haluaa kostaa, voi helposti vääristellä ja liioitella niitä huonoja puolia jolloin kas kas, saattaa kuulostaa ihan järkeenkäyvältä analyysiltä ne mitä esitetään ja voidaan saada joku asia kuulostamaan jopa järkevältä, vaikka se on valhetta.

Jos vetäjinä vaikutusvaltaisia henkilöitä, saadaan leviteltyä huhut vielä onnistuneesti vuosikausia tuhansille ja tuhansille ennenkuin  kukaan epäilee mitään.

Esim. itsestäni leviteltyjä valheellisia huhuja:

-poikkeuksellisen kateellinen

-diagnosoitavia mt-ongelmia

-hullu tuhlari

-tunnekuollut, ei empaattinen

-ujo, epäsosiaalinen

-poikkeuksellisen ylimielinen tai piikikäs

-hermostunut, ahdistunut, pelokas, turhaan tilanteissa missä ei syytä

Vierailija
13/18 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän aloittaja tarkoittaa 'rakkauden antamisella'? En usko, että ihminen, joka on joutunut kasvamaan aika lailla omillaan ilman henkistä huolenpitoa olisi kykenemätön rakastamaan. Rakastaessaan puolisoaan, lapsiaan tai ystäviään hän voi myös jollakin tavalla kompensoida itselleen sitä mitä vaille hän itse jäi. 

Mutta mistä tällainen henkilö ammentaa rakkautta itselleen?

Vierailija
14/18 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on rakkaus. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän siitä tiedän. 

Vierailija
15/18 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mistä tällainen henkilö ammentaa rakkautta itselleen?

Ilmiannan sinun kommenttisi rakastavaiseksi, en ilmianna vihalle ja sensuurille

Vierailija
16/18 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on rakkaus. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän siitä tiedän. 

Se on sinun oma rakkautesi ja olet ansainnut sen

Vierailija
17/18 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko itse argumentoida aloituksesi ajatuksen vähän tarkemmin, mitä tarkoittaa esim. "He myös kiistävät kaikki rakkauden tekijät" jne. 

Vierailija
18/18 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko itse argumentoida aloituksesi ajatuksen vähän tarkemmin, mitä tarkoittaa esim. "He myös kiistävät kaikki rakkauden tekijät" jne. 

En osaa vastata keskustelijalle joka haluaa lytätä kaikki mielipiteet jotka eivät ole keskustelijan mieleen sopivia ja viellä ilman kysymysmerkkiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi