Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kipuhintarajasi vaatteille ja asusteille? Kiinnostaako kalliit merkit?

Vierailija
04.01.2024 |

Sanon tämän heti: rakastan vaatteita. Kankaita. Kenkiä. Vintagea. Röyhelöitä, paljetteja, klassisia vaatteita, erikoisia yhdistelmiä, silkkiä, samettia - siis ihan todella rakastan - mutta elämäntilanne muuttui ja sen myötä loppui myös ostaminen - sillä ei ole väliä - mutta sillä on, että siihen loppui myös vaatteiden kanssa leikkimisen ilo. Sitä ihan suren. 

Entisessä elämässä mulla oli mahdollisuus silloin tällöin ostaa joskus vähän kalliimpaa, kuten Acne tai Toteme-tyyppisiä merkkejä, nyt joskus vielä pystyn yhden vaatteen verran ostamaan jostain Gannin alennusmyynnistä, mutta tosi harvoin.

Mihinkään Jill Sanderiin tai Celineen mulla ei koskaan ole ollut varaa - enkä oikeasti edes ymmärrä miksi kukaan katsoo tarpeelliseksi maksaa vaikka nyt housuista 1300€. Vaikka olin ennen varakas, en ymmärtänyt sitä silloinkaan. 

Nyt nykyään kun olen köyhä, niin olen muutaman kerran sortunut pikamuotimyymälöihin ja tottakai kirppiksiä kiertelen, mut eipä niihinkään juuri koskaan ole enää varaa. En siis osta juuri mitään.

Kenkien suhteen olen kuitenkin siten tarkka, että pyrin ostamaan nahka- tai mokkakenkiä, eli en halua käyttää ( enkä näyttäytyä ) huonolaatuisissa kengissä ( en tosin käy enää missään ). Jos ostan jotain, niin perheen teineille sitten, en itselleni. 

Minkä vaatteen tai asusteen laadusta sinä et tingi?

Missä summassa kulkee sinun kipurajasi esim päällystakin, laukun, housujen tai kenkien ostamisen suhteen?

Onko tuotemerkki sulle tärkeä? 

Olen maksanut ennen ihan helposti takista vaikka 800€, nykyään ostan - tai jos siis ostaisin takin, niin se saisi maksaa max 200€. Olen myynyt pois pari omistamaani Luiskan laukkua, koska kyllä: häpesin kulkea niiden kanssa. Nolotti. 

Nykyään kuljen aika vanhoissa kamoissa, enkä siis oikeasti osta itselleni oikein mitään - ja tämä tuntuu oikeastaan ihan hyvältä ja oikealta näin. 

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rannekello voi maksaa pari sataa, käsilaukut (siis sellainen pieni, mihin mahtuu avaimet ja puhelin) päälle satasen. Olen ostanut tänä talvena viisi toppatakkia, hinnat 200-300€:n välillä kappale. Olen pienituloinen, mutta asuntolaina on maksettu (asun Helsingissä) niin voi vähän ostellakin. 

Mihin tarviit viittä toppatakkia??

Kaksi ymmärrän mutta eikö viisi ole jo liioittelua? Tilaakin ne vie. 

Näillä pakkasilla nähty että oltava monta toppatakkia, yksi superlämmin ja ohuempia.  Sivusta.

Vierailija
42/44 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan sellasia joita muut eivät osta. Jos tulee muotiin joku tietty kenkä niin ostan itse kumisaappaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä luksusmerkeistä mitään. Housut ostan ihan perus KappAhl/Ellos/Bonprix ym. Yläosana käytän yksinomaan bändipaitoja ja muita printtivaatteita ja niistä olen valmis maksamaan. Ostan usein keikoilta paitoja tukeakseni bändejä ja jostain hienosta kiertuepaidasta voin maksaa enemmänkin. Kesäkenkinä käytän halpoja tennareita, talvikengät on sitten kalliimmat että varmasti ovat lämpimät ja pitävät vettä. Tallivaatteet on sitten erikseen, siellä käytän halpoja trikoovaatteita ja collegehousuja. Takkeja on useampi eri tarkoitukseen, tosin nekään eivät olleet kalliita ja ostettu jostain Ellokselta.

N34

Vierailija
44/44 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä vaatteen tai asusteen laadusta sinä et tingi? En tingi kenkien laadusta, koska kokemus on osoittanut, että halpoja kenkiä ei kannata ostaa. Ne hajoavat nopeasti, kun taas laadukkaammilla kengillä voi kävellä monta vuotta.

Missä summassa kulkee sinun kipurajasi esim päällystakin, laukun, housujen tai kenkien ostamisen suhteen? Talvitakki noin 200 euroa (saa sitten olla todella täydellinen takki, että maksaisin niinkään paljon), housut ja paidat noin 80-100 euroa ihan maksimissaan. Joku yksittäinen juhlavaate, joka tulee tärkeään juhlaan ja todella sen tarvitsen, voisi maksaa enemmänkin, esimerkiksi iltapuvusta voisin maksaa noin 300 euroa. Laukusta maksaisin noin 150 euroa korkeintaan. Nämä on siis kipurajahintoja, normaalisti ostan halvempia vaatteita. 

Onko tuotemerkki sulle tärkeä? Ei ole, mutta jos on kaksi samantasoista tuotetta, niin valitsen mieluummin suomalaisen merkin, vaikka se olisi hitusen kalliimpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan