Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro suosikkikotityösi ja inhokkikotityösi ja kohtuukotityösi

Vierailija
04.01.2024 |

Tuo "kohtuukotityö" tarkoittaa sitä että etpä sinä siitä tykkää, mutta et sitä myöskään inhoa, joten teet sen ihan rutiinilla ilman mitään sen kummempia tunteita, ihan vaan teet eikä sillä kotityöllä ole sinuun mitään vaikutusta.

Minä aloitan:

1. Suosikkikotityöni: pyykinpesu. Voisin tehdä sitä ihan aina! Kunpa saisin tehdä sitä aina! Jos menen vaikkapa pesulaan (esim sairaalan pyykinpesuosasto) niin saanko pestä pyykkiä ihan päivät pitkät? Ehkä minun pitäisi mennä, se olisi varmaankin unelmahommaani.

2. Inhokkikotityöni: roskien vieminen. Jokin siinä nyt vaan mättää tosi pahasti. En tajua miten se voi olla mulle niin uskomattoman vaikeeta. Aivojeni sisällä on jokin jättimäinen este, barrikadi, pato, kivimuuri,... joka ihan loputtomiin estää minua viemästä roskia. Mieluummin siedän asunnossani kuukauden vanhoja roskia, mädäntyneitä biojätteitä joiden takia koko asuntoni haisee ja on täpötäynnä banaanikärpäsiä... siis tuon kaiken siedän mieluummin kuin että ihan vain veisin roskat ulos. Ihan sairasta. Minussa on jotain vikaa.

3. Kohtuukotityöni: lattian puhdistaminen, lattian peseminen, teen sen mopilla tai vastaavalla. Lattioiden puhdistamisella ei ole minulle mitään väliä, en edes huomaa kun sen teen. Kun lattia on likainen niin minä puhdistan sen... ja se onkin sitten siinä, koko homman voi unohtaa ikiajoiksi. Kun puhdistan lattiaa niin en edes huomaa puhdistavani lattiaa... ja kun lattia on puhdas niin en edes muista puhdistaneeni lattiaa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras: pyykinpesu, lajittelu ja varsinkin se puhdas pyykki. Käytän hajustettuja pesuaineita ja rakastan niiden tuoksua. En jaksa kuunnella niitä jotka määkii sitä ikuisesta "Arielille" haisemista, koska minusta just se muun muassa haisee ihanalle. Samoin monet huuhteluaineet. 

Kohtuullinen: keittiön siivous, koska se muutos on aika nopeasti niin näkyvä eli palkitseva. 

Inhokki ja pakkomielle: vessojen pesu. Pahimmillaan monta kertaa päivässä. 

Ruuanlaitto on mulle vaikeaa ja siksi epämieluisaa, imurointi ihan ok, lattioiden pesu myös ihan fine. Puusaunaa ei kotona ole, mutta aina kun mahdollista, niin pelaan kyllä mielelläni halkojen ja tulen kanssa. 

Miksi joku hullu on alapeukuttanut tätä? Te senkin vauvapalstahullut!

Vierailija
22/29 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikki ruoanlaitto, leipominen

Inhokki imurointi

Kohtuu pyykkihuolto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikki: Pyykkihuolto

Inhokki: Ikkunanpesu

Kohtuullinen: Tasojen siivoaminen

Vierailija
24/29 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurointi on suosikki, koska olen gamer, niin haluan pitää asunnon siistinä pölystä. Imuroin päivittäin.

Inhoan tiskaamista, mutta sitä varten on muija.

Ruuan laitto on ihan ok, en vihaa, mutta en rakasta. Muijan kanssa tehdään vuorotellen.

-m25

Vierailija
25/29 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhokki: käsin tiskaaminen. Haisee ja tuntuu pahalle, vie aikaa ja pitää tehdä usein. Onneksi on ollut pitkään tiskikone, muuten en varmaan ikinä laittaisi ruokaa tai leipoisi.

Suosikki: pyykkäys. Kivaa, selkeää, nopeaa, tuloksena puhtaat lempivaatteet.

Keskitie: imurointi. Raskasta ja aikaavievää mutta mukavan neutraalia, ts. ei pahojen hajujen kanssa tekemisissä olemista kuten tiskatessa tai roskia viedessä. Tykkään myös imuroinnin tuloksista, koska likaiset/roskaiset lattiat ovat inhottavia. On hirveän tuntuista jos jalkapohjiin tarttuu lattiasta muruja.

Vierailija
26/29 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap - ootko sinä minä? Mun kaksoisolento kenties? Olisin voinut kirjoittaa tuon kaiken juuri samoin. 

Sinähän sen kirjoitit. Sinähän tämän aloituksen teit.

Vierailija
27/29 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkikotityö: ruuan laitto, leipominen, pyykinpesu

Inhokkikotityö: käsin tiskaus, imurointi, lattioiden pesu

Kohtuullinen: roskien vienti, kierrätys

Vierailija
28/29 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkikotityö: imurointi ja keittiön ja kylpyhuoneen pintojen peseminen.

Kohtuukotityö: tiskaaminen ja roskien vieminen.

Inhokkikotityö: lattiakaivon putsaaminen.

Vierailija
29/29 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään kaikki kotityöt ovat vastenmielisiä. Onneksi puoliso tekee niitä mielellään. Minäkin teen jos/kun on pakko. Tykkään laittaa ruokaa, mies hoitaa tiskit. Lattioiden luutuaminen on ihan ok kun mies on ensin imuroinut. Lakanoiden vaihto puhtaisiin ihan ok. Puhtaiden astioiden tyhjentäminen koneesta ok. Roskia en ole vienyt koskaan, enkä pyykännyt. Setvin lasten vaate-asiat, myyn pienet ja ostan uusia 3x vuodessa. Se on joskus jopa ihan kivaa.