Kerro suosikkikotityösi ja inhokkikotityösi ja kohtuukotityösi
Tuo "kohtuukotityö" tarkoittaa sitä että etpä sinä siitä tykkää, mutta et sitä myöskään inhoa, joten teet sen ihan rutiinilla ilman mitään sen kummempia tunteita, ihan vaan teet eikä sillä kotityöllä ole sinuun mitään vaikutusta.
Minä aloitan:
1. Suosikkikotityöni: pyykinpesu. Voisin tehdä sitä ihan aina! Kunpa saisin tehdä sitä aina! Jos menen vaikkapa pesulaan (esim sairaalan pyykinpesuosasto) niin saanko pestä pyykkiä ihan päivät pitkät? Ehkä minun pitäisi mennä, se olisi varmaankin unelmahommaani.
2. Inhokkikotityöni: roskien vieminen. Jokin siinä nyt vaan mättää tosi pahasti. En tajua miten se voi olla mulle niin uskomattoman vaikeeta. Aivojeni sisällä on jokin jättimäinen este, barrikadi, pato, kivimuuri,... joka ihan loputtomiin estää minua viemästä roskia. Mieluummin siedän asunnossani kuukauden vanhoja roskia, mädäntyneitä biojätteitä joiden takia koko asuntoni haisee ja on täpötäynnä banaanikärpäsiä... siis tuon kaiken siedän mieluummin kuin että ihan vain veisin roskat ulos. Ihan sairasta. Minussa on jotain vikaa.
3. Kohtuukotityöni: lattian puhdistaminen, lattian peseminen, teen sen mopilla tai vastaavalla. Lattioiden puhdistamisella ei ole minulle mitään väliä, en edes huomaa kun sen teen. Kun lattia on likainen niin minä puhdistan sen... ja se onkin sitten siinä, koko homman voi unohtaa ikiajoiksi. Kun puhdistan lattiaa niin en edes huomaa puhdistavani lattiaa... ja kun lattia on puhdas niin en edes muista puhdistaneeni lattiaa.
Kommentit (29)
Suosikki ruoanlaitto, leipominen
Inhokki imurointi
Kohtuu pyykkihuolto
Suosikki: Pyykkihuolto
Inhokki: Ikkunanpesu
Kohtuullinen: Tasojen siivoaminen
Imurointi on suosikki, koska olen gamer, niin haluan pitää asunnon siistinä pölystä. Imuroin päivittäin.
Inhoan tiskaamista, mutta sitä varten on muija.
Ruuan laitto on ihan ok, en vihaa, mutta en rakasta. Muijan kanssa tehdään vuorotellen.
-m25
Inhokki: käsin tiskaaminen. Haisee ja tuntuu pahalle, vie aikaa ja pitää tehdä usein. Onneksi on ollut pitkään tiskikone, muuten en varmaan ikinä laittaisi ruokaa tai leipoisi.
Suosikki: pyykkäys. Kivaa, selkeää, nopeaa, tuloksena puhtaat lempivaatteet.
Keskitie: imurointi. Raskasta ja aikaavievää mutta mukavan neutraalia, ts. ei pahojen hajujen kanssa tekemisissä olemista kuten tiskatessa tai roskia viedessä. Tykkään myös imuroinnin tuloksista, koska likaiset/roskaiset lattiat ovat inhottavia. On hirveän tuntuista jos jalkapohjiin tarttuu lattiasta muruja.
Vierailija kirjoitti:
Ap - ootko sinä minä? Mun kaksoisolento kenties? Olisin voinut kirjoittaa tuon kaiken juuri samoin.
Sinähän sen kirjoitit. Sinähän tämän aloituksen teit.
Suosikkikotityö: ruuan laitto, leipominen, pyykinpesu
Inhokkikotityö: käsin tiskaus, imurointi, lattioiden pesu
Kohtuullinen: roskien vienti, kierrätys
Suosikkikotityö: imurointi ja keittiön ja kylpyhuoneen pintojen peseminen.
Kohtuukotityö: tiskaaminen ja roskien vieminen.
Inhokkikotityö: lattiakaivon putsaaminen.
Ylipäätään kaikki kotityöt ovat vastenmielisiä. Onneksi puoliso tekee niitä mielellään. Minäkin teen jos/kun on pakko. Tykkään laittaa ruokaa, mies hoitaa tiskit. Lattioiden luutuaminen on ihan ok kun mies on ensin imuroinut. Lakanoiden vaihto puhtaisiin ihan ok. Puhtaiden astioiden tyhjentäminen koneesta ok. Roskia en ole vienyt koskaan, enkä pyykännyt. Setvin lasten vaate-asiat, myyn pienet ja ostan uusia 3x vuodessa. Se on joskus jopa ihan kivaa.
Miksi joku hullu on alapeukuttanut tätä? Te senkin vauvapalstahullut!