Mitä ajattelet 30v ihmisestä joka on ollut 10v työttömänä, koska ei ole työnhausta huolimatta saanut töitä, mutta pärjää amk:ssa loistavasti
Eli saa älyä vaativan alan amk-kursseista helposti parhaan arvosanan? Mutta kuitenkaan hän ei ilmeisesti ole niin kykenevä, että kelpaisi edes yksinkertaisimpiin hanttihommiin.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen vaan, että menee paljon paremmin kuin mulla! Sama ikä ja aika työttömänä, mutta en opiskele amk:ssa, eikä se ole vielä vuosiin ajankohtaistakaan. Ensin pitäisi hoitaa joku toisen asteen koulutus maaliin.
Olet varmaan jo miettinyt tarkoin mikä sinusta tulee isona, vai oletko?
Mistä työstä oikeasti pitäisit? Mietippä uudestaan ja tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Olen melkein nelikymppinen ja pari amk-tutkintoa takana. En sovellu mihinkään suorittavaan työhön, varsinkaan sellaiseen jossa pitää tehdä asioita nopealla aikataululla mutta olen loistava suunnittelemaan. Tajusin vain liian myöhään, että olisi pitänyt tehdä joku yliopistotutkinto. AMK-tutkinnoilla ei pääse sellaisiin hommiin joissa pärjäisin.
Älä höpsi, ihmiselle tulee tuohon aikaan usein joku kummallinen ikävääristymä päähän, monet kuvittelevat tuon ikäisenä, että elämä on melkein ohi,
mutta parikytvuotta vanhempana sanon sulle, että olet vielä ihan nuori, pystyt vielä opiskelemaan vielä melkein alan kun alan hommia, jos mikä vaan kiinnostaa.
Ennen ainakin lääkärit tosin opiskelivat opintonsa lähes keski-ikäisenä Venäjällä, koska siellä se oli mahdollista, täällä ei jostain syystä.
Ehkä ei osaa markkinoida itseään oikein. En osaa minäkään, koska vaatimattomuus. Ei saa silti vaipua epätoivoon! 🤷🏼
t. Amk-opiskelija myös