Miten pitkä joululoma työssäkäyvillä oikein on? Päiväkodissa
Lapsen päiväkoti oli tietenkin joulun välipäivät kiinni minkä ymmärrän. Mutta myös viikko ennen joulua ja nyt tämä viikko on ns poikkeusaikaa päiväkodilla kun lapsia on hyvin vähän hoidossa. Eli kokonaiset 3 viikkoa suurin osa lapsista lomalla. Mikä on tietysti ihana asia lasten kannalta, ei siinä mitään! Mutta missä työssä nämä lasten vanhemmat voivat olla, kun noin pitkät lomat pystyy pitää joulun aikaan? Luulisi kuitenkin että työssäkäyvien lapsia ne siellä päiväkodissa on. Itse olen ollut töissä koko ajan lukuunottamatta pyhäpäiviä, mutta välipäiviksi onneksi sain sukulaisen hoitamaan lasta. Kysyn tämän ihan sillä että minäkin haluan työn missä saa kolmen viikon joululoman :D
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne lapset viedään mummoille ja tädeille jne
tehdään lyhyempää päivää etänä
Mummoilla ja tädeilläkö on lomaa? Moniko oikeasti vie pienet lapset mummolaan esim satojen kilometrien päähän?
Monikin. Aika moni mummo on siinä iässä, että on juuri jättänyt työelämän taakseen ja vielä kuitenkin virtaa riittää ja samoin haluja touhuta lastenlasten kanssa.
Hoitajat menee töihin toisiin päiväkoteihin.
Osa vanhemmista saattaa opiskella ja lomat on samat kuin peruskouluissa. Näin itsellä, minun lapset tosin jo koulussa. Mutta meillä on luokalla useammalla pk ikäisiä lapsia.
Olen itse opettajana, joten olen lomalla joulunakin 2,5 viikkoa.
Ja jos lapset tarvitsevat lomaa, sairaslomaa, hammaslääkärikuskausta muulloin, niin miehellä on hyvin vapaat työajat, eli vain satunnaisia aikaan sidottuja työtehtäviä. Eli mies hoitaa lasten muut vapaat.