Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On tämäkin taas Postilta surkeaa toimintaa

Vierailija
03.01.2024 |

Paketti kotiinkuljetuksella, maksettu vielä ekstraa että soittavat kun ovat toimittamassa jos on ongelmia.

Kotiinkuljetuksen ajankohdaksi netissä varattu huominen, tästä vielä Postilta tullut vahvistukset.

No, nyt yhtäkkiä tulikin ilmoitus, että onkin viety postikonttoriin ja kun soitin ja ihmettelin, niin sanoivat että järjestelmän mukaan pakettia oli yritetty tänään aamupäivän toimittaa.

Ongelmia vain on se, että olen ollut koko aamupäivän kotona ja summeria tai ovikelloa ei ole soitettu eikä myöskään puhelimeen (vaikka tuosta palvelusta on maksettu erikseen).

Eihän se mikään toimitusyritys ole, jos "yritetään" toimittaa ilmoittamatta asiasta millään tavoin ja vielä vääränä päivänä!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jätä enää mitään Postin tehtäväksi. 

Ne harvat lähetykset, joita minulla on ollut, ovat menneet järjestään pieleen.

Vierailija
2/23 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varmasti Postin kotiinkuljetus kyseessä? Posti kun on monessa paikkaa ulkoistanut kotiinkuöjetukset ihan toisille kuljetusfirmoille.

Itselläni on Postista positiivisia kokemuksia joulukuulta. Lähetin pakettiautomaatista paketin 200km päähän pakettiautomaattiin. Kuljetus on yleensä kestänyt 2 yötä, mutta joulukuussa paketti olikim noudettavissa jo yhden yön jälkeen. Minulle jaettiin myös isokokoinen kirje johon lähettäjä oli laittanut vain yhden postimerkin vaikka siihen olisi pitänyt laittaa 2, eli minun olisi pitänyt käydä lunastamassa kyseinen lähetys postin toimipisteestä ja maksaa puuttuvan postimetkin hinta 2,30 sekä lunastusmaksu 3€. Mutta niin vain Posti jakoi kirjeen postiluukkuuni enkä joutunut maksamaan mitään vaikka kirjeen päälle oli leimattu "lunastettava" ja kirjoitettu kynällä €5,30.

Eli kyllä saa Postilta hyvääkin palvelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti on aivan vitsi, enkä todellakaan valitse sitä toimittajaksi, jos pystyn valitsemaan. Saatan jättää nettiostoksen tilaamatta, jos toimitus vain Postilla. Sen verran monta isoa mokaa, töissä ja yksityisesti. 

Vierailija
4/23 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet uudestaan aspaan yhteydessä ja pyydät uudelleentoimitusta.

Vierailija
5/23 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia kokemuksia itselläkin.

Vierailija
6/23 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko varmasti Postin kotiinkuljetus kyseessä? Posti kun on monessa paikkaa ulkoistanut kotiinkuöjetukset ihan toisille kuljetusfirmoille.

Itselläni on Postista positiivisia kokemuksia joulukuulta. Lähetin pakettiautomaatista paketin 200km päähän pakettiautomaattiin. Kuljetus on yleensä kestänyt 2 yötä, mutta joulukuussa paketti olikim noudettavissa jo yhden yön jälkeen. Minulle jaettiin myös isokokoinen kirje johon lähettäjä oli laittanut vain yhden postimerkin vaikka siihen olisi pitänyt laittaa 2, eli minun olisi pitänyt käydä lunastamassa kyseinen lähetys postin toimipisteestä ja maksaa puuttuvan postimetkin hinta 2,30 sekä lunastusmaksu 3€. Mutta niin vain Posti jakoi kirjeen postiluukkuuni enkä joutunut maksamaan mitään vaikka kirjeen päälle oli leimattu "lunastettava" ja kirjoitettu kynällä €5,30.

Jos se on Postin kautta tilattu, Posti on vastuussa alihankkijansa mokailusta. Ei sitä vastuuta voi siirtää muille.

Vierailija
7/23 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä testattukin, kun jakajilla ei ole aikaa jakaa niitä paketteja, laitetaan että yritetty, ja viedään suoraan postiin.

Vierailija
8/23 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, pääosin saa Postilta erinomaista palvelua. Siksi olinkin niin ällistynyt kun tämä oli niin poikkeus, on yleensä erinomaista.

Tilaan Zooplussasta säännöllisesti ja nimenomaan valitsen Postin aina kuljetusfirmaksi. Välillä kun Zooplussalla ei saanut valita kuljetusfirmaa, päätyi usein Nordplus kuljetusfirmaksi ja he tekivät juuri tällaisia ohareita usein, eli sitä tiesi täysin varmasti olleensa kotona eikä mitään merkkiä ollut että toimitusta oltaisiin yritetty toimittaa mutta silti siellä yllättäen oltiin järjestelmään merkitty, että pakettia oltiin yritetty toimittaa ja että se oli jo palautettu takaisin Saksaa kohti.

Olisin jo lopettanut Zooplussasta ostamisen jos sinne ei olisi tullut tuota mahdollisuutta valita kuljetusyritystä. Ja aina valitsen Postin ja tähän asti ei ole koskaan ollut ongelmia. Siksi oli niin ällistyttävää että tekivät Postnord-tyyppiset oharit.

Mutta voi tosiaan olla, että kyseessä oli alihankkijana toimiva toinen yritys.

Ap

Vierailija
9/23 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti on aivan vitsi, enkä todellakaan valitse sitä toimittajaksi, jos pystyn valitsemaan. Saatan jättää nettiostoksen tilaamatta, jos toimitus vain Postilla. Sen verran monta isoa mokaa, töissä ja yksityisesti. 

Posti on kyllä ylivoimaisesti paras kaikista Suomessa toimivista kulketusyrityksistä. Ainoa jota suostun käyttämään. Siksikin niin ällistyttävää, koska tuollaisia ohareita tekevät yleensä muut kuljetusfirmat.

Ap

Vierailija
10/23 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijausta kaikki kotitoimitukset! Posti on ajanut sinun talon ohi ja ilmoittavat, ettei sinua tavoitettu. Samanlaista muiltakin kuljetusyrityksiltä. Tilaa sellaisista paikoista joista voit valita toimituksen lähimpään toimipisteeseen. Yksi vaihtoehto on ottaa yhteyttä ja sopia, että jättävät toimituksen sinun pihalle ilman kuittausta. Kerrostalossa voi pyytää jättämään rappukäytävään ilman kuittausta sinun luvalla. Paketti voidaan varastaa käytävästä tai postimies voi varastaa sen paketin itse! Kun on käytäväkamera niin se helpottaa rikosilmoituksen tekoa.

Vierailija
11/23 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Posti on kyllä ylivoimaisesti paras kaikista Suomessa toimivista kulketusyrityksistä. Ainoa jota suostun käyttämään. Siksikin niin ällistyttävää, koska tuollaisia ohareita tekevät yleensä muut kuljetusfirmat.

Ap

Posti on kaikista paskin! Kannattaa käyttää matkahuoltoa niin ei tule pettymyksiä.

Vierailija
12/23 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos s

Mutta alihankkija joutuu sitten vastuuseen Postille siitä, ettei ole täyttänyt velvollisuuksiaan ja aiheuttanut laiminlyönnillään myös mainehaittaa Postille.

Ja vaikka kyseessä ei olisikaan alihankkija, niin silloin yksittäinen kuski on laiminlyönyt työtehtäviään ja aiheuttanut mainehaittaa työnantajalleen.

Siksikin ajattelin tehdä virallisen reklamaation, että Posti osaa laittaa väärin toimineen alihankkijan/työntekijän vastuuseen.

Ap

Vierailija
13/23 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä ja yrityksillä ei ole nykyisin mitään vastuuta eikä moraalia hoitaa asioita. Rahat viedään ja toimitaan miten halutaan.

Oli kyseessä yritys tai virkamies niin jokainen toimii omalla tavalla miten haluaa. Harva viitsii hakea oikeutta. Nykymeiniki on rahat tänne. Laki sallii tämän. Ei ole mitään velvoitteita tai sanktioita ja korvaukset mitättömän pieniä, jos oikeutta hakee. 

Vierailija
14/23 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama käynyt monesti. Asutaan vielä omakotitalossa ja merkitty että paketin saa jättää terassille niin on käyty jättämässä lappu että pakettia yritetty toimittaa blaablaa...lappu on siis tuotu perille mutta ei pakettia. Eikös ole aika luovaa jo?

Vierailija
15/23 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huijausta kaikki kotitoimitukset! Posti on ajanut sinun talon ohi ja ilmoittavat, ettei sinua tavoitettu. Samanlaista muiltakin kuljetusyrityksiltä. Tilaa sellaisista paikoista joista voit valita toimituksen lähimpään toimipisteeseen. Yksi vaihtoehto on ottaa yhteyttä ja sopia, että jättävät toimituksen sinun pihalle ilman kuittausta. Kerrostalossa voi pyytää jättämään rappukäytävään ilman kuittausta sinun luvalla. Paketti voidaan varastaa käytävästä tai postimies voi varastaa sen paketin itse! Kun on käytäväkamera niin se helpottaa rikosilmoituksen tekoa.

Ainoa kerta kun tällaista on Postin toimesta tapahtunut, tilaan kuitenkin 1-2 kertaa joka kuukausi. Ja nytkin lupasivat korjata asian ja toimittaa paketin huomenna kuten pitikin.

Ja ei, en lähde 10 kilon pakettia hakemaan jostain kauempaa, koska silloin pitäisi mennä autolla ja etsiä parkkipaikka. Juuri tuon välttämiseksi tilaan kotiin - muutenhan sitten kävisin sillä autolla ostamassa tuotteet suoraan kaupasta, joten muissa vaihtoehdoissa kuin kotiinkuljetus (ei tarvitse käyttää autoa) tai kaupassa itse käyminen (autolla) ei ole hyötyä. Pienemmät jutut on tietysti helpoin käydä itse kaupoista hakemassa koska silloin ei tarvitse autoa jos ostos on pieni ja kevyt.

Ap

Vierailija
16/23 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Posti on kaikista paskin! Kannattaa käyttää matkahuoltoa niin ei tule pettymyksiä.

Ei toimita saksalaisesta nettikaupasta.

Ja onko Matkahuollolla edes kotiinkuljetusta? Mistään en mitään pakettia lähde hakemaan, silloin olisi ihan sama käydä kaupasta itse tuotteet ostamassa.

Vierailija
17/23 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoilu paketin kanssa jatkui. Toimitusajan kotiin piti olla eilen 8.00-11.30, mitään ei kuulunut. Tänään sitten aamulla summeri soi ja paketti toimitettiin, vaikka mitään sellaista ei ollut sovittu.

Kun ihmettelin kuskille, että eilenhän se piti tuoda, niin sanoi ettei tiedä mitään. Kurvailee siis ilmeisesti sattumanvaraisesti ympäriinsä soittelemassa ovikelloja tietämättä sovituista toimitusajoista ja tuolloin aiemmin ei edes soittanut ovikelloa.

Jotenkin absurdi episodi.

Vierailija
18/23 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoistaminen ei tarkoita sitä, etteikö varsinainen palvelun myyjä olisi siitä silti vastuussa. Vaikka sen paketin kuljettaisi Peran putki ja rööri, jos palvelu on Postilta ostettu, Posti siitä vastaa. Itse kattelin yksi päivä keittiön ikkunasta, kun Postin kuski heitti "yritimme toimittaa pakettia teille" lapun postilaatikkoon ja huristeli pois.. eli ei noussut autosta edes ulos, puhumattakaan, että olisi käynyt esim. ovikelloa soittamassa sen paketin kanssa.

Vierailija
19/23 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

UPS on vielä epäluotettavampi. Olen kerran saanut tilatun tuotteen kotiovelle, muuten kuljettaja ajaa aina ohi ja vie paketin noutopisteeseen vaikka olen valinnut kotiinkuljetuksen. Sitten pitää jonottaa jossain hemmetin ruokakaupan kassalla ja useimmiten vielä niin että ekaa kertaa kassalla paketteja käsittelemään joutuva tilapäinen työntekijä opettelee miten paketti luovutetaan asiakkaalle.

Vierailija
20/23 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että kyseessä oli lomatuuraaja jos vakinaiset työntekijät ovat lomalla. Yleensä Posti on niin superluotettava, tuovat aina juuri silloin kuin pitää ja sieltä tulee vielä tekstiviestikin kun kuski on lähtenyt toimittamaan lähetystä, josta voi seurata tarkkaa aikaa milloin lähetys tuodaan.

Nyt sitten ensin valehdeltiin toimitusyrityksestä, sitten laiminlyötiin toimitus sovittuna aikana ja sitten kuski tupsahti soittamaan summeria ihan sattumanvaraisena päivänä ja aikana. Eikä osannut edes käyttää summeria normaalisti, joten jouduin pähkäilemään miten saan alaoven auki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä