Miksi nainen hermostuu aina jos joku kysyy onko raskaan (kun oikeasti ei ole)? Onko sinulta kysytty, hermostuitko?
Kommentit (8)
Minulta on kysytty monta kertaa. Valitettavasti ylimääräinen kertyy vatsalle vaikka olen normaaliainoinen. Joka kerta se saa mielen todella surulliseksi, koska tosiaan näytän ilmeisesti siltä, että olisin raskaana. Olen miettinyt rasvaimua.
Luulin jo, että ikä tekisi muutoksen tähän, mutta niin taas minulta kysyttiin 47v iässä....
On kysytty mutta ei sen takia, että olisin lihonut vaan jos olen valitellut esim huonoa oloa.
On kai noita syitä, et voi tulla raskaaksi mutta saat kyselyjä, olet lihonut, olet lesbo mutta kaikki olettavat heteroksi. Mutta yleisin kai on se, että asenne on, että mitä se teille kuuluu olenko raskaana vai en. Jos taas kukaan ei huomioisi raskautta, se olisi vielä kamalampaa.
Mä joskus töissä (olin asiakaspalvelussa) torjuin asiakkaan lähentelyt, hän siis kyseli kahville ja mun omaa, henk.koht. puhelinnumeroa jne asiatonta, vaikka hän varmaan sormuksista näki, että olen naimisissa (ja oli muuten itelläänkin sormus). Seuraavalla kerralla käydessään tää tyyppi sitten kysäisi, että mahdatkohan olla raskaana, kun vähän näytät siltä. Kaipa sillä oli sitten tarkoitus just tölvästä mua lihomisesta tai jotain, mikä oli siinä mielessä outoa, että tää inha lähentely ja raskauskommentti tapahtuivat parin viikon sisällä ja mun ulkonäkö ei millään tavalla siinä välissä muuttunut.
Mutta noin yleisesti, kun tuntee ihmisiä, joilla on ollut keskenmenoja, lapsettomuutta ja kohtukuolemakin, niin kysyminen voi osua arkaan aikaan ja paikkaan. Mun mielestä raskaus on ihmisen yksityinen asia, eikä siitä ole sopivaa kysellä.
Etköhän saanut jo ihan riittävästi vastauksia aiheeseen tuossa Janna-ketjussa. Tämä on nyt vain surkeaa provoilua.
Vierailija kirjoitti:
Minulta on kysytty monta kertaa. Valitettavasti ylimääräinen kertyy vatsalle vaikka olen normaaliainoinen. Joka kerta se saa mielen todella surulliseksi, koska tosiaan näytän ilmeisesti siltä, että olisin raskaana. Olen miettinyt rasvaimua.
Luulin jo, että ikä tekisi muutoksen tähän, mutta niin taas minulta kysyttiin 47v iässä....
Tunnen tuskasi. Itseltä on kysytty n. 55 kiloisena. Ja nolointa tässä oli (sen lisäksi, että kysyjä kysyi koko työporukan edessä), että kysyjä alkoi likipitäen inttää asiasta kanssasi.
Useimmiten se loukkaa kai siksi, että se on oikeasti ilkeä vihjaus siitä, että oletpa pulskistunut.