Kaipaatko kesää vai oletko enemmän talvi ihmisiä?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän kaikista muista vuodenajoista paitsi keväästä. Keväisin ahdistun valon lisääntyessä, on allergiaa, lumi sulaa likaisen näköisesti ja sen jälkeen kaikkialla on pölyistä. Ymmärrän toisaalta, mikä keväässä on muiden mielestä ihanaa ja ilahdun minäkin esim. hyönteisistä ja muuttolinnuista sekä kasvien kasvamisesta, se ei vain ole omalle sielulleni sopivaa aikaa. Kesä on lempivuodenaikani, sitten syksy ja talvi. Kaikissa niissä on omat hyvät puolensa.
Allergiaan kannattaa hakea kunnolliset lääkkeet tai jopa siedätyshoitoa.
Kaikilla ne allergialääkkeet eivät silti vie oireita kokonaan pois. Onhan se olo aika kökkö, kun allergialääkkeet vähän väsyttää ja silti on nuha ja puolikuntoinen olo. Ymmärrän, jos ei tästä syystä kevääst
Minä kitkuttelin jollain "heinixillä" vuosikymmenet, mut pari vuotta sitten sain sellaset ropit työterveydestä, että oireet ovat oikeasti pois! Kahdet tabletit, nenäsumutteen ja silmätipat. Onhan se olo silti vähän nuuppa verrattuna syksyyn ja talveen, kun siitepölyaika on ohi ja lääkkeitä ei enää tarvitse, mutta allergian oireet on poissa! Ja mulla on ollut oikeasti voimakkaat oireet.
Minulla on ollut vuosia käytössä kaikki dropit ihan allergialääkärin määräämänä. On kokeiltu monia eri yhdistelmiä jne. Ei ne allergiat silti täysin mihinkään häviä, vaikka täyden setin otan. Lisäksi esim. nenäsumutteet aiheuttaa pitkässä juoksussa limakalvo-ongelmia. Hienoa sinulle, että oireet poistuvat täysin lääkkeillä, mutta kaikilla ne ei tehoa niin hyvin, oli ne kuinka hyvät tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesä voisi olla mukavaa, jos normaaleja kesiä enää olisi, mutta kun ei ole. Melkein joka kesä on taukoamatonta 30 asteen saunottamista jopa puoli vuotta putkeen (huhti-syys). Vesisade on harvinaista ja aivan tavatonta.
Koska on ollut tällainen kesä? Viime kesänä oli pari viikkoa hellettä kesäkuussa. Muuten aika miedot kelit.
-21 ja - 22 ainakin. Alkoi toukokuussa, ennen juhannusta oli pieni tauko ja jatkui taas heinä-elo. Viime kesä ei ollut niin hurjan kuuma, mutta kuiva oli. Sateet tuli vasta syksyllä.
"Minulla on ollut vuosia käytössä kaikki dropit ihan allergialääkärin määräämänä. On kokeiltu monia eri yhdistelmiä jne. Ei ne allergiat silti täysin mihinkään häviä, vaikka täyden setin otan. Lisäksi esim. nenäsumutteet aiheuttaa pitkässä juoksussa limakalvo-ongelmia. Hienoa sinulle, että oireet poistuvat täysin lääkkeillä, mutta kaikilla ne ei tehoa niin hyvin, oli ne kuinka hyvät tahansa."
No joo, mutta kunnon lääkkeillä saa kuitenkin jo ihan kunnollisen lievennyksen oireisiin verrattuna ilman lääkkeitä tai liiaan vähäisillä lääkkeillä. Nenäsumute on kyllä ikävää limakalvoille, siksi kannattaa käyttää välillä hoitavia suihkeita.
Alan kaivata kesää jo syyskuussa ja kaipuu jatkuu toukokuulle asti. Olen henkeen ja vereen kesäihminen ja jos se olisi vain itsestä kiinni, olisin varmaan muuttanut jo ajat sitten lämpöisempään maahan.
Pari kesää saisi jäädä välistä. Kauheeta kuumuutta. Nyt nautin pakkasista.
Vaihdevuodet kin on.
Minulle sanottiin, että on yksilöllistä. Teho voi kestää kymmenen vuotta tai kauemminkin tai sitten vähemmän aikaa. Mut jos yhden talven käy sidätyksessä ja oireet pois 5 v, niin onhan sekin jo jotain. Yleisintä kai kuitenkin on, että oireet pysyy poissa kauemmin. Tutullani on pysynyt poissa jo parikymmentä vuotta.