Onko muita, joilla töissä toisinaan tylsää ja mietitte mistä minulle maksetaan?
Olen ollut reilun vuoden viranhaltijana hyvinvointialueella. Lomia ei siis ole täysiä kertynyt eli joulun välipäivät ja jouluviikko oltiin "töissä". Kuitenkaan en oikein voinut tehdä mitään, sillä kaikki työssäni tarpeelliset henkilöt olivat lomilla. Istuin siis toimistossani ja katselin instagramtyttöjä kännykälläni. Palkka on reilu 4 tonnia kuussa, eli perus korkeakoulututkinnon kuukausipalkka. Kyllähän sitä joulun välipäivinä hetken mietin, että mistä hyvästä minulle maksetaan 4 tonnia kuussa.
Oletan, että myös vuoden eka viikko on hiljaiseloa, mutta sitten ehkä alkaa enemmän tapahtumaan.
Kommentit (8)
Niinpä se on hauska miten töissä joissa oikeasti joutuu jotain tekemään on huonompi palkka. Itse nousin hoitajatasolta asiantuntijatasolle, palkka nousi melkein kaksinkertaiseksi ja työ muuttui paljon kevyemmäksi ja mielekkäämmäksi. Olisinpa tajunnut tämän nuorena.
Ei ole opehommissa ollut vielä tuota ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä se on hauska miten töissä joissa oikeasti joutuu jotain tekemään on huonompi palkka. Itse nousin hoitajatasolta asiantuntijatasolle, palkka nousi melkein kaksinkertaiseksi ja työ muuttui paljon kevyemmäksi ja mielekkäämmäksi. Olisinpa tajunnut tämän nuorena.
Kun hyvinvointialueet perustettiin, niin päällikkövirkojen määrä nousi merkittävästi verrattuna aikaisempiin organisaatioihin. Useat päällikkövirat olivat sisäisessä haussa ja niiden palkkataso määräytyi lääkäreiden palkkatason mukaan. Esimerkiksi monella pelastuslaitoksella palopäälliköiden virat lakkautettiin ja heistä tehtiin yksikön päälliköitä. Monella kuitenkin saattoi vastuualue pienentyä, mutta palkka nousta melkein 2 tonnilla kuussa. Ja sitten ihmetellään, miksi hyvinvointialueilla menee huonosti.
No kyllä joskus vammaispuolella lähihoitajana mietin esim. pitkää päivää sunnuntaina tehdessäni, että tästäkö saan 12h tuplapalkan ja ylityölisät kun istun ulkona katsellen asukkaiden kanssa trampoliinin pystytystä tai kuuntelen musiikkia heidän kanssaan pihakeinussa. Ja tämä ei ole mikään "hoitajat vaan istuu ja juo kahvia" -mustamaalaus, tuolla paikassa se vaan oli monesti tuon tyylistä. Olen myös ollut paikoissa, joissa tekemistä on joka hetkeksi, ja itse tykkään sellaisista enemmän, en halua töissä vain istua ja olla tekemättä mitään.
En. Olennaista on, että palkka maksetaan.
Nuorempana mietin tuota. Nykyään olen vain tyytyväinen.
Kunnissa noita suojatyöpaikkoja taitaa riittää.
Juu itse teen päivän työt kolmessa tunnissa ja lopun ajan surffaan netissä tai chattailen työkavereiden kanssa. Tosin palkka ihan pska 2000 e kk.