Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työministeri Arto Santonen: sosiaaliturva on edelleen liian korkea eikä kannusta töihin

Vierailija
02.01.2024 |

Suomessa on jopa 100 000 työtöntä, joilla työllistyminen kasvattaisi tuloja vain 20-25 prosenttia.

https://www.verkkouutiset.fi/a/ei-todellakaan-tyohon-kannustava-jarjest…

https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000010083068.html

Kommentit (1357)

Vierailija
681/1357 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama itselle. entisenä narkkarina ja kaman myyjänä saan suhteillani nappuloita sen verta halvalla että vaivattomasti elättäisin itseni vaikka tuet lähtis kokonaan.

olen edelleenkin jos tarvinnut hieman isompaa hankintaa esim uutta sohvakalustoa ostaa niin myynyt sen päivän tai kaks nappulaa enkä myy pennuille ainoastaan pitkäaikais käyttäjille

Ota huomioon että alalle on jatkuvasti lisää tunkua ja jäät helposti nuorempien jalkoihin ajan vieriessä. Mitä meinaat nappuloilla? Bentsoja, subuja, essoja?

Vierailija
682/1357 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus on että sosiaaliturva poistetaan kokonaan. Se aiheuttaa asennevammaa ja nirsoilua töiden suhteen. Pitäisi olla lähtötilanne että mikä tahansa työ kelpaa.

Se että työttömät eivät tajua olevansa asennavammaisia on jo itsessään vakava ongelma, toisaalta harva narkkari tai juoppokaan tajuaa heillä olevan riippuvaisuutta.

Tukien poistaminen motivoi jokaista ottamaan itseään niskasta kiinni ja tekemään töitä.

Välillä sitä miettii, että mahtavatko nämä sittenkään olla vain sairaita provoja. Että ihanko todella meillä on näin sairaalla tavalla ajattelevia ihmisiä joukossamme. Kaikki ihmisyys karissut, petoeläin vain jäljellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1357 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki leikkaukset lähtevät yrityksiltä. Ihmiset ostavat pelkkää ruokaa kaupasta. 

Yrittäjä ei saa enää asumistukea vuoden päästä omistusasuntoon. 

Vierailija
684/1357 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä possu oikeasti Suomen asioita hoitamassa? Käsittämätön runkkari, ei ole Suomen alamäki yllätys!

Vierailija
685/1357 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki leikkaukset lähtevät yrityksiltä. Ihmiset ostavat pelkkää ruokaa kaupasta. 

Yrittäjä ei saa enää asumistukea vuoden päästä omistusasuntoon. 

Ansiosidonnaista ja soviteltua päivärahaa leikataan. 

Naiset ei ota enää kestoväriä parturissa eikä permanentteja. 

Hiukset leikataan itse ja laitetaan ponnarille tai letille tai nutturalle. 

Vierailija
686/1357 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella masentavat ajat tulossa. Olen vakassa lastenhoitajana ollut 25 vuotta, nyt kohta 50 ikää kaksi teiniä elätettävänä. Isänsä lähti jo 5 v sitten. Asumme Hekan asunnossa tuntuu ettei rahat nytkään riitä ja nyt poistuu 160 e kk ollut asumistuki. Minulla netto kaikilla ikälisillä nyt n 1830 e kk netto. Tuntuu ettei tulla selviämään ja paikat alkaa töissä hajoamaan nivelrikon takia. Mitä helvettiä teen jos joudun työttömäksi??? Ja miten selviämme muutenkaan. 

Se on muutettava landelle.

Vierailija
687/1357 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Satonen ole naimissa?

Vierailija
688/1357 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No. Kun minä eron jälkeen lasten kanssa muutin vuokralle, tein töitä ja sain asumistukea 1000 euron vuokraan 750 euroa. Olen lähihoitaja. Kieltämättä ihan kivasti ja vähempi olisi melkein riittänyt.

Valehtelet..itse en saanut kahden lapsen kanssa 950 euron vuokraan yhtään tukia..ihsn itse vuokrani maksoin ja hyvin meillä meni vaikka välillä olikin piukkaa kun meni joku rikki..

Vierailija
689/1357 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa havaittava ilmiö: työläiset kadehtii työttömiä. Ei voi muuta sanoa ku hattua nostaa suomalaisten kateuden rajattomuudelle. ":D"

Vierailija
690/1357 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä hyväpalkkaisilla aloilla on pulaa tekijöistä: https://www.verkkouutiset.fi/a/te-nailla-hyvapalkkoisilla-aloilla-on-pu…;

Lääkärit ja maanmittausinsinöörit, joku ux designer (en tiedä mikä se on), soteala yleensäkin. Noille aloille tarvitaan kunnollinen laaja koulutus. Työttömältä menisi aika monia vuosia opiskeluun, eikä noille aloille ole helppo päästä. Johtajista oli myös pulaa.

Vierailija
691/1357 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen ostanut joka kuukausi vaatteita kirpputorilta viimeiset kaksikymmentä vuotta. 

Nyt on isot vaatevarastot ja ostan pelkkää ruokaa kaupasta. 

Satsaan asunnon siivoukseen. 

Vierailija
692/1357 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen ostanut joka kuukausi vaatteita kirpputorilta viimeiset kaksikymmentä vuotta. 

Nyt on isot vaatevarastot ja ostan pelkkää ruokaa kaupasta. 

Satsaan asunnon siivoukseen. 

Jatkossa ollaan vain omassa kotona sisällä. Satsaan asunnon siivoukseen ja katson telkkaria ja lepään ja luen kirjaston kirjoja ja juon kaffeeta. 

Vierailija
693/1357 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakolliset menot toimeentulotukena ja päälle vähän pikkurötöksillä niin aina pärjäilee.

Vierailija
694/1357 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miellyttävä persoona. Vakuuttava.

Vierailija
695/1357 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arto-porsas, nostahan nyt Suomi nousuun. Olet ällöttävä sika!

Vierailija
696/1357 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttöporsas Satonen näyttää esimerkkiä!

Vierailija
697/1357 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, että kuolaava porsas on nyt hoitamassa Suomen työelämää.

Vierailija
698/1357 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolaava porsas, Arto Satonen!

Vierailija
699/1357 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjille tulee kauheat ajat. 

Suomessa on miljoona neljäsataa tuhatta vanhuuseläkeläistä. 

Noin 60000 ihmistä kuolee vuodessa eli he ei osta enää mitään ja nyt moni työikäinen lopettaa kulutuksen. Osa-aikatyötä tekeviltä lähtee soviteltu päiväraha ja leikataan asumistukea, samoin ansiosidonnaista ei enää saa.

Kun on pätkätöissä niin voi ostaa vain pelkkää ruokaa kaupasta, koska ei saa ansiosidonnaista ja rahat on säästettävä työttömyysajan ruokaan. 

En viitsi edes ajatella kuinka paljon lemmikkejä joudutaan lopettamaan Suomessa tänä vuonna, kun niiden ruokaan ja lääkäreihin ei ole enää rahaa. Eläinlääkäreillä asiakkaat senkun vähenevät. 

Vierailija
700/1357 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puoliso erosi kirkosta viime viikolla, koska mun ansiosidonnaista leikataan. 

Puoliso myös värjäsi ja leikkasi mun hiukset kotona. 

Suomi alkaa olla leikkaa hiukset kotona itse kansaa. 

Suomi on nykyään Euroopan köyhin maa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi