Kuuluuko koiralle pukea tassuihin toppajalkineet kovilla pakkasilla?
Kommentit (15)
Omilla koirilla ei ole koskaan ollut mitään vaatteita, vaikka eivät mitään talviturkkikoiria ole olleetkaan. Lenkit vaan lyhenevät, kun on näin paljon pakkasta. Tuskin kaikki koirat olisivat suostuneet liikkumaankaan vaatteissa, vaan rimpuilleet niitä pois.
Kannattaa kokeilla mikä olisi koiralle miellyttävä. Ettei väkisin yhtäkkiä survo ihan kauheat toppaimet. Muutenkin hyvä totuttaa koiraa jo pienenä vähän kerrallaan ja palkita, auttaa.
Minä laitan fleecetossut, tiedän että näillä -25 tällä puolen alkaa tassuja palelemaan, kunhan vähän lämpenee niin ei tarvitse tossuja. Meillä ei koira lenkkejään lyhennä vaan haluaa käydä tietyt paikat tarkistamassa, oli pakkasta tai ei.
Riippuu koirasta. Minulla on ollut monta koiraa, jotka eivät ole tarvinneet, mutta nyt on sellainen joka tarvitsee.
Aika monet koirarodut on tosi jalostettuja nykyään ja on paljon sisällä, niin uskoisin että varmasti tossut on pakkasella ihan hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan fleecetossut, tiedän että näillä -25 tällä puolen alkaa tassuja palelemaan, kunhan vähän lämpenee niin ei tarvitse tossuja. Meillä ei koira lenkkejään lyhennä vaan haluaa käydä tietyt paikat tarkistamassa, oli pakkasta tai ei.
"Meillä ei koira lenkkejään lyhennä" Siis mitä!!!
Meillä ihminen päättää, mihin mennään ja kuinka pitkälle, EI KOIRA.
No mä en pue, mutta ei me kovilla pakkasilla kävellä kuin korkeintaan vartti., sitä ei halua sen enempää koira kuin minäkään. Ei se siinä vielä tossuja tai muita vaatteita tarvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Meillä ei koira lenkkejään lyhennä" Siis mitä!!!
Meillä ihminen päättää, mihin mennään ja kuinka pitkälle, EI KOIRA.
Sama. Mun koira rakastaa kylmää ja pakkasta, mutta alkaa jo +10 ylöspäin olla haluttomampi liikkumaan paljoa. Mutta koska minä inhoan kylmää ja rakastan kesää, kyllä meillä mun mukaan ulkoillaan, eli lyhyet lenkit kovilla pakkasilla ja kesällä enemmän (toki ei helteillä koiran kanssa valtavia matkoja kävellä, mutta muuten).
Olen teettänyt lampaankarvalla vuoratut audit lapikkaat nastoitettuna, hän pitää niistä kovasti...
Kyllä, kutokaa lasivillasta tai piikkilangasta,
Toppavaatteille ei ole tarvetta, mutta tossut pitäisi laittaa. Anturat menee rikki näillä keleillä ja jäätyy.
Mun koira ei olis suostunut tuollaisia ainakaan käyttämään. Tassurasvaa laitoin.
Näillä keleillä koira ei enää halua, että niitä töppösiä otettaisiin edes sisällä pois jaloista. Päällään hänellä on lisäksi ulkona paksu toppatakki
Jos koira palelee niin kyllä. Myös lenkkiä voi lyhentää.