Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelinlasku, huijataanko minua?

Vierailija
02.01.2024 |

Eli siis minulla on kiinteä puhelinliittymä joka sisältää rajattoman netin, rajattomat puhelut ja viestit, mutta ei palvenumeroihin soittoa jotka sitten veloitetaan erikseen mikä on tietystä ollu selvää alusta asti. Maksan siis 26,90€/kk mutta lasku on lähes aina sen reilu 30€, tänään kävin tarkistamassa liittymän käyttöni viime kuulta, ainoa ylimääräinen veloitus oli 8 senttiä jostain puhelusta. Mistä tuo loppu ylimääräinen kustannus oikein tulee? Huijataanko minua?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vain mene operattorin mymälän laskusi kanssa ja kyselee sinne. Miksi et vaihda halvempaan operattoriin.Kilpailu on kovaa nissä..

Vierailija
42/48 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aika kauhea tilanne tuossa rahastuksessa. Koska en halua langattomana (säteilyä kotiin) tietokoneeseen tulee kuiduilla netti, maksan siis valokuidun eli taloyhtiön tietoliikennemaksun 6e ja Elisa 11,90e kotikuitu. Lisäksi on Turvapaketti 4,99e, jota en saanut vielä puhelimeen asennettua tuli ongelmia, tietokoneeseen kyllä. Tietokoneen ruudulle se väkisin avautuu kun avaa koneen, eikä sitä saa pois ja ohjetta en saanut siihen ongelmaan. Lisäksi on puhelin jolla maksan laskut ja on videot joskus jos on kipeänä, bussien aikataulut tai puhelut, eli Elisa rajaton 28,62e. Uusi puhelin on koska piti vaihtaa 8,27e kuussa Elisalle lisäksi. Mutta puhelimessa ei ole latausjohdossa päätä, koska paketissa ei ollut, sitä ei voinut ottaa käyttöön vielä. Lisäksi kun vaihdoin DNA:n ja Elisan välillä, ne alkoivat rahastaa yhtäaikaa kohtuuttomasti, eikä niin että vaihto sujuu ongelmitta. Pienituloiselle ikäviä nämä. Äidilläni joka on rahakkaampi maksaa kaikki

Joissain puhelimissa ei tule mukana laturia. Osta siihen sopiva laturi tai tökkää se latausjohto vanhan puhelimesi laturiin, jos entisen laturin johdossa on erilainen pää.

Taatusti löytyy halvempi liittymä kuin tuo Elisa rajata on. Varmaan joku 5g kun sinulle riittää todennäköisesti joku satasen 4g. Markettien käytävänyyjiltä ei saa mitään hyviä tarjouksia, etenkään kun näkevät, että asiakas ei ymmärrä mitään. Silloin ne myy kalleinta mitä löytyy. Saat halvemman omaelisasta ja vielä halvemman soittamalla aspaan. 

Ilmeisesti maksat osamaksulla laskuissa uutta puhelinta. Sille et voine mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla puhelinlaskuun tuli jostain pelifirmoista lisää. Käyttävät välitysfirmoja kuten NTH AG ja txtnation. Nämä selvisivät operaattorilta. Jälkimmäinen maksoi veloittamansa summan takaisin, edellinen ei maksa. Tein ilmoituksen kuluttajavirastoon. Vaikka summa on pieni, niin netistä löytyy paljon näiden kautta rahastettuja huijauksia.

Vierailija
44/48 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla ainakin on erittelyssä aina tullut sen koko veloitettavan summan edestä kaikki eikä ole ollut mitään "salamaksuja".

Vierailija
45/48 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joka laskussa 8-12 tekstiviestiä, vaikka en lähetä tai vastaanota niitä. Teliassa ei tiedetä mitä ne ovat eikä anneta tietoja siitä, mihin numeroihin tekstailen.

Vierailija
46/48 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on joka laskussa 8-12 tekstiviestiä, vaikka en lähetä tai vastaanota niitä. Teliassa ei tiedetä mitä ne ovat eikä anneta tietoja siitä, mihin numeroihin tekstailen.

Ota yhteyttä kuluttajavirastoon.

Vierailija
47/48 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin olet tehnyt sopimuksen? Usein määräaikainen tarjoussopimus jatkuu ns normaalihinnalla kun tarjousaika umpeutuu.

Ei ilman operaattorin ilmoitusta

Vierailija
48/48 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä noin halvan liittymän saa. Mulla 49 euroa kuukaudessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi