Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelinlasku, huijataanko minua?

Vierailija
02.01.2024 |

Eli siis minulla on kiinteä puhelinliittymä joka sisältää rajattoman netin, rajattomat puhelut ja viestit, mutta ei palvenumeroihin soittoa jotka sitten veloitetaan erikseen mikä on tietystä ollu selvää alusta asti. Maksan siis 26,90€/kk mutta lasku on lähes aina sen reilu 30€, tänään kävin tarkistamassa liittymän käyttöni viime kuulta, ainoa ylimääräinen veloitus oli 8 senttiä jostain puhelusta. Mistä tuo loppu ylimääräinen kustannus oikein tulee? Huijataanko minua?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on paperilasku, niin siitä veloitetaan oma hinta.

Jos näin, niin ap maksaa kalliisti paperista jota ei edes lue...

minulle ei tule paperi laskuja, ja edelleenkin olen lukenut sen liittymänkäyttö kohdan ja ainoa ylimääräinen maksu on 8 senttiä eli silloinhan laskun pitäisi olla 26,98€ tai 27€ eikä päälle 30€

Vierailija
22/48 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apinaa koijataan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minulle ei tule paperi laskuja, ja edelleenkin olen lukenut sen liittymänkäyttö kohdan ja ainoa ylimääräinen maksu on 8 senttiä eli silloinhan laskun pitäisi olla 26,98€ tai 27€ eikä päälle 30€

Lue se lasku, älä puheluerittelyä.

Vierailija
24/48 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko maksanut laskuja myöhässä?

Vierailija
25/48 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en olekaan lukenut puhelu erittelyä vaan liittymänkäyttö kohdan. Liittymänkäyttöstä veloitetaan ja kaikki näytti nollaa paitsi tuo 8 senttiä puhelusta. Netin käyttö, viestit jne

Vierailija
26/48 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko maksanut laskuja myöhässä?

Aina ajallaan

Vierailija
27/48 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en olekaan lukenut puhelu erittelyä vaan liittymänkäyttö kohdan. Liittymänkäyttöstä veloitetaan ja kaikki näytti nollaa paitsi tuo 8 senttiä puhelusta. Netin käyttö, viestit jne

Se vitonen ei tunnu missään, mutta 8 sentistä pitää itkeä??

Vierailija
28/48 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin oon menossa dna,lle käymään omat laskut myös yhtäkkiä jonkun 5 verran yli normaalin.

Vierailija
29/48 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joka kuukausi maksu 4-10 tekstiviestistä, vaikka en koskaan lähetä tekstiviestejä. Operaattori (Telia) on kohta 3 kk ajan luvannut selvittää minulle, mistä tuo lisämaksu koostuu. Summa ei ole suuri, mutta se on häiritsevä eikä laskusta ilmene mitään muuta kuin tekstiviestien kappalemäärä.

Vierailija
30/48 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko soittanut taksia, numerotiedusteluun tms?

Ne nostaa puhelinlaskun äkkiä ihan tajuttomasti.

Vierailija
31/48 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näethän sinä sen paperilaskun digitaalisena kokonaan: Sekä verkkopankissasi, että operaattorisi 

sivuilta.

Niissähän sitä voi muuttaa maksupäivääkin myöhemmäksi, jolloin seuraavassa laskussa näkyy 

myös korko.  

Maksupäivää voi myös aikaistaa.

Itselläni puhelun-ja muut laskut menee automaattisesti eräpäivänä tililtä.

Vierailija
32/48 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa lasku ja katso siitä mistä loppusumma koostuu, laskulla on kyllä erittely. Näet sieltä jos on joku ylimääräinen laskun lisä tai onko netin käyttö mennyt yli tms. Laske lopuksi rivit yhteen laskimella ja katso täsmääkö loppusummaa. 

Jos kyseessä on verkkolasku niin saat laskun esiin myös verkko-/ mobiilipankista.

Vierailija
33/48 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä siinä laskussa on se laskelma jossa on kaikki laskuun tulevat summat päällekkäin ja sitten niistä laskettu loppusumma. Ja jos se ei sinulla täsmää niin laskussa on virhe. Mutta olettaisin kyllä että se on oikein ja et nyt vain ole osannut lukea laskua oikein.

Vierailija
34/48 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelin samanlaista "kolmekympin ylitystä" ja kysyin operaattorilta, mikä tarkalleen oli muuttunut edellisvuoden laskuihin nähden. Mukana oli "mobiilivarmenteen kuukausimaksu". Ei tuo suuri summa ole, mutta pikkuisen harmitti, kun olin ollut tekevinäni täsmälleen samanhintaisen vuosisopimuksen kuin ennenkin.

Vierailija
35/48 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vitonen ei tunnu missä

häh? En ymmärrä mitä tarkoitat itkemisellä, yritän vain selvittää asiaa, että mistä se ekstra veloitus on tullu (lähemmäs 5€) kun liittymänkäyttö näyttää vain 8 senttiä näyttää että olen jostain puhelusta maksanut. Eli mistä se loppu vitonen koostuu

Vierailija
36/48 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille, asia selvisi. Eli olin katsonut väärin, olin katsonut että kyseessä olisi joulukuun lasku, mutta se olikin marraskuun. Tarkistan vielä asian, ja poistan aloituksen pian.

Vierailija
37/48 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika kauhea tilanne tuossa rahastuksessa. Koska en halua langattomana (säteilyä kotiin) tietokoneeseen tulee kuiduilla netti, maksan siis valokuidun eli taloyhtiön tietoliikennemaksun 6e ja Elisa 11,90e kotikuitu. Lisäksi on Turvapaketti 4,99e, jota en saanut vielä puhelimeen asennettua tuli ongelmia, tietokoneeseen kyllä. Tietokoneen ruudulle se väkisin avautuu kun avaa koneen, eikä sitä saa pois ja ohjetta en saanut siihen ongelmaan. Lisäksi on puhelin jolla maksan laskut ja on videot joskus jos on kipeänä, bussien aikataulut tai puhelut, eli Elisa rajaton 28,62e. Uusi puhelin on koska piti vaihtaa 8,27e kuussa Elisalle lisäksi. Mutta puhelimessa ei ole latausjohdossa päätä, koska paketissa ei ollut, sitä ei voinut ottaa käyttöön vielä. Lisäksi kun vaihdoin DNA:n ja Elisan välillä, ne alkoivat rahastaa yhtäaikaa kohtuuttomasti, eikä niin että vaihto sujuu ongelmitta. Pienituloiselle ikäviä nämä. Äidilläni joka on rahakkaampi maksaa kaikki n. 20e kk. Itse en saa koskaan halvempia sopimuksia vaikka yritän miten ja kyselen, en edes mummoliittymää. Sanovat vain ettei ole halvempaa. Energialaskut ovat myös tähtitieteellisiä. En voi jatkaa DNA:lla koska hätätilanteessa en saa ketään kiinni. Joskus olen miettinyt pitääkö olla ilman puhelinta koska laskuja ei saa yhdistettyä (pelkkä mobiili langaton ei ole mielestäni ok jos joutuu olemaan enemmän koneella) vai vain maksaa, kipeäksi tullessa puhelin on ykkösapu.

Vierailija
38/48 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun ei näitä vissiin voikaan poistaa näitä aloituksia? Noh, antakaa palaa ja pilkatkaa sitten koko rahan edestä :)

Vierailija
39/48 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi pidät noin kallista liittymää?

Eihän se ole kallis. Mulla on vastaava, mutta halvempi. Maksan perusmaksun johon kuuluu netti, muutama puhelu ja muutama tekstiviesti. EN soita juuri koskaan, enkä ikinä tekstaa, käytän whatsappia ym muita palveluita, ilmaisia siis. Riittää vallan mainiosti.

Vierailija
40/48 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aika kauhea tilanne tuossa rahastuksessa. Koska en halua langattomana (säteilyä kotiin) tietokoneeseen tulee kuiduilla netti, maksan siis valokuidun eli taloyhtiön tietoliikennemaksun 6e ja Elisa 11,90e kotikuitu. Lisäksi on Turvapaketti 4,99e, jota en saanut vielä puhelimeen asennettua tuli ongelmia, tietokoneeseen kyllä. Tietokoneen ruudulle se väkisin avautuu kun avaa koneen, eikä sitä saa pois ja ohjetta en saanut siihen ongelmaan. Lisäksi on puhelin jolla maksan laskut ja on videot joskus jos on kipeänä, bussien aikataulut tai puhelut, eli Elisa rajaton 28,62e. Uusi puhelin on koska piti vaihtaa 8,27e kuussa Elisalle lisäksi. Mutta puhelimessa ei ole latausjohdossa päätä, koska paketissa ei ollut, sitä ei voinut ottaa käyttöön vielä. Lisäksi kun vaihdoin DNA:n ja Elisan välillä, ne alkoivat rahastaa yhtäaikaa kohtuuttomasti, eikä niin että vaihto sujuu ongelmitta. Pienituloiselle ikäviä nämä. Äidilläni joka on rahakkaampi maksaa kaikki

Tuo on kyllä kurjaa, itse kans miettinyt et olis helpompi olla ilman puhelinta mutta kaikki on nykyään netissä niin jää ulkopuolelle kokonaan. Haluisin kans netin koneeseen ja kännykkä ilman nettiä, mutta tulee tosi kalliiksi, joten totesin et puhelin netillä jonka voi sit jakaa koneeseen on ainoa vaihtoehto vähillä varoilla, kun elää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi