Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä kasvotuotteen nimiin "vannot"?

Vierailija
01.01.2024 |

Itse tilasin juuri omaa lemppariani 2plo lisää, kun entinen loppumassa ja oli tarjouksessakin. Eli Bybin bakuchiol booster, käytän ihan sellaisenaan tai sitten yövoiteen sekaan muutama pisara. Ihana tuote, kosteuttaa ja tekee muutenkin gutaa niin kasvojen kuin kaulan alueen iholle ja ehkäpä osasyy siihen, että minua luultiin viimeksi pari vkoa sitten 15v nuoremmaksi kuin mitä olen 😉

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun katselen telkkarista noita naamavoiteiden mainoksia ja niiden muka valtavaa tehoa, en voi muuta kuin ihmetellä, että täyspäiset ihmisetkin ovat menneet mainoksen lankaan. Ei ne naamavoiteet ketään nuorenna. Juuri eilen oli mainos, jossa väitettiin, että muutamassa viikossa iho nuorentuu merkittävästi, ja oli kuva tyyliin enne ja nyt. Ei siinä ollut mitään eroa kuvien välillä. Ja voidefirmat keräävät hyvät voitot ja pomot hykertelevät, miten naisia on helppo naruttaa.

Pieniin pintaryppyihin kyllä saadaan vaikutusta voiteilla. Esim. jos iho on kuiva, joku hyaluronihappotuote voi jopa yhdellä käyttökerralla viedä ne rypyt joksikin aikaa pois, koska vie kosteutta syvälle ihoon ja tavallaan turvottaa rypyt suoriksi. Pidempikestoista vaikutusta saadaan tutkitusti retinolilla ja/tai hapoilla, joilla ihon uusiutumista nopeutetaan. Eri asia toki on, että paljonko sellaiset pienet pinta

Iho voitelee itse itseään kun ei käytä mitään ylimääräisiä rasvoja.

Vierailija
42/68 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella ainoa riittävän rasvainen yövoide on apteekista saatava Bellavita (se paksumpi versio sinisessä tuubissa). Edullinen ja toimiva. Varmasti kalliimmilla merkeillä on yhtä hyviä, mutta tässä on hinta-laatusuhde todellakin kohdallaan.

Parhaaksi päivävoiteeksi on osoittautunut IT Cosmeticsin "Confidence in a Cream." Siinä ei tosin ole aurinkosuojaa, joten käytän kesäisin / keväthangilla muita päivävoiteita. 

Nämä toimii mulla, paljon ulkoilevalla ja liikkuvalla ihmisellä hyvin. Luottoseerumia en ole vielä löytänyt, seerumit vaihtuvat mutta nämä voiteet pysyvät :-)

n52

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi vesi on saanut niin paljon alapeukkuja. Paras päätös ikinä on ollut tulla toimeen pelkällä vedellä.

No kiva että sulla on ihotyyppi, jolla toimii. Aika harvalla on. Vähintään talvella useimmat tarvii kosteuttavia tuotteita. Itselläni menee ihan karheaksi ja hilseileväksi iho, ellen käytä. Toinen juttu on vaihdevuosien jälkeen, silloin myös monen iho menee todella kuivaksi ja huonoksi ilman hoitoa.

Sepä se kun ihosi on tottunut ylimääräiseen. Olen nuoresta asti ollut ilman mitään ylimääräistä eikä iho ole sellaista vaatinut sen koommin. Ei miehetkään yleensä mitään käytä. Olen nyt vaihdevuosissa, joten katsotaan mitä tämän jälkeen sitten tapahtuu 

Vierailija
44/68 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risiiniöljy, sekoitettuna ihan mihin tahansa voiteeseen. 

Vierailija
45/68 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi vesi on saanut niin paljon alapeukkuja. Paras päätös ikinä on ollut tulla toimeen pelkällä vedellä.

minulle on ihotautilääkärit on sanonut, että tämä toimii, jos ei ole ilmansaasteita. Mutta koska ilmasta tulee meille useimmille yhtä sun toista, niin ihoa suojataan voiteilla.

Vierailija
46/68 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kiva että sulla on ihotyyppi, jolla toimii. Aika harvalla on. Vähintään talvella useimmat tarvii kosteuttavia tuotteita. Itselläni menee ihan karheaksi ja hilseileväksi iho, ellen käytä. Toinen juttu on vaihdevuosien jälkeen, silloin myös monen iho menee todella kuivaksi ja huonoksi ilman hoitoa.

Käytän itsekin kosteusvoiteita, koska naama "kiristelee" pesun jälkeen, mutta olen pohtinut onko tämä ihon tottuttamiskysymys. Tiedän kaksi ihmistä, molemmat lääkäreitä, jotka ovat kertoneet, etteivät käytä mitään rasvoja, molemmilla hyvä, terveen näköinen ja nuorekas iho. Vähän samaan tapaan kuin jatkuvalla pesemisellä hiukset rasvoittuvat nopeammin, ja itse olin huulirasvakierteessä, mitä enemmän käytin, sitä nopeammin huulet rohtuivat, ongelma hävisi kun lopetin huulirasvan käytön. Eli sekoittaako rasvaaminen ihon omaa talin tuotantoa. Atoopikot ovat asia erikseen.

Vierailija
47/68 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ella Bachen tuotteet, erityisesti tässä iässä Skinissime-sarja. On hintava, mutta toimii. Ihoni ärsyyntyy helposti ja kalliitkin tavaratalosarjat on pääosin huonoja. Esimerkiksi nyt ostin Lancomen Hydra zenin eikä sovi iholleni ollenkaan. Myöskään apteekin perusvoiteet ei pidemmän päälle toimi vaan alkavat kutittaa.

Vierailija
48/68 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumen 24h syväkosteuttava voide, taitaa olla Lähde. Ei jätä naamaa lähmäiseksi, imeytyy hetkessä ja kokonaan ja maksaa kohtuulliset 25e. 

Vierailija
49/68 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekin Bellavita yövoide.

Vierailija
50/68 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minulle on ihotautilääkäriT on sanonut, että tämä toimii, jos ei ole ilmansaasteita. Mutta koska ilmasta tulee meille useimmille yhtä sun toista, niin ihoa suojataan voiteilla.

Ihanko joukolla loihivat lausumaan? Lääkärikin on ihminen, erehtyväinen.

Vierailija
51/68 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uloste.

Vierailija
52/68 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina, kun keskustellaan ihan nimenomaisesti tuotteista, jonkun omasta mielestään tosi näppärän ihmisen on ihan pakko päästä sanomaan, että sadevettä tässä vaan läpsytellään, raesade on parasta, ettei mene ihan henmotteluksi. Vaikkei siis kukaan kysynyt.

Vierailija
53/68 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnonkosmetiikka. Säännöllisin väliajoin kokeilen jotain synteettisiä tuotteita ja joka kerta totean, että lopputulos ei ole yhtä hyvä.

Ja minä kokeilen aina välillä luonnonkosmetiikkaa, ja iho menee niistä täysin pilalle parissa viikossa. Niissä kun on ihan samat kemikaalit kuin muissakin kosmetiikkatuotteissa, mutta sen lisäksi allergisoivia eteerisiä öljyjä ja muita hajusteita, tehottomia mutta ärsyttäviä kasviuutteita ja siihen päälle vielä joku maitohappo tai vastaava kuoriva ja kirkastava ainesosa. 

Onneksi ihan vaan puhdas aloe vera- geeli sopii moneen iho-ongelmaan hoidoksi. Toinen mistä en luovu, on reseptivahvuinen tretinoiinivoide. 

Mitä hittoa :D Ei todellakaan ole näin, et näköjään aiheesta tiedä yhtään mitään. Myös normikosmetiikassa on vahvasti hajustettuja ja ärsyttäviä tuotteita, ja luonnonkosmetiikassa on kielletty monet ainesosat joita tavallinen kosmetiikka saa sisältää. Ihan samalla tavalla luonnonkosmetiikkatuotekin voi olla hajusteeton ja saada esim. Allergia- ja astmaliiton suosituksen.

Mistä tuon revit, että jokaisessa luonnonkosmetiikkatuotteessa kuorivia ainesosia?

54/68 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOreal matte setter primer. Sisältää salisylihappoa joka pitää ihohuokoset auki ja meikki pysyy täysin mattana koko päivän ilman mitään puuterointeja. Teen varmaan itsarin, jos tuotteen valmistus joskus lopetetaan.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
55/68 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niasiiniamidi-seerumi ja CeraVe kosteusvoide. N53, krooninen akne

Vierailija
56/68 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Iho voitelee itse itseään kun ei käytä mitään ylimääräisiä rasvoja."

On tuota välillä tullut kokeiltua pitkiäkin aikoja. Tulos: hilseilevä, kuiva iho. Sääriin suorastaan kuivettuneesta hilseestä muodostuneita "kalansuomuja" kun en rasvannut kroppaakaan. Ei toimi kyllä mulla. Kaikkien iho ei ilmeisesti toimi niin optimaalisesti, vaikkei totuttaisi rasvoihin. Mulla ollut lapsesta asti atopiataipumusta, varmaan siitä johtuu.

Vierailija
57/68 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellävarainen puhdistus, kosteuttava kasvovesi, seerumit ja kosteutus. 

Tuotteista huiput vakiot The Ordinaryn niacinamide-seerumi, Lumenen V-shaping seerumi, ja Garancia Paris Diabolique Glacon kosteuttava geeli. 

Vierailija
58/68 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsa eli urea.

Vierailija
59/68 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallivaha.

Vierailija
60/68 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa sisäisesti. Sitä käyttää myös työministeri ja katso kuinka iho kiiltää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan