Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Manipuloinnin ja sumutuksen aiheuttama ahdistushäiriö

Vierailija
01.01.2024 |

Ihminen, josta tuli mulle todella tärkeä ja johon luotin valtavan paljon, olikin huijari.

Hän sotki elämäni täysin ja jouduin melkein osastohoitoon.

Surullisinta tässä kaikessa oli se, että hän sai asiat näyttämään siltä kuin minä olisin ollut se alunperinkin asioita kuvitellut osapuoli ja jo valmiiksi sekava.

Onko muita samaa kokeneita?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene eteenpäin ja unohda menneet vuodet. Hyvää uutta vuotta sinulle.

Vierailija
2/20 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On! 

Olen helvetin hajalla siitä kaikesta. Hän vie vielä sen niin pitkälle, että haastoi oikeuteen omista teoistaan, jotka käänsi minun viakseni. 

En tätä kestä enää. En osaa sanoa sinullekaan mitään. Ymmärrän kuitenkin tuskasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aivan, mutta samansuuntaista käynyt. Henkilö, jonka tunsin menneisyydestä tuli uudestaan läheiseksi. Mulla oli kriisi meneillään ja hän tuli hyvään saumaan kuuntelijaksi, auttajaksi ja parhaaksi ystäväksi. Välillemme syntyi suhde ja pikkuhiljaa hänen todellinen luonteensa paljastui: manipulointia, henkistä väkivaltaa ja viimein fyysistä väkivaltaa.

En joutunut hoitoon, mutta koko elämä oli mennä täysin sekaisin. Ja ilmeisesti hänen tarkoituksensa oli myös saada tilanne näyttämään siltä että minä olen sairas, hän vain hämmentynyt uhri. Riuhtaisin itseni kuitenkin irti viime hetkellä ja oletettavasti pelastin elämäni.

Vierailija
4/20 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti?

Omani oli empatiakyvytön, epäkypsä toinen mies, johon ihastuin. Eli saan syyttää täysin itseäni siitä kaikesta. Puolisoni antoi anteeksi.

Luulin toisen miehen aidosti välittävän, mutta hän olikin pelailun mestari ja oma "maineeni" on nyt täysin pilalla.

Ap 

Minulla oli myös niin, että olin naimisissa. Toinen mies vaikutti empaattiselta ja avuliaalta. Oli täysin päinvastainen, sadisti.

Myöhemmin sain tietää, että hän on nimenomaan erikoistunut parisuhteessa oleviin naisiin. Saa sadistista nautintoa jos onnistuu sotkemaan naisen ja hänen perheensä elämän perinpohjaisesti. Minun kohdallani näin ei kuitenkaan käynyt.

Vierailija
5/20 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti?

Omani oli empatiakyvytön, epäkypsä toinen mies, johon ihastuin. Eli saan syyttää täysin itseäni siitä kaikesta. Puolisoni antoi anteeksi.

Luulin toisen miehen aidosti välittävän, mutta hän olikin pelailun mestari ja oma "maineeni" on nyt täysin pilalla.

Ap 

Minulla oli myös niin, että olin naimisissa. Toinen mies vaikutti empaattiselta ja avuliaalta. Oli täysin päinvastainen, sadisti.

Myöhemmin sain tietää, että hän on nimenomaan erikoistunut parisuhteessa oleviin naisiin. Saa sadistista nautintoa jos onnistuu sotkemaan naisen ja hänen perheensä elämän perinpohjaisesti. Minun kohdallani näin ei kuitenkaan käynyt.

Mulla tämä mies jäi kiinni valehtelusta, asioiden vääristelystä, vainoamisesta...

Kun ei saanut sitä mitä halusi, alkoi henkinen väkivalta. Välillä oli toki ihana ja sellainen johon aluksi tutustuin. Mutta loppua kohti alkoi totuus tulla niin karusti esiin, että muutamat ystävänikin uskoivat jo mitä puhuin.

Elämäni hirvein kohtaaminen ja uskomatonta, että kaipaan kuitenkin sitä kuviteltua versiota hänestä. Ap

Vierailija
6/20 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene eteenpäin ja unohda menneet vuodet. Hyvää uutta vuotta sinulle.

Ei tuollaista voi unohtaa mitenkään. Vähintään vuosi menee toipuessa. Naisjärjestöistä saa tukea. Voi vaatia myös pitkää terapiaa käsitellä tuota.

Vierailija
7/20 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA 

Vierailija
8/20 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti?

Ap 

Oliko tämä sadisti itse parisuhteessa? Tiedän naimisissa olleen perheenisän, joka onnistunut tuhoamaan avioliittoja (muitakin kuin omansa)

Vierailija
9/20 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti?

Ap 

Mulla tämä mies jäi kiinni valehtelusta, asioiden vääristelystä, vainoamisesta...

Kun ei saanut sitä mitä ha

Tämä myös valehteli, käytti hyväksi ja sai tekemään asioita, joita en oikeasti olisi halunnut tehdä (manipuloi).

Kun irtautuminen hänestä, aloitti valtaisan mustamaalauskampanjan.

Vierailija
10/20 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti?

Ap 

Oliko tämä sadisti itse parisuhteessa? Tiedän naimisissa olleen perheenisän, joka onnistunut tuhoamaan avioliittoja (muitakin kuin omansa)

Ei. Hän on ollut yhden kerran naimisissa ja sittemmin avoliitossa, joka sekin päättynyt joitain vuosia sitten.

Vierailija
11/20 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti?

Ap 

Mulla tämä mies jäi kiinni valehtelusta, asioiden vääristelystä, vai

* irtauduin

Vierailija
12/20 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut siis parisuhteessa enää tuolloin. (Lainaus ei toimi).

Vierailija
13/20 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/20 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi niin, että toinen mies oli varmaankin päättänyt että haluaa "viedä" minut mieheltäni lähinnä huvikseen. Ja olisi sitten jättänyt ja etsinyt uuden uhrin.

En tiedä tänä päivänäkään, oliko hänen "tunteensa" minua kohtaan aitoja vai ei.

Ja kun homma jäi kesken, hän purki kiukkuaan minuun kuin pieni lapsi.

Sellaisen narsistisen raivon kohteeksi joutuessaan ei ole kovin puolustuskykyinen enää. 

Ap

Vierailija
15/20 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ahdistuneisuushäiriö. Olisiko nyt kyseessä traumaattinen kokemus? 

Itsellä on exän kanssa ollut oikeudenkäynnit ja vaikka mitä, mutta onneksi mulla oli vahva tukiverkosto ja ei horjuttanut niin pahasti kuin halusi. Toivuin läheisteni avulla hyvin nopeasti. siis käytöksensä oli tuttua myös läheisilleni.

Tsemppiä!

Vierailija
16/20 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi niin, että toinen mies oli varmaankin päättänyt että haluaa "viedä" minut mieheltäni lähinnä huvikseen. Ja olisi sitten jättänyt ja etsinyt uuden uhrin.

Sellaisen narsistisen raivon kohteeksi joutuessaan ei ole kovin puolustuskykyinen enää. 

Ap

Uskon että tällä oli sama tavoite: saada nautintoa toisen elämän tuhoamisesta. Olin tuntenut hänet jo vuosia sitten. Hän oli tuolloin parisuhteessa, enkä halunnut sitä rikkoa ja menin eteenpäin. Tämä oli kai jollakin lapsellisella tavalla kuvitellut, että minun olisi kuulunut silti olla hänen kanssaan (olisin kai ollut jotenkin parempi kauppa kuin hänen silloinen seurustelukumppaninsa, josta myöhemmin tuli hänen vaimonsa). 

Nyt sitten halusi *kostaa* tuon kokemansa tappion, sotkea onnellisen näköisen perhe-elämäni ja sen jälkeen poistua nauraen takavasemmalle.

Vierailija
17/20 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/20 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Vierailija
19/20 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/20 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sehän tässä on surullista miten helposti nämä pelimiehet vievät naiset kunnon miehiltä ja naiset syyttävät kaikkea muuta paitsi itseään.