Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko tehdä rikosilmoituksen työkaverista, joka sanoi pomolle...

Vierailija
01.01.2024 |

...että olen varastanut hänen omaisuuttaan työpaikalta, mikä ei pidä paikkansa! Sanoin pomolleni, että vaadin kaikkien turvakameroiden tarkistusta siltä päivältä, kun kyseinen varkaus on muka tapahtunut, että tuollaiset väitteet ja huhupuheet kumotaan. Ja vaadin, että sen jälkeen kyseinen työntekijä tekee julkisen pahoittelun perusteettomien juorujen ja syytösten levittämisestä. Pomoni ei suostunut kertomaan, kuka tuollaisen väitteen on heittänyt ja kehoitti jatkossa olemaan tarkka omien ja muiden tavaroiden suhteen.

Olen kuitenkin todella järkyttynyt tuollaisista syytöksistä ja siitä, että kyseinen henkilö on mustamaalannut maineeni työyhteisössä sekä pomolleni, joten haluaisin, että tuollaisten juorujen levittäjä joutuu vastuuseen kunniani loukkaamisesta. Onko mahdollista tehdä asiasta tutkintapyyntö poliisille?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo kunnianloukkaus on.

Vierailija
22/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaan tosi järkyttynyt, että olen joutunut tällaisen huhun kohteeksi. Ikinä en ole paheksunut hänen käytöstään työpaikalla, vaikka hän juoruilee ja mustamaalaa kaikkia vuorotellen. Puolet hänen työajastaan menee siihen, että hän etsii muiden tekemiä virheitä, päivittelee niitä tai haukkuu asiakkaita. Jos joku tarttuisi hänen kertomuksiin asiakkaiden kanssa, niin joku saattaisi tehdä hänen puolestaan ilmoituksen seksuaalisesta häirinnästä tms. Siitä vasta soppa syntyisi, jos valitus olisi aiheeton!

Haluan muutenkin töissä vaan hoitaa hommani ja välttää minkäänlaisiin kuppikuntiin kuulumisen. En ikinä ole sekaantunut mihinkään draamaan työpaikoilla tai sanonut mielipidettäni yhdestäkään henkilöstä ääneen. Olen niin pettynyt...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muu työyhteisö asiasta tietää? Jos tuollaisen asian pomo ottaa puheeksi niin sinulla on oikeus saada nimi tietoon.

Vai onko niin, että pomo tietää, että tuo on valetta ja halusi varoittaa, että voi tulla jotain lisää. Miksi kehotti olla tarkka tavaroiden suhteen? 

Koska tämä työntekijä oli jo juorunnut epäilyksestään muille työntekijöille, jotka myös kertoivat asiasta mulle. Pomo kai halusi välttää asian jatkokäsittelyt, koska uskoi mua ja toisaalta ei halunnut mitään konfliktia minun ja kyseisen työntekijän välille. Tämä kyseinen työntekijä on ennenkin levittänyt vastaavia juoruja työyhteisössä ja minun mielestäni hän ansaitsisi kunnon kurinpalautuksen. Tuollainen käytös on törkeää! On väärin levittää minkäänlaisia huhuja työyhteisössä ilman selviä todisteita. Hän on sellainen tyyppi, joka juoruaa myös asiakkaist

Onpa sekainen juttu, tiedätkö sinä kuka se sanoja on vai etkö tiedä? Yritä nyt päättää saatanan provoilija. 

Vierailija
24/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muu työyhteisö asiasta tietää? Jos tuollaisen asian pomo ottaa puheeksi niin sinulla on oikeus saada nimi tietoon.

Vai onko niin, että pomo tietää, että tuo on valetta ja halusi varoittaa, että voi tulla jotain lisää. Miksi kehotti olla tarkka tavaroiden suhteen? 

Koska tämä työntekijä oli jo juorunnut epäilyksestään muille työntekijöille, jotka myös kertoivat asiasta mulle. Pomo kai halusi välttää asian jatkokäsittelyt, koska uskoi mua ja toisaalta ei halunnut mitään konfliktia minun ja kyseisen työntekijän välille. Tämä kyseinen työntekijä on ennenkin levittänyt vastaavia juoruja työyhteisössä ja minun mielestäni hän ansaitsisi kunnon kurinpalautuksen. Tuollainen käytös on törkeää! On väärin levittää minkäänlaisia huhuja työyhteisössä ilman selviä todisteita. Hä

Tiedän! Kai se tuli jo aloituksessa ilmi. Ainakin kaikki muut ymmärsivät sen. Pomo ei halunnut paljastaa häntä, mutta kyseinen työntekijä oli juorunnut asiasta jo muillekin työkavereille pomon lisäksi. Ensiksi kuulin asiasta muilta työkavereiltani, jotka tulivat asiasta ensimmäisenä sanomaan mulle. 

Vierailija
25/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis tiedät kuka on kyseessä. Kissa pöydälle. Seuraava työpalaveri tai muuten olette koolla niin otat puheenvuoron ja kysyt kaikkien kuullen, että mikä tämä homma on ja vaadit selitystä tältä työntekijältä ja pomolta mitä tapahtuu seuraavaksi. 

Tää kannattaa tehdä, koska ensin tulee kirjallinen varoitus siitä, että syytät työkaveria ja seuraavasta inahduksestasi tulee irtsanominen. Vie asia oikeuteen, häviät, koska riittää, että joku näki sinun varastavan.

Vierailija
26/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään työpaikoilla on nimettömät ilmiantokanavat. Eli kuka tahansa voi tehdä ilmoituksen kenestä tahansa. Sitten se pitää tutkia. Et siis saa ilmoittajan tietoa, koska sitä suojellaan. Sinä olet epäitly kunnes asia ratkeaa. Aiheettomat ilmiannot ei johda mihinkään. Tämä tulee ihan laista.

Vierailija
27/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että olet ajatellut rikosilmoituksen tekoa, mutta mahtaako kannattaa, kun niillä on niin älyttömät määrät tutkittavaa, että voit joutua odottamaan jotain vastausta jopa vuosia. Jos teillä on yhteisiä tiimi- tms palavereja ota asia vaan reippaasti ja asiallisesti pöydälle, vaikka kuinka jännittäisi. Parasta, että kaikki tietää, mistä on kysymys, saat puhdistettua oman maineesi ja helpottaa. Pomon asia on hoitaa juttu loppuun. Tämä puhdistaa ilmaa, tiedän kokemuksesta. Ei kannata ajatella, että mitähän sitten. Se tulee mikä tulee, mutta todennäköisesti paskan jauhaja lähtee.

Vierailija
28/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vaan tosi järkyttynyt, että olen joutunut tällaisen huhun kohteeksi. Ikinä en ole paheksunut hänen käytöstään työpaikalla, vaikka hän juoruilee ja mustamaalaa kaikkia vuorotellen. Puolet hänen työajastaan menee siihen, että hän etsii muiden tekemiä virheitä, päivittelee niitä tai haukkuu asiakkaita. Jos joku tarttuisi hänen kertomuksiin asiakkaiden kanssa, niin joku saattaisi tehdä hänen puolestaan ilmoituksen seksuaalisesta häirinnästä tms. Siitä vasta soppa syntyisi, jos valitus olisi aiheeton!

Haluan muutenkin töissä vaan hoitaa hommani ja välttää minkäänlaisiin kuppikuntiin kuulumisen. En ikinä ole sekaantunut mihinkään draamaan työpaikoilla tai sanonut mielipidettäni yhdestäkään henkilöstä ääneen. Olen niin pettynyt...

No, johan on villi länsi teidän työpaikkanne. Selvästi johtamisongelmaa, kun ei saa ruotuun tuollaisia ilmiöitä. Nyt otat yhteyden luottamusmieheen ja työsuojeluun, he pyytävät selvitystä esimieheltäsi. Tarvittaessa yhteys esimiehen esimieheen. En suosittele ottamaan asiaa esiin missään työpaikkakokouksissa, koska se vain lisää draamaa. Tuo on nyt mustamaalaajan, sun ja esimiehesi tehtävä selvittää asia työsuojelun ja luottamusmiesten kanssa. Muuten homma vaan jatkuu. Asiakkaiden haukkuminen ja työajan epäasiallinen käyttökin kuuluu esimiehellesi.

Vierailija
29/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tämä työntekijä oli jo juorunnut epäilyksestään muille työntekijöille, jotka myös kertoivat asiasta mulle. Pomo kai halusi välttää asian jatkokäsittelyt, koska uskoi mua ja toisaalta ei halunnut mitään konfliktia minun ja kyseisen työntekijän välille. Tämä kyseinen työntekijä on ennenkin levittänyt vastaavia juoruja työyhteisössä ja minun mielestäni hän ansaitsisi kunnon kurinpalautuksen. Tuollainen käytös on törkeää! On väärin levittää minkäänlaisia huhuja työyhteisössä ilman selviä todisteita. Hän on sellainen tyyppi, joka juoruaa myös asiakkaist

Aloituksessa kerrot ettei pomo suostu kertomaan kuka on perättömiä juoruja kertonut ja nyt kirjoitat että sama ihminen on tehnyt vastaavaa aiemminkin. Ristiriitaista. Tiedätkö sä kenestä on kysymys vai et? 

Vierailija
30/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia vaikuttaa sellaiselta, joka olisi ihan soviteltavissa. Jopa ilman ulkopuolisia.

Vierailija
31/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaista vaikka vessalukemiseksi: 

https://www.imdb.com/name/nm12515006/?ref_=fn_al_nm_1

Vierailija
32/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko päiväkodissa töissä ?Meillä on paljon tuollaista hyssyttelyä.Ei saa puhua asioista niiden oikeilla nimillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi