Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko tehdä rikosilmoituksen työkaverista, joka sanoi pomolle...

Vierailija
01.01.2024 |

...että olen varastanut hänen omaisuuttaan työpaikalta, mikä ei pidä paikkansa! Sanoin pomolleni, että vaadin kaikkien turvakameroiden tarkistusta siltä päivältä, kun kyseinen varkaus on muka tapahtunut, että tuollaiset väitteet ja huhupuheet kumotaan. Ja vaadin, että sen jälkeen kyseinen työntekijä tekee julkisen pahoittelun perusteettomien juorujen ja syytösten levittämisestä. Pomoni ei suostunut kertomaan, kuka tuollaisen väitteen on heittänyt ja kehoitti jatkossa olemaan tarkka omien ja muiden tavaroiden suhteen.

Olen kuitenkin todella järkyttynyt tuollaisista syytöksistä ja siitä, että kyseinen henkilö on mustamaalannut maineeni työyhteisössä sekä pomolleni, joten haluaisin, että tuollaisten juorujen levittäjä joutuu vastuuseen kunniani loukkaamisesta. Onko mahdollista tehdä asiasta tutkintapyyntö poliisille?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sellaisen voi tehdä.

Vierailija
2/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuojeluasia. Ota yhteyttä Aviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muu työyhteisö asiasta tietää? Jos tuollaisen asian pomo ottaa puheeksi niin sinulla on oikeus saada nimi tietoon.

Vai onko niin, että pomo tietää, että tuo on valetta ja halusi varoittaa, että voi tulla jotain lisää. Miksi kehotti olla tarkka tavaroiden suhteen? 

Vierailija
4/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vaan ja maksa kymmenien tuhansien oikeuskulut.

Vierailija
5/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on rikosilmoitus asia mustamaalauksesta tai panettelusta poliisi on oikea taho hoitamaan asiaa. Sitä ei voi hoitaa työsuojeluvaltuutettu tai luottamusmies.

Vierailija
6/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muu työyhteisö asiasta tietää? Jos tuollaisen asian pomo ottaa puheeksi niin sinulla on oikeus saada nimi tietoon.

Vai onko niin, että pomo tietää, että tuo on valetta ja halusi varoittaa, että voi tulla jotain lisää. Miksi kehotti olla tarkka tavaroiden suhteen? 

Koska tämä työntekijä oli jo juorunnut epäilyksestään muille työntekijöille, jotka myös kertoivat asiasta mulle. Pomo kai halusi välttää asian jatkokäsittelyt, koska uskoi mua ja toisaalta ei halunnut mitään konfliktia minun ja kyseisen työntekijän välille. Tämä kyseinen työntekijä on ennenkin levittänyt vastaavia juoruja työyhteisössä ja minun mielestäni hän ansaitsisi kunnon kurinpalautuksen. Tuollainen käytös on törkeää! On väärin levittää minkäänlaisia huhuja työyhteisössä ilman selviä todisteita. Hän on sellainen tyyppi, joka juoruaa myös asiakkaista ja vetää päivittäin johtopäätöksiä siitä, miten kukakin on häntä katsonut tms. Tuollainen ei sovi työpaikalle!

Vierailija
7/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis tiedät kuka on kyseessä. Kissa pöydälle. Seuraava työpalaveri tai muuten olette koolla niin otat puheenvuoron ja kysyt kaikkien kuullen, että mikä tämä homma on ja vaadit selitystä tältä työntekijältä ja pomolta mitä tapahtuu seuraavaksi. 

Vierailija
8/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis tiedät kuka on kyseessä. Kissa pöydälle. Seuraava työpalaveri tai muuten olette koolla niin otat puheenvuoron ja kysyt kaikkien kuullen, että mikä tämä homma on ja vaadit selitystä tältä työntekijältä ja pomolta mitä tapahtuu seuraavaksi. 

Teen tuon... En todellakaan halua, että kenellekään jää epäselväksi, että miten tilanne päättyi tai mikä oli totuus. Kaikki kyllä tietävät, että kyseinen työntekijä on draamahakuinen ja aina pitää olla muka joku tilanne päällä, kun hän on työvuorossa. Se on todella raskasta! En kuitenkaan ikinä olisi uskonut, että itse joudun hänen kohteekseen. Kaikista hän puhuu vuorollaan pahaa selän takana, mutta että meni vielä mustamaalaamaan mua pomolle. Olen todella järkyttynyt, että omaa koskemattomuutta ja kunniaa on tällä tavalla loukattu.

Vierailija
9/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tämä työntekijä oli jo juorunnut epäilyksestään muille työntekijöille, jotka myös kertoivat asiasta mulle. Pomo kai halusi välttää asian jatkokäsittelyt, koska uskoi mua ja toisaalta ei halunnut mitään konfliktia minun ja kyseisen työntekijän välille. Tämä kyseinen työntekijä on ennenkin levittänyt vastaavia juoruja työyhteisössä ja minun mielestäni hän ansaitsisi kunnon kurinpalautuksen. Tuollainen käytös on törkeää! On väärin levittää minkäänlaisia huhuja työyhteisössä ilman selviä todisteita. Hän on sellainen tyyppi, joka juoruaa myös asiakkaist

Eikös tällä juoruajalla pitäisi olla ne todisteet varkaudesta? Tiedän, että varastelusta on tullut joillekin kirjallisen varoituksen jälkeen potkut eli sinä sait varmaan 1. suullisen varoituksen?

Vierailija
10/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tämä työntekijä oli jo juorunnut epäilyksestään muille työntekijöille, jotka myös kertoivat asiasta mulle. Pomo kai halusi välttää asian jatkokäsittelyt, koska uskoi mua ja toisaalta ei halunnut mitään konfliktia minun ja kyseisen työntekijän välille. Tämä kyseinen työntekijä on ennenkin levittänyt vastaavia juoruja työyhteisössä ja minun mielestäni hän ansaitsisi kunnon kurinpalautuksen. Tuollainen käytös on törkeää! On väärin levittää minkäänlaisia huhuja työyhteisössä ilman selviä todisteita. Hä

En saanut mitään varoitusta, vaan hyssyttelyä, että annetaan asian olla ja ollaan kaikki jatkossa tarkempia omista tavaroistamme, ettei tule mitään turhia syytöksiä tai väärinkäsityksiä.

Vierailija
11/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, sinä tiedät, mutta virallisesti et tiedä, koska pomo ei voi kyseisen henkilön nimeä sinulle kertoa, eikä henkilö itse ole sinua päin naamaa ilmeisestikään syyttänyt.

Jos vastaavaa mustamaalausta on tapahtunut aiemminkin, kyseisellä perättömällä  levittäjillä voi olla mielenterveysongelmia, joista pomo ei saa kertoa. Tähän viittaisi sekin, ettei enempiä tutkintoja aloitettu ja sait tavallaan varoituksen.  

Vierailija
12/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys luottamusmieheen ja työsuojeluun. Tuohan pitää ilman muuta selvittää ja esimiehesi pitää puuttua vääriin syytöksiin. Ei kukaan voi draamailla työpaikalla noin.

Vierailija
13/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään varoituksia voi tulla siitä, että työkaveri puhuu perättömiä. 

Vierailija
14/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tämä työntekijä oli jo juorunnut epäilyksestään muille työntekijöille, jotka myös kertoivat asiasta mulle. Pomo kai halusi välttää asian jatkokäsittelyt, koska uskoi mua ja toisaalta ei halunnut mitään konfliktia minun ja kyseisen työntekijän välille. Tämä kyseinen työntekijä on ennenkin levittänyt vastaavia juoruja työyhteisössä ja minun mielestäni hän ansaitsisi kunnon kurinpalautuksen. Tuollainen käytös on törkeää! On väärin levittää minkäänlaisia huhuja työyhteisössä ilman selviä todisteita. Hä

Eikä siis ollut mitään todisteita, vaan ainoastaan epäilys, koska minä ja hänen hyvä ystävänsä olimme hänen kanssaan samassa työvuorossa sinä päivänä, kun hän oli hukannut omaisuuttaan. Itse vaadin, että koko työpäivän ajalta käytäisiin valvontakameratallenteet läpi, että tuollainen törkeä syysös kumottaisiin tyhjentävästi, jolloin pomo alkoi hyssyttelemään ja toppuuttelemaan. Kuitenkin vahinko on jo tapahtunut, kun työkaveri ylipäänsä lähti syyttelemään muita varkaudesta ja vielä pomolle!

Vierailija
15/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä todellakin voi tulla, tuohan on hyvin raskas ja mustamaalaava syytös. Tiedän, koska olen itse esimies ja huomautus-varoitus -protokolla on kyllä hallussa.

Vierailija
16/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti työkaverisi ovat jo ymmärtäneet millainen henkilö tuo mustamaalaaja on. Silloin he myöskin tietävät, että syytös sinua kohtaan on aiheeton. 

Vierailija
17/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä todellakin voi tulla, tuohan on hyvin raskas ja mustamaalaava syytös. Tiedän, koska olen itse esimies ja huomautus-varoitus -protokolla on kyllä hallussa.

Tarkoitatko, että syytöksen esittäjä ansaitsisi varoituksen perättömän syytöksen levittämisestä? Vähintäänkin mielestäni olisi kohtuullista tarkistaa valvontakameratallenteet. Niistä näkisi heti, etten ole käynyt koko päivän aikana lähelläkään hänen tavaroitaan!

Vierailija
18/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaa ja ota se asia vaikka seuraavassa kokouksessa esiin. Rikosilmoituksen voit aina tehdä, mutta on eri asia onko se kannattavaa tässä tilanteessa. 

Vierailija
19/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen tuon... En todellakaan halua, että kenellekään jää epäselväksi, että miten tilanne päättyi tai mikä oli totuus. Kaikki kyllä tietävät, että kyseinen työntekijä on draamahakuinen ja aina pitää olla muka joku tilanne päällä, kun hän on työvuorossa. Se on todella raskasta! En kuitenkaan ikinä olisi uskonut, että itse joudun hänen kohteekseen. Kaikista hän puhuu vuorollaan pahaa selän takana, mutta että meni vielä mustamaalaamaan mua pomolle. Olen todella järkyttynyt, että omaa koskemattomuutta ja kunniaa on tällä tavalla loukattu.

Tuommoisesta draaman vetäjästä olisi mielenkiintoista pitää muistiinpanoja mitä on tapahtunut ja sanonut milloinkin ja milloin kohde on vaihtunut. Ne tosiaan kiertää jokaisen vaikka luulee välttyvänsä siltä.

Vierailija
20/32 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että syytöksen esittäjä ansaitsisi varoituksen perättömän syytöksen levittämisestä? Vähintäänkin mielestäni olisi kohtuullista tarkistaa valvontakameratallenteet. Niistä näkisi heti, etten ole käynyt koko päivän aikana lähelläkään hänen tavaroitaan!

Kyllä, ainakin vähintään huomautuksen ansaitsisi, onhan tuo selvää työpaikkakiusaamista ja häirintää ja sille pitää olla nollatoleranssi. Esimiehesi kuuluu nyt selvittää asia, eikä painaa villaisella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan