Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te, jotka puhutte somessa köyhien, yh-äitien, yksinäisten puolesta: kuinka monesti olette ruohonjuuritasolla auttaneet näitä ihmisiä?

Vierailija
01.01.2024 |

Kiitos vastauksista

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen jenkkiläinen almuyhteiskunta on aika ällöttävä. Ulkokultaista ja köyhiä alentavaa. Ei kiitos sellaista tänne. 

Vierailija
22/42 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tarkoittanut mitään almuyhteiskuntaa. Tarkoitin uhan konkreettista auttamista: seuran tarjoamista yksinäiselle, hoitoapua väsyneelle äidille, siivousapua masentuneelle. Ei maksa mitään.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin kiinnostaisi tietää. Amerikkaa haukkuvat Suomessa jatkuvasti, mutta Amerikassa ihmiset oikeasti auttavat ihmisiä juuri ruohonjuuritasolla joka päivä.

Siellä verottaja ei viekkään puolia työtä tekeviltä

Vierailija
24/42 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen auttanut omaa tytärtäni jo vuosia. Jäi eron myötä yksinään hänelle velkaa niskaan ja lapset huollettaviksi, kun retku alkoi juoda, lopetti työt ja häipyi uutta perhettä perustamaan. Ja niitä naisia on riittänyt, kun jotkut haluaa ottaa siipiensä suojaan tuon valehtelijan.

Onneksi on lapsilla tähän mummiin hyvät välit. Opiskelut sujuu ja elämässä on kenties edessä parempia aikoja.

Vierailija
25/42 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sekin ole auttamista että puolustaa somessa. Asennekasvatusta ainakin. 

Eikö se ole hieman tekopyhää jos somessa puheissa auttaa mutta oikeassa elämässä ei tee mitään?

Kyllä mä voin oikeassa elämässäkin puolustaa vaikka yksinhuoltajia samalla tavalla kuin täällä mutta jostain syystä oikeassa elämässä ei ole sitä tarvetta. Joko mun oikean elämän ihmiset on fiksumpia kuin vaikka täällä tai sitten ne ei sano ääneen kaikkia ajatuksiaan. Hmm, siinäkin tapauksessa ne on kyllä fiksumpia kuin ihmiset täällä. 

Eli kaiken kaikkiaan, oikeassa elämässä ei tule niitä tilanteita. Jos tulisi, toimisin samoin kuin somessa. 

Vierailija
26/42 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tarkoittanut mitään almuyhteiskuntaa. Tarkoitin uhan konkreettista auttamista: seuran tarjoamista yksinäiselle, hoitoapua väsyneelle äidille, siivousapua masentuneelle. Ei maksa mitään.

Ap

Ei ihmiset kerro tarpeistaan ja tilanteistaan. Auttaisin aivan varmasti jos joku avautuisi. 

Vierailija
27/42 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lailla auttaneet? Miksi oletus on, että mainitut ihmisryhmät edes haluavat muiden "auttavan" ruohonjuuritasolla, esim. avaamalla oman sairaushistoriansa tuntemattomille tai puolitutuille, kertomalla muille taloudellisesta tilanteestaan, tms? Ihmisillä on tarve yksityisyyteen. Ja juuri siksihän leikkauksia vastustetaan, että ei haluta ulkoistaa yhteiskunnan vastuuta kaikille muille ihmisille. Muutenhan se menee juuri niin, että koskettavimman nyyhkytarinan kertova saa eniten apua, mutta moni yhtä lailla tarvitseva jää ilman, jos hänen tilanteensa ei samalla tavalla kosketa muita.

Vierailija
28/42 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi tämä apu pitäisi tulla toisilta kansalaisilta? En ainakaan itse koe, että kenelläkään on valvollisuutta kertoa minulle masennuksestaan, eikä ole hyvä idea, että kuka tahansa ehkä tuntematonkin hoitaa lapsia. Viralliselta taholta saatu apu on aina luotettavampaa. Antaisitko sinä ap oman 2-vuotiaasi hoitoon vaikkapa naapurille, jonka tunnet vain siitä, että näette joskus pihassa ja pyykkituvassa ja moikkaatte? Luottaisitko tuntemattomaan niin paljon, että antaisit pienen lapsen hänen hoiviinsa? 

Muutenkin tuollainen hyväntekeväisyysyhteiskunta kuulostaa aika vastenmieliseltä. 

Vierailija
29/42 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei minulla ainakaan edes olisi aikaa ja voimavaroja siihen, että siivoisin ja hoitaisin lapsia jonkun toisen luona, kun on oma koti ja omatkin lapset hoidettavana työn lisäksi. Sen vuoksi toivonkin, että yhteiskunta auttaisi tällaista apua tarvitsevia.

Vierailija
30/42 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen auttanut konkreettisesti joitain läheisiäni joilla menee huonosti, sellaisia hetken notkahduksia, ei itse aiheutettuja. Ja muutamaa iäkästä naapuria. Mutta en kyllä juuri huutele somessa paitsi jossain keskusteluissa jossa ei ymmärretä että kaikkien tilanteet ei ole yksinkertaisia.

Vierailija
31/42 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Luin artikkelin suomalaisesta perheestä jolla isoja ongelmia talouden kanssa. Tuumasta toimeen. Tunsin paljon porukkaa joilla omat vaateliikkeet ja keräsin rutkasti vaatteita / esim italialaisia nahka ym miesten takkeja perheen isokokiselle pojalle. 

Kun soitin naiselle ja kysyin mihin voin lähettää keräämäni vaatteet, sanoi että ihn liioiteltu se artikkeli.Eli en lähettänytkään, vaan jätin Tukholman second handiin kaikki. 

Vierailija
32/42 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakin kiinnostaisi tietää. Amerikkaa haukkuvat Suomessa jatkuvasti, mutta Amerikassa ihmiset oikeasti auttavat ihmisiä juuri ruohonjuuritasolla joka päivä.

Siellä verottaja ei viekkään puolia työtä tekeviltä

Ja monella esim ravintola-alalla ei ole pohjapalkkaa vaan saavat elää tipeillä. /Juomarahoilla ?

Vierailija
33/42 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan puhu vaan teen. Viimeksi jouluna ja joulun jälkeen.

Samoin.Laitoin romanialaisen  miehen vaimolle ja lapsille jouulahjoja .Mies todella sydämestään kiitti. 

Ja minua rasistiksi kutsutaan. 

Vierailija
34/42 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan veroja erittäin mielelläni ja äänestän niitä, jotka haluavat pitää ihmisistä huolta. Sanon tämän ääneen, jos asiasta tulee puhetta, ja saatan sanoa sen somessakin. Sori kauheasti. 

En todellakaan haluaisi Suomeen jenkkiläistä hyväntekeväisyyskulttuuria, jossa köyhät ovat yksittäisten ihmisten armopalojen varassa. 

Ja taas joku hyvinvointivaltion propagandan pureskelematta niellyt hyvätuloinen, joka syntynyt muutenkin hopealusikka suussa, uskoo, että Suomessa heikompiosaiset saa oikeastikin juuri sellaista apua, mitä tarvitsevat. LOL tätä typeryyttä!

Vierailija
35/42 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eri

Tälläsiä juttujahan tekee kokoajan ihan huomaamattaan. Varsinkin lasten kanssa jeesaaminen on niin helppoa kun on omiakin. 

Lisäksi sitten on sitä satunnaisempaa auttamista esim joululahjakeräykseen osallistumista ja omien hyvässä kunnossa olevien lastentarvikkeiden myyminen miltei ilmaiseksi. 

Vierailija
36/42 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Koska on omakin perhe ja lapset hoidettavana, koti siivottavana ja työt tehtävänä. Siitä auttamisesta harvoin saa myöskään mitään kiitosta, joten turha vaiva. 

37/42 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn erään iäkkään sukulaisen luona siivoamassa. Heitä oli vielä vuosi sitten kaksi, mutta toinen kuoli. En edes laske tällaista auttamiseksi, minusta se on ihan normaalia elämää.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
38/42 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Itse käyn erään iäkkään sukulaisen luona siivoamassa. Heitä oli vielä vuosi sitten kaksi, mutta toinen kuoli. En edes laske tällaista auttamiseksi, minusta se on ihan normaalia elämää.

Olen minäkin siivonnut ja laittanut ruokaa iäkkäille appivanhemmilleni. Mutta hyväkuntoisille nuorille en mene siivoamaan, kun katson, että minulla suurperheen työssäkäyvänä äitinä on enemmän töitä, kuin jollain yhden lapsen yksinhuoltajalla. 

Yhteiskunta tukee tasapuolisesti avun tarvitsijoita. Eikä tukien todellakaan kuulu mennä vain niille, jotka kertovat parhaimman nyyhkytarinan.

Vierailija
39/42 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan veroja erittäin mielelläni ja äänestän niitä, jotka haluavat pitää ihmisistä huolta. Sanon tämän ääneen, jos asiasta tulee puhetta, ja saatan sanoa sen somessakin. Sori kauheasti. 

En todellakaan haluaisi Suomeen jenkkiläistä hyväntekeväisyyskulttuuria, jossa köyhät ovat yksittäisten ihmisten armopalojen varassa. 

Ja taas joku hyvinvointivaltion propagandan pureskelematta niellyt hyvätuloinen, joka syntynyt muutenkin hopealusikka suussa, uskoo, että Suomessa heikompiosaiset saa oikeastikin juuri sellaista apua, mitä tarvitsevat. LOL tätä typeryyttä!

Miksi oletat, että yksityishenkilöiden apu sitten tarjoaa juuri oikeanlaista apua?

Vierailija
40/42 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei

Luin artikkelin suomalaisesta perheestä jolla isoja ongelmia talouden kanssa. Tuumasta toimeen. Tunsin paljon porukkaa joilla omat vaateliikkeet ja keräsin rutkasti vaatteita / esim italialaisia nahka ym miesten takkeja perheen isokokiselle pojalle. 

Kun soitin naiselle ja kysyin mihin voin lähettää keräämäni vaatteet, sanoi että ihn liioiteltu se artikkeli.Eli en lähettänytkään, vaan jätin Tukholman second handiin kaikki. 

Ehkäpä perheen taloudelliset ongelmat eivät ratkea sillä, että joku haalii heille kassillisen nahkatakkeja. Tunsitko perheen vai kaivoitko heidän puhelinnumeronsa jostain? Kuulostaa siltä, että perhe koki yhteydenoton tungettelevana ja tuo oli keino päästä eroon vieraista ihmisistä, jotka alkoivat huseerata heidän asioitaan.