Hei te, jotka puhutte somessa köyhien, yh-äitien, yksinäisten puolesta: kuinka monesti olette ruohonjuuritasolla auttaneet näitä ihmisiä?
Kommentit (42)
Minuakin kiinnostaisi tietää. Amerikkaa haukkuvat Suomessa jatkuvasti, mutta Amerikassa ihmiset oikeasti auttavat ihmisiä juuri ruohonjuuritasolla joka päivä.
Eikö sekin ole auttamista että puolustaa somessa. Asennekasvatusta ainakin.
Somessa on helppo kiillottaa kehäänsä
Somessa auttaminen on utilitaristista
Eihän he olekaan. Ainoastaan tunkeneet käsiään syvemmälle toisten taskuihin...
En koskaan puhu vaan teen. Viimeksi jouluna ja joulun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sekin ole auttamista että puolustaa somessa. Asennekasvatusta ainakin.
Eikö se ole hieman tekopyhää jos somessa puheissa auttaa mutta oikeassa elämässä ei tee mitään?
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaisi tietää. Amerikkaa haukkuvat Suomessa jatkuvasti, mutta Amerikassa ihmiset oikeasti auttavat ihmisiä juuri ruohonjuuritasolla joka päivä.
En hauku Amerikkaa, mutta mieluiten maksan verojen kautta apuni.
En usko niitä, jotka väittävät, että tekisivät hyväntekeväisyyttä konkreettisesti, jos verot olisivat matalammat.
Maksan paljon veroja ja se riittää oikein hyvin. En ymmärrä miten jotkut ulisee auttamisesta kun itse saavat Kelasta rahat.
🇺🇦🇮🇱
Verojen maksu on riittänyt tähän asti.
Moni saisi osan avusta ja tarvikkeista juuri rahalla, eli riittävät tuet. Ilman sitä ei saa. Ehkä taas joku tuttua/ystävää tai kyytiä kaipaava on toinen kysymys. Tai muutot.
Yhdeltä ostan peppua. Hän saa rahaa ja minä hänen pyllyä. Lasketaanko se?
Olen itse pienituloinen ja olin yh. En enää ole kokonaan yksin. On puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En hauku Amerikkaa, mutta mieluiten maksan verojen kautta apuni.
En usko niitä, jotka väittävät, että tekisivät hyväntekeväisyyttä konkreettisesti, jos verot olisivat matalammat.
Kuinka paljon Suomessa kerätään veroja, kuinka paljon veroilla autetaan heikkoja?
Ruohonjuuritasolla pystyy auttamaan korkeintaan muutamaa ennen kuin tulee ajan tai rahan suhteen rajat vastaan. Yhteiskunnalliseen keskusteluun osallistumalla voi pyrkiä vaikuttamaan laajemmin, jolloin myös apu kohdistuisi useammalle. Eivät toki sulje toisiaan poiskaan.
Ärsyttää nämä "ylimääräisiä veroja saa halutessaan maksaa valtionkonttoriin" -kommentoijat, kun fakta on, että muutamien yksittäisten lahjoituksilla ei saada aikaan tarpeeksi muutosta parempaan. Sama kuin ilmastonmuutosta vastaan taistellessa, kaikki tarvitaan mukaan.
Minä maksan veroja erittäin mielelläni ja äänestän niitä, jotka haluavat pitää ihmisistä huolta. Sanon tämän ääneen, jos asiasta tulee puhetta, ja saatan sanoa sen somessakin. Sori kauheasti.
En todellakaan haluaisi Suomeen jenkkiläistä hyväntekeväisyyskulttuuria, jossa köyhät ovat yksittäisten ihmisten armopalojen varassa.
Te, jotka haukutte somessa työttömiä, mitä pahaa nämä työttömät ovat teille tehneet? Entä jos itse joutuisit työttömäksi?
Jos pentutehtailee, pitää ne pennut elättääkin ihan itse. Vaikka sossun rahoillahan ne elää.
Yh-äidit aina vinkumassa. Miksi erositte mielestänne tai teitte epäaopivan kanssa lapsia.
Lesket ymmärrän.
.unta köyhiä pitääkin auttaa.