Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KIerrätys kunniaan mutta nykyään inhottaa tuleeko sohvan mukana luteita tai takin mukana syyhy

Vierailija
01.01.2024 |

Vielä 10vuotta ei tarvinnut pelätä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei pidä kierrättää. Oli niitä luteita jo 10 vuotta sittenkin. Ja täitä yms.

Mä ostan tavarani ja vaatteeni aina uutena. Ja harkiten. Niin ei ole paljon tarvettakaan kuerrätykselle kun käytän ne itse loppuun.

Vierailija
2/38 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan jauhopussinkin pakkaseen kun sen kaupasta ostan. En siis käytettynä osta, vaan uutena. 🤣 Mut tuttavalle levis kuivamuonista joku koppakuoriainen, niin kuivamuonat laitan aina pakkasen kautta kaappiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi käytettynä ostetaankin vain sellaista mitä pystyy pesemään 60 asteessa tai pistämään pakastimeen pariksi viikoksi.

Vierailija
4/38 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan järkevää ettei ota hikoiltua, rytkytettyä, tautista, kummitelevaa ja ötökkäistä vanhaa sohvaa. Uusi on kaikille paras ja puhtaus.

Vierailija
5/38 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nytpä on hyvät luteen- ja täintappo pakkaset! Sinne vain vaatteet ja huonekalut pakkaseen, niin kohta on kaikki elukat valmiita poispuisteltaviksi.

Kyllä minä kirpparilta ostetut vaatteet aina pesen ennen käyttöä.

Vierailija
6/38 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä uusiakin voinut syyhyiset sovittaa satoja kertoja samallalailla ne pestään kuin käytetytkin.

Vierailija
7/38 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin nojatuolin kirpparilta ja pidin vuorokauden kuistilla pakkasessa. Kuoli mahdolliset ötökät.

Vaatteet pesen  kuudessakympissä heti ja kirjoissa sekä tauluissa mitään tuskin kulkeutuu.

Vierailija
8/38 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä ongelma ollut aina mutta vasta nyt siitä on alettu puhua!

Vierailija
9/38 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyhylääkkeiden menekki on kasvanut huomattavasti viimeisen parin vuoden aikana. Pari vuotta niitä oli aina yksittäinen pakkaus, jos joku sattuisi ostamaan, mutta nykyään pitää olla kymmeniä pakkauksia varastossa.

Vierailija
10/38 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär on ollut ahkera kirpparin käyttäjä. Tampereella on syyhyä sun muuta liikkeellä ja on nyt lopettanut tyystin tämän homman. Uutena kaikki vaan. On sen verran kova homma tuo syyhy, ettei kannata riskeerata.

Vierailija
11/38 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin eilen roskalavan kautta (siis facebook ryhmä eikä mikään lava ulkona) vitriinin.

OIkein siisti,hyväkuntoinen ja ilmainen. Älytöntä ruveta pelkäämään kun mahdollisyys saada syyhy  jostain hyllystä ta tvtasosta on pieni.

Vierailija
12/38 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se uutena ostaminen auttaa jos joku syyhyinen on sovittanut sitä mekkoa minkä ostat Gina Trigotista tai istunut siinä kahvilan sohvalla jossa istut?

Vierailija
13/38 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyhylääkkeiden menekki on kasvanut huomattavasti viimeisen parin vuoden aikana. Pari vuotta niitä oli aina yksittäinen pakkaus, jos joku sattuisi ostamaan, mutta nykyään pitää olla kymmeniä pakkauksia varastossa.

Niin ja luteita tuodaan nykyään paljon ulkomailta. Siis hyi helevetti sitä Ranskankin ludeongelmaa, nuohan ovat onnistuneet vielä kehittämään myrkyille vastustuskykyisiä kantoja 😬

Vierailija
14/38 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt paukkupakkasilla paras aika ostaa käytettyjä huonekaluja,pariksi päiväksi parvekkeelle niin kuolee kaikki mikä niissä mahdollisesti elää! Vaatteetkin voi laittaa pussissa ja pestä vasta sitten myöhemmin.

Vierailija
15/38 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei parin päivän pakastus riitä, pitää olla vähintään viikko tai kaksi.

Vierailija
16/38 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt paukkupakkasilla paras aika ostaa käytettyjä huonekaluja,pariksi päiväksi parvekkeelle niin kuolee kaikki mikä niissä mahdollisesti elää! Vaatteetkin voi laittaa pussissa ja pestä vasta sitten myöhemmin.

Riittääkö pari päivää?

Vierailija
17/38 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettyjen kenkien mahdollinen jalkasieni kuolee, kun ottaa kengät käyttöön vasta kuukauden jälkeen hankkimisesta.

Vierailija
18/38 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan oli ötökkäsauna talvella. Pirtti pimeäksi, kylmäksi ja ovet auki. Pakkanen kuoletti russakat. Talon väki eli sen ajan saunassa. 

Vierailija
19/38 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitä uusiakin voinut syyhyiset sovittaa satoja kertoja samallalailla ne pestään kuin käytetytkin.

Täh? Mulle ainakin sohva valmistettiin vasta, kun tilaus lähti sisään ja tuli ihan paketissaan kotiin..

Vierailija
20/38 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakohan haisevaa alaosaa vai takaosaa sohvalle on istunut, tai maannut. Muissakin huonekaluissa voi olla jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan