Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakkasketju: paljonko on pakkasta ja tykkäätkö?

Vierailija
01.01.2024 |

Meillä -26 ja tykkään 😊 Lähden kävellen hakemaan sipulia kaupasta kun en viitsi autoa kiusata.

Ilmalämpöpumppukin lämmittää edelleen. Kannatti satsata parempaan pumppuun, aiemmassa kodissa ilp lopetti lämmittämisen jo -20 asteessa

Kommentit (158)

Vierailija
41/158 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-25C oli aamulla, ihana huurteinen maisema, onneks saa möllöttää torpassa

Hyvää Uutta Vuotta kaikille

Vierailija
42/158 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-22 astetta ja tuulee, ei koira tykännyt pitkälle kävellä kun kääntyi kotia kohti.  Vaikka se sinun ILP toimiikin niin rahallisesti ei kannattaisi käyttää enää noilla pakkasilla.

Vaan ohjeiden mukaan sammuttaa ei etenkään pakkasella saa.

Eri

Mutta lämpö pyyntiä pienemmälle.  Entinen ILP oli LG niin se sammui kokonaan -30 pakkasella.  Kun lauhtui -28 niin käynnistyi itsestään.  Mitsu pysyy ainakin -36 asteessa mitä sen aikana kovimmillaan ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/158 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran ehdoilla mennään...en siis tykkää , -23.

Parin asteen pakkasessa ulkoillaan ja lenkkeillään tosi paljon.

Että jos -3 niin koiralle hiekkalaatikko sisälle?

Meillä pohjavillaton vanha koira tykkää lenkkeillä noin -12 asteeseen saakka, sitten ei enää. Eli sitä kylmemmällä säällä käy vaan  pihassa tarpeilla ja jos haluaa niin saa olla pihassa haluamansa ajan, mutta lenkille ei lähdetä. Järkeä saa käyttää.

Eri

Vierailija
44/158 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-24 astetta. Pahalta näyttää, puut tosi kuurassa ja hiukan tuulee.  Sähkökatkoja mahdollisesti tulossa näillä nurkilla.

Vierailija
45/158 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-23 perse meinasi jäätyä, kun kävin alasti röökillä.

Vierailija
46/158 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä näin kovilla pakkasilla ulkona kävelemisestä. Olen 60 v nainen. 

Vierailija
47/158 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 c ja en. Vaikka miten toppaisi niin naama jäätyy.

Vierailija
48/158 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-22, tuntuu kuin -29. En tykkää. Kaupasta käydä ostaa vain vessapaperia ja sen takia hirveästi pukea vaatetta päälle, yh.

Vierailija
49/158 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-22, tuntuu kuin -29. En tykkää. Kaupasta käydä ostaa vain vessapaperia ja sen takia hirveästi pukea vaatetta päälle, yh.

Lisäksi olen vielä liikuntarajoitteinen, eipä paljoa huvittais lähtee 

Vierailija
50/158 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. En tykkää.

Vierailija
51/158 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä ulkona, että sisällä 24.

Vierailija
52/158 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kuin -25. Koiratkaan ei enää tykkää.

Vierailija
53/158 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuminen on ärsyttävää ja vaivalloista. Liikkuminen viisi vaatekerrastoa päällä vasta vaivalloista onkin. En tykkää myöskään kun naama jäätyy ja saan sen seurauksena migreenejä ja poskiontelontulehduksia. Kyllä elämä on paljon miellyttävämpää ja helpompaa lämpimällä kelillä. 

Vierailija
54/158 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-18c oli aamulla. Kaunis auringonnousu tuosta lähiharjulta kun lumikin vielä pysynyt puissa. Koira vähän loppumatkasta nosteli tassujaan, vaikka tehtiin vain lyhyt lenkki. Ruuan päälle tehdään pidempi lenkki, sitten laitetaan koiralle tossut. Tämä on oikeastaan ensimmäinen talvi ikinä, josta olen jopa vähän pitänyt, koska aiemmin olen aina enemmän tai vähemmän palellut kun en ole raaskinut ja osannut hankkia kunnon vaatteita. Tai sitten on ollut sitä perinteisempää eteläsuomen mustaa ja märkää loskapaskaa, mistä ei taida oppia tykkäämään vaikka yrittäisi.

Vierailija
55/158 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun terveyteni ei salli ulkoilua näillä keleillä, kun pakkanen tuntuu pitkälti yli 20 ast. Nuorena ei tuntunut samalta. Nyt ei kestä ulkoilua. 

Vierailija
56/158 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukeutuminen on ärsyttävää ja vaivalloista. Liikkuminen viisi vaatekerrastoa päällä vasta vaivalloista onkin. En tykkää myöskään kun naama jäätyy ja saan sen seurauksena migreenejä ja poskiontelontulehduksia. Kyllä elämä on paljon miellyttävämpää ja helpompaa lämpimällä kelillä. 

Et vaan osaa, eipä tuohon oikein muuta voi sanoa. Mihin ihmeeseen tarvitsit viisi vaatekerrastoa?

Vierailija
57/158 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-25 ja aion lähteä illalla kävelylle noin puoleksi tunniksi.

Vierailija
58/158 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 21 celsiusta pakkasta ja lähipäivinä laskee tuosta yli 30:een. Olin ulkoilemassa puoli tuntia. Sisätiloissa viileää, en uskalla pitää kaikkia pattereita päällä, koska seuraava sähkölasku nousisi pilviin. Tuvassa (maalaistalon isoin huone, tavallaan keittiö) lämpöä alle 15, pian laitan sinne hellaan tulet jolloin lukema nousee 16-17 asteeseen. Makuuhuoneessa pari patteria päällä, säädettynä 18 asteeseen. Tuvan vesihanan olen jättänyt tiputtelemaan, koska jäätyy muuten. 

En tietenkään pidä näin kylmästä, mutta jos pitäisi valita viikon pyryn tai viikon pakkaskelin välillä, niin kahdesta pahasta valitsisin pakkaskelin.

Yli sata vuotta vanha torppa ei pahemmin pitele lämpöjä. Kivijalka puskee hyytä joka nurkasta. Kolmet sukat jalassa ei tunnu riittävän...

Vierailija
59/158 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-17 ja ihan sama kun olen sisällä. Liikun ulkona vain pakosta.

Vierailija
60/158 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä alan neuloa itselleni lapasia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä