Pakkasketju: paljonko on pakkasta ja tykkäätkö?
Meillä -26 ja tykkään 😊 Lähden kävellen hakemaan sipulia kaupasta kun en viitsi autoa kiusata.
Ilmalämpöpumppukin lämmittää edelleen. Kannatti satsata parempaan pumppuun, aiemmassa kodissa ilp lopetti lämmittämisen jo -20 asteessa
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-22 astetta ja tuulee, ei koira tykännyt pitkälle kävellä kun kääntyi kotia kohti. Vaikka se sinun ILP toimiikin niin rahallisesti ei kannattaisi käyttää enää noilla pakkasilla.
Vaan ohjeiden mukaan sammuttaa ei etenkään pakkasella saa.
Eri
Mutta lämpö pyyntiä pienemmälle. Entinen ILP oli LG niin se sammui kokonaan -30 pakkasella. Kun lauhtui -28 niin käynnistyi itsestään. Mitsu pysyy ainakin -36 asteessa mitä sen aikana kovimmillaan ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiran ehdoilla mennään...en siis tykkää , -23.
Parin asteen pakkasessa ulkoillaan ja lenkkeillään tosi paljon.
Että jos -3 niin koiralle hiekkalaatikko sisälle?
Meillä pohjavillaton vanha koira tykkää lenkkeillä noin -12 asteeseen saakka, sitten ei enää. Eli sitä kylmemmällä säällä käy vaan pihassa tarpeilla ja jos haluaa niin saa olla pihassa haluamansa ajan, mutta lenkille ei lähdetä. Järkeä saa käyttää.
Eri
-24 astetta. Pahalta näyttää, puut tosi kuurassa ja hiukan tuulee. Sähkökatkoja mahdollisesti tulossa näillä nurkilla.
-23 perse meinasi jäätyä, kun kävin alasti röökillä.
En pidä näin kovilla pakkasilla ulkona kävelemisestä. Olen 60 v nainen.
22 c ja en. Vaikka miten toppaisi niin naama jäätyy.
-22, tuntuu kuin -29. En tykkää. Kaupasta käydä ostaa vain vessapaperia ja sen takia hirveästi pukea vaatetta päälle, yh.
Vierailija kirjoitti:
-22, tuntuu kuin -29. En tykkää. Kaupasta käydä ostaa vain vessapaperia ja sen takia hirveästi pukea vaatetta päälle, yh.
Lisäksi olen vielä liikuntarajoitteinen, eipä paljoa huvittais lähtee
Tuntuu kuin -25. Koiratkaan ei enää tykkää.
Pukeutuminen on ärsyttävää ja vaivalloista. Liikkuminen viisi vaatekerrastoa päällä vasta vaivalloista onkin. En tykkää myöskään kun naama jäätyy ja saan sen seurauksena migreenejä ja poskiontelontulehduksia. Kyllä elämä on paljon miellyttävämpää ja helpompaa lämpimällä kelillä.
-18c oli aamulla. Kaunis auringonnousu tuosta lähiharjulta kun lumikin vielä pysynyt puissa. Koira vähän loppumatkasta nosteli tassujaan, vaikka tehtiin vain lyhyt lenkki. Ruuan päälle tehdään pidempi lenkki, sitten laitetaan koiralle tossut. Tämä on oikeastaan ensimmäinen talvi ikinä, josta olen jopa vähän pitänyt, koska aiemmin olen aina enemmän tai vähemmän palellut kun en ole raaskinut ja osannut hankkia kunnon vaatteita. Tai sitten on ollut sitä perinteisempää eteläsuomen mustaa ja märkää loskapaskaa, mistä ei taida oppia tykkäämään vaikka yrittäisi.
Minun terveyteni ei salli ulkoilua näillä keleillä, kun pakkanen tuntuu pitkälti yli 20 ast. Nuorena ei tuntunut samalta. Nyt ei kestä ulkoilua.
Vierailija kirjoitti:
Pukeutuminen on ärsyttävää ja vaivalloista. Liikkuminen viisi vaatekerrastoa päällä vasta vaivalloista onkin. En tykkää myöskään kun naama jäätyy ja saan sen seurauksena migreenejä ja poskiontelontulehduksia. Kyllä elämä on paljon miellyttävämpää ja helpompaa lämpimällä kelillä.
Et vaan osaa, eipä tuohon oikein muuta voi sanoa. Mihin ihmeeseen tarvitsit viisi vaatekerrastoa?
-25 ja aion lähteä illalla kävelylle noin puoleksi tunniksi.
Noin 21 celsiusta pakkasta ja lähipäivinä laskee tuosta yli 30:een. Olin ulkoilemassa puoli tuntia. Sisätiloissa viileää, en uskalla pitää kaikkia pattereita päällä, koska seuraava sähkölasku nousisi pilviin. Tuvassa (maalaistalon isoin huone, tavallaan keittiö) lämpöä alle 15, pian laitan sinne hellaan tulet jolloin lukema nousee 16-17 asteeseen. Makuuhuoneessa pari patteria päällä, säädettynä 18 asteeseen. Tuvan vesihanan olen jättänyt tiputtelemaan, koska jäätyy muuten.
En tietenkään pidä näin kylmästä, mutta jos pitäisi valita viikon pyryn tai viikon pakkaskelin välillä, niin kahdesta pahasta valitsisin pakkaskelin.
Yli sata vuotta vanha torppa ei pahemmin pitele lämpöjä. Kivijalka puskee hyytä joka nurkasta. Kolmet sukat jalassa ei tunnu riittävän...
-17 ja ihan sama kun olen sisällä. Liikun ulkona vain pakosta.
Minä alan neuloa itselleni lapasia.
-25C oli aamulla, ihana huurteinen maisema, onneks saa möllöttää torpassa
Hyvää Uutta Vuotta kaikille