Onko teille tullut viime vuonna lisäkiloja vai ei?
Olen aina ollut hoikka, mutta nyt reilun vuoden aikana on tullut muutama kilo lisää. Olen keski-ikäinen enkä syö esim. karkkia. Juustoa kyllä syön sumeilematta. Ehkä sitä on pakko vähentää.
Tilanne ei siis ole paha, koska lähtötilanne oli niin hyvä, mutta haluan litteän vatsan takaisin. En tiedä, onko se mahdollista.
Kokemuksia? Mikä tilanne nyt?
Kommentit (20)
Eipä ole vuoden -87 jälkeen tullut.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole vuoden -87 jälkeen tullut.
Minäkin olin viime vuoteen asti saman painoinen kuin vuonna 1991. Toki raskaudet välissä. Ap
Muutama kilo lähti. Normaalipainon sisällä olen aina ollut, mutta koronavuosina tuli muutama itsepintainen kilo. Viime vuonna olen lisännyt dramaattisesti syömieni kasvisten määrää ja alkanut harrastaa aiempaa rankempaa liikuntaa. Muuten samat elämäntavat.
Valitettavasti vähän on tullut lisää. Vaihdoin työpaikkaa fyysisemmästä työstä enemmän istumista sisältävään ja sain myös lounasedun, joten tulee useammin syötyä ulkona. Lähdin kääntämään kelkkaa loppuvuodesta: tarkkailen annoskokoa, vähennän herkkuja ja olen lisännyt liikuntaa vapaa-ajalla.
No perhana, löysin vanhan kalenterin 2 vuoden takaa, ja punnitustulos tuolloin 66, nyt 76. 🙄
Samat takit menee, ja töissä käytän yleensä löysiä housuja, niin enpä oo havahtunut tilanteeseen.
Vasta kun kokeilin joitakin vanhoja suoria housuja yms., niin tajusin tilanteen vakavuuden.
Vatsa mulla litteä, kilot tulleet reisiin ja peppuun. Olisin voinut pari kiloa ottaa tisseihinkin. 🤭
Nro 8 jatkaa: onhan tuo kymppikilo siis voinut tulla vuodenkin sisällä, en oo vaan punninnut itseäni pariin vuoteen.
En kyllä haluaisi hirveästi laihduttaa, koska rintani ovat jo valmiiksi olemattomat, ja sieltä lähtis kaikki. 🙈
Nyt harrastan joogaa ja pilatesta, niin saan vatsalihaksia kuntoon. Ja kävelen jonkin verran.
Ruokavaliota tartteis tietty viilata: lisää kasviksia, vähemmän juustoa ja suklaata.
3 kk:ssa tullut 8 kg. Menetin työni + muita stressiä aiheuttavia juttuja aika paljon. Olen istunut viime viikot sohvalla ahmien, teen ainoastaan pakolliset kotityöt.
Työ piti paremmassa kunnossa, fyysisesti ja henkisesti.
Mä laihdutin viime vuonna 25 kg. Päätin että nyt ne 5 vuoden aikana tulleet läskit lähtevät.
Lopetin punaisen lihan ja kovien rasvojen syömisen ja pienensin ruokamääriä merkittävästi.
Ei ole tullut lisää kiloja, 12 on lähtenyt. Myös joulun ja uuden välillä lähti kilo.
Minulla paino aina seilaa elämäntilanteiden myötä. Oli viime vuonna tuli painoa, lähti painoa (vähän liikaakin) ja taas tuli painoa. En stressaa asiasta.
Ei ole. Paino pysyttelee siinä 54-55 kilon vaiheilla koko ajan.
On tullut mutta painoindeksin mukaan olen edelleen normaalipainoinen vaikka omasta mielestä olen läski pallomaha. Taulukon mukaan saisin lihoa vielä 3.5 kg ja edelleenkin olisisin muka normaalipainoinen. Mutta ku jo nytkin näytän pahalta. Nuorena olin alipainoinen ja siitä lähtien olen lihonut 17 kg, hyi hui!
Ei ole tullut lisäkiloja. Tarkkailen koko ajan painoani. Pidän keittopäiviä herkuttelun jälkeen. Pari vuotta sitten laihdutin 6 kg ja haluan säilyttää nykyisen painoni. Olen muuttanut ruokavaliotani pysyvästi terveellisempään suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
3 kk:ssa tullut 8 kg. Menetin työni + muita stressiä aiheuttavia juttuja aika paljon. Olen istunut viime viikot sohvalla ahmien, teen ainoastaan pakolliset kotityöt.
Työ piti paremmassa kunnossa, fyysisesti ja henkisesti.
Minäkin menetin työni ja terveyteni. Laihduin kolme kiloa, kun olen liian ahdistunut syödäkseni.
Viime vuosi +/- 0, sitä edellinen -16
Tiputin 13 kiloa kesän jäljeen, mutta olen nyt hieman yli 2 kuukautta syönyt ihan älyttömästi karkkia, roskaruokaa ja jouluruokia. Näköjään on tullut 2,5 kiloa takaisin painoa, kun äsken punnitsin.
Tänään aloitan kevyemmän syönnin, jos pystyisin tiputtamaan 13 kg lisää painoa, niin pitäisi olla sen jälkeen melko litteä vatsa. Aikaisempi 13 kilon tiputus kesti noin 3 kuukautta, niin oletan, että seuraava 13 kg vie puolet kauemmin, joten toivottavasti heinäkuussa tuo paino lähtenyt?
Ei. Lähti 8kg. Vielä pitäisi saada saman verran pois. Hitaasti hyvä tulee.