Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muistat ottaa tiettyyn kellonaikaan jonkun valmisteen tai pillerin?

Vierailija
01.01.2024 |

Mikä on muistisääntö tai helppo tekniikka? Jos keskityt vaikka muualle, eikä se tule heti mieleen. Kaikki eivät halua puhelimen piippausta tai värinää, ellei värinä sammu heti itsekseen. Jos ei ole puhelin lähellä. Esimerkiksi hormonivalmisteissa pitäisi ottaa samaan aikaan vaikka 10:n päivän ajan. Ja se pitää aloittaa tiettynä päivänä. -Entä jos onkin muualla kuin kotona, tuleeko kiire kotiin. Itse muistan yleensä aika hyvin, mutta välillä keskityn kovasti toisaalle vaikka lukemaan tai muu tekeminen, "pelkään" että tulee jokusen tunnin heitto enkä halua sitä. Lisäksi olisi hyvä kirjata ylös kellonaika ja päivä. En koe että aamu on paras aika kaikille koska säheltää muuta, ellei ole varma että se on aina aamu.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti muistaa kun tulee reflat.

Vierailija
2/16 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutukset puhelimessa ja otan lääkkeet aina mukaan kaiken varalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello.

Vierailija
4/16 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on säännöllinen lääke aamuin illoin. Totuttuani rutiiniin muistan pääsääntöisesti ja puhelimessa on hälytys varalta. Kotiin ei tarvitse rynnätä, pikkurasiassa otan mukaan ja syön missä olenkin. Kuurit olen linkittänyt sopivaan kohtaan ja lääkkeet siinä näkyvillä. 

Vierailija
5/16 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dosetti näkyvälle paikalle keittiöön.

Vierailija
6/16 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan muista huuutelemalla lääkkeet palstalla itkupotkuraivareissa, kuten kuka tahansa

Vierailija
7/16 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dosetti näkyvälle paikalle keittiöön.

Dosentti ja desantti näkyvälle paikalle keittiöön, kyllä sen sitten muistaisi. ;)

Vierailija
8/16 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on säännöllinen lääke aamuin illoin. Totuttuani rutiiniin muistan pääsääntöisesti ja puhelimessa on hälytys varalta. Kotiin ei tarvitse rynnätä, pikkurasiassa otan mukaan ja syön missä olenkin. Kuurit olen linkittänyt sopivaan kohtaan ja lääkkeet siinä näkyvillä. 

Tarviiko olla juomapullo mukana? Vai ottaako joku ilman kostuketta.

Vierailija
9/16 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja töissä on aina annos kun vuorot vaihtelevat . Ja jos unohtaisin ottaa kotona tai mukaan töissä otettavaksi. 

4

Vierailija
10/16 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kello.

Kelloa juuri yrittää katsoa. Mutta se "humpsahtaa" kuin huomaamatta eteenpäin jos keskittyy muualle. Joko olisi etuajassa ottamassa tai sitten humpsahdus. Ellei täsmällinen.

Vierailija
11/16 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa varmasti pikkutabletit menis ilman, mutta pikkupullo on mukana ja mukavampi nesteen kanssa. 

Vierailija
12/16 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lääkkeestä. Joku menee ilman juomaa, mutta voi olla mukana vaikkapa pillimehu.

Parhaiten muistaa ottaa samaan aikaan, kun aika on sellainen, että yleensä siihen aikaan on aina samassa paikassa, esimerkiksi aamukahvilla tai iltapalalla. Dosetti pöydälle, ja sen voi ottaa mukaan, jos on joku 6 tunnin välein otettava lääke.

Vierailija
13/16 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lääkkeestä. Joku menee ilman juomaa, mutta voi olla mukana vaikkapa pillimehu.

Parhaiten muistaa ottaa samaan aikaan, kun aika on sellainen, että yleensä siihen aikaan on aina samassa paikassa, esimerkiksi aamukahvilla tai iltapalalla. Dosetti pöydälle, ja sen voi ottaa mukaan, jos on joku 6 tunnin välein otettava lääke.

Värikäs dosetti voi ehkä tosiaan auttaa. Mulla on yhden teepurkin päällä pakkaus kuin tyrkyllä. Yritän ripittää itseäni että otan ajoissa, etten keskity liian tiiviisti muualle, olisi kuitenkin kiva keskittyä muuhunkin kuin että hokee itselleen että ottaa valmisteen. :D Iltapäivällä tai alkuillasta ehkä käy keittiössä, mutta tekeekö siellä mitään mikä herättää huomion asiaan.

Vierailija
14/16 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessa on kalenteri jonka voi laittaa muistuttamaan tärkeästä toistuvasti muistettavasta asiasta vaikka joka päivä samaan kellonaikaan. Nolo homma jos et osaa käyttää edes puhelimen kalenteria.

Vierailija
15/16 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avuton per su,näitä on !

Vierailija
16/16 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimessa on kalenteri jonka voi laittaa muistuttamaan tärkeästä toistuvasti muistettavasta asiasta vaikka joka päivä samaan kellonaikaan. Nolo homma jos et osaa käyttää edes puhelimen kalenteria.

Osa ei käytä puhelinta usein tai halua piippauksia, kuten jo mainittiin. Keskustelun piti olla kevyt avaus, ei liian vakavaa. Itsekin muistan aika hyvin, mutta niksejä ei ole koskaan liikaa, sellaisia joita ei ole vielä mainittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi