Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nirsouden huiput, pahimmat ruokarajoitteet ilman allergiaa.

Vierailija
03.09.2008 |

TUnnen ihmisen, joka ei syö kuin muutamaa ruokaa, koska ei vaan tykkää. Ja ikää on 30+ (mies).

Listalla on makaronilaatikko, perunat ja jauhelihakastike, spagetti...yms. tän tyyliset menee, mutta mitään, siis ei mitään mausteita saa olla. Ehkä vähän suolaa voi vilauttaa joukkoon.

Salaattiin ei voi laittaa mitään muuta ku salaattia, kurkkua ja tomaattia... Hedelmistä syö vain omenaa, banaania ja appelsiinia...

Mitään erikoista ei suostu kokeilemaan (ja erikoista olis esim. oliivit, ananas, kana, puhumattakaan jostain tofusta...).

Mieheni paras ystävä, ja toisaalta maailman helpoin vieras ku aina ihan mielettömän kiitollinen mun makaroni-jauheliha tyyppisestä ruoasta :)

Tuli vaan mieleen, että mitä rajoitteita teillä/tutuillanne on?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhliin mennessä tuliaisiksi sellaisia tarjottavia jota voivat itse syödä: vähähiilihydraattiset vievät pussillisen hasselpähkinöitä ja levyn tummaa suklaata, kasvissyöjät vievät sitä mitä itse tarjoavat juhlissaan, allergiset vievät heille sopivia keksejä tms. Ne on helppo nostaa tarjolle ja emännän mahdollinen nolous lievittyy.

Minulle kävi keväällä kylässä vanha nainen joka oli allerginen kaikelle. Tiesin niistä osan mutten kaikkea. Koska hän tuli aikaisemmin kuin piti, en ollut ehtinyt leipoa kakkua, mutta kävikin ilmi, ettei hän olisi kuitenkaan voinut ottaa niitä leivonnaisia, joita olin suunnitellut. Hän toi kuitenkin mukanaan erikoiskaupan erikoiskeksejä : ) ja niitä vetelimme hyvällä halulla kahvin lisukkeena.

Vierailija
62/62 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Minä en tykkää oliiveista enkä sienistä. Syön silti kylässä vaikka sienipiirakkaa jossa on oliiveja, jos sellaista tarjotaan ;) Itse en niitä kuitenkaan ruoanlaitossa käytä. Muuten olen ennakkoluuloton ja syön mitä tarjotaan.

* Mies ei tykkää kesäkurpitsasta, kaaliruoista (kaalilaatikko, kaalikeitto, parsa- ja kukkakaalit), lantusta, punajuuresta, tuoreesta tomaatista (säilyke käy), kurkusta, paprikasta, sienistä, homejuustoista... On varmaan jotain muutakin?

Tosi rasittavaa välillä, mutta minä en oikeastaan noista piittaa. Teen sitä ruokaa mitä ajattelen tehdä, mies syö jos syö. Jos ei kelpaa niin saa olla ilman. Monesti myös syö ensin ja sitten kysyy, mitä tässä oli... Kylässä ottaa kaikkea mitä tarjotaan, eli ihmisten ilmoilla äijää ei tarvi hävetä, mutta mun keitoksia kehtaa syödä valikoiden. Välillä vaan huvittaa, kun laitan esim. lämpimiä voileipiä ja mies tilaa _aina_ omiinsa "kinkkua, juustoa ja anansta", oi miten omaperäistä... 5-vuotias esikoisemmekin haluaa vaihtelevapia täytteitä omiin leipiinsä...

* 5v. nirsoilee tosi vähän, ei tykkää eikä suostu syömään rae- ja fetajuustoa eikä vesimelonia. Kaikkea muuta edes maistaa ja usein maistamisen jälkeinen kommentti on "äiti tää oli hyvää!"

* 2v. on tuurisyöjä, välillä vetää vaikka mitä ja välillä ei kelpaa mikään. Mutta eiköhän se siitä pikku hiljaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla