Ulkomaalaiset vierastavat suomikahvia...
...eikä ihme. Haju on kuin kahvissa ja muutenhan se on kuin kuravettä.
Kommentit (64)
Näissä kahvijutuissa huomaa aina suomalaisten alemmuuskompleksin.
Vaalea paahto ja suodattamalla tehty, joten lopputuloksena on kitkerä kahvi.
Vierailija kirjoitti:
Toisto on tärkein ja tehokkain keino sekä ruokarajoitusten purkamisessa että makutottumusten muuttamisessa. Tutkimusten mukaan pidämme niistä ruuista, joita syömme usein siis mitä useammin kasviksia syöt, sitä todennäköisemmin alat niitä myös kaivata.
https://anna.fi/hyvinvointi/terveys/makuaisti-kehittyy-lapi-elaman
Synd att finnar har vants vid sådana fusk produkter som HK korv, Paulig kaffe och Fazer choklad.
Olen ulkosuomalainen ja otan aina minipresson suomeen mukaan että saan aamukahvini. Mun vatsa ei suomen kahveja kestä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vaalea paahto ja suodattamalla tehty, joten lopputuloksena on kitkerä kahvi.
Ja kuten jo monessa viestissä on sanottu, niin tätähän ei ole pakko ostaa ulkkarivierailleen
Vaihtoehtoja kyllä löytyy
mutta tietysti jos ulkkari itse etsii se on varmaa vähän sama, kun jossain etsit hyvää pullovettä niin aina et sitä hyvää saa ja osa menee hammaspesuvedeksi.
Rupeetteko vittuilemaan suomalaiselle kahvista? Me juomme maailman eniten kahvia ja meille ei tule ulkomaalaiset päätänsä siitä aukomaan tai se on sitten sota! Roomalaiset pitäkööt päänsä kiinni elleivät halua että tuhat suomalaista tykkiä on pian sitä tulittamassa!
Milanossa juodaan k usta kahvina. Viikon sairaana, kun juo kupillisen.
Hyvä juttu! Suomalaisille jää enemmän.
Ja viestiä maailmalle - ei Suomeen, ei Suomeen, jopa kahvikin on siellä kamalaa!
En itsekään juo mitään juhlamokkaa, hirveetä kuraa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ulkosuomalainen ja otan aina minipresson suomeen mukaan että saan aamukahvini. Mun vatsa ei suomen kahveja kestä enää.
Oletko milloin viimeksi käynyt Suomessa ? Valikoima on nykyään melkoisen laaja.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ulkomaalaiset löydä sen tutun Nescafeen pikakahvipurkin suomalaisenkin marketin hyllystä. Sitähän ne on tottuneet kahvina pitämään.
Olihan tämä sarkasmia?
On kaksi asiaa mistä ulkomaalaisten kannattaa pitää turpansa kiinni.
1. Älä arvostele suomalaisten kahvitottumuksia
2. Älä arvostele suomalaista saunaa
Jos pitää italialaista kahvia hienouden huippuna, niin ei pitäisi olla mitään valittamista Suomessa, koska sitä saa ihan joka marketista, meilläkin pienestä lähi-Salesta.
Vierailija kirjoitti:
Rupeetteko vittuilemaan suomalaiselle kahvista? Me juomme maailman eniten kahvia ja meille ei tule ulkomaalaiset päätänsä siitä aukomaan tai se on sitten sota! Roomalaiset pitäkööt päänsä kiinni elleivät halua että tuhat suomalaista tykkiä on pian sitä tulittamassa!
heh.
Minä olen niin suomalainen kuin voi kukaan olla ja en todellakaan pidä suomalaisesta kahvista. Makuasioista ei voi kiistellä.
Suomessa juodaan perinteisesti vaaleapaahtoista kahvia. Sen kanssa sopii maito paremmin kuin tummapaahtoisen.
Ulkomaalainen on kyllä melkoinen juntti, jos tuo Suomeen kahvit mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen niin suomalainen kuin voi kukaan olla ja en todellakaan pidä suomalaisesta kahvista. Makuasioista ei voi kiistellä.
Ja siis Juhla Mokkaako tässä tarkoitat ?
Mitä suomikahvia? Suomessa myydään mitä moninaisempia kahvityyppeja, eri paahtoasteisina.
Älä tarjoa ulkomaalaisille mitään kuraa eli 1-paahtoasteista Juhlamokkaa! Ei sitä kaikkien suomalaistenkaan vatsa kestä. 3-4 paahtoaste on vatsaystävällisin.
Så gjorde man så länge som man bodde i Finland. Nu dricker man gärna kaffe men på besök i Finland får den lokala sikamockan vara helt ifred. Lyckligtvis är Finland inte lika alternativlöst som tidigare. Skillnaden kunde dock vara betydligt påtagligare.